1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

wanneer natuur stompzinnige mensen ontmoet

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Peter OtH, 23 jul 2003.

1. Rush nl

Rush nl FRAUDE!

Leuk Bevonden:
    3
    leeuwen moorden niet allen jongen van jachtluipaarden uit, maar ook van andere leeuwen....zodat de moeder weer jongen kan krijgen, en hij z'n genen door kan geven....

dus als jij moet kiezen tussen een vlieg dood slaan, of een mens door zn kop schieten, wat doe je dan??

Laatst bewerkt: 13 apr 2004
  2. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Zit ik SBS 6 te kijken komen er zo een aantal zeehonden knuppelaars op het beeld. 300.000 jonge zeehondjes mogen ze slachten omdat er teveel van zouden zijn :{ echt onbegrijpelijk dat je dat kunt..

Maar goed als ik eht zo lees Nemesis ben je wel fanatiek voor dieren. Vind het dan eigenlijk raar dat je wel vlees eet en toch zo praat over mensen die dieren iets ergs aandoen. Hoe je het ook wend of keert, die beesten die een goed leven hebben gehad worden alsnog vetgemest en aan de lopende band zonder enig gevoel afgemaakt. En jij betaald ze daarvoor.

Ik ben ook tegen dierenleed en tegen de jacht. Maar de plezierjacht is op een vreemde manier ook te vergelijken met gewoon een koe die wordt geslacht in de fabriek. Plezierjacht is ook gebonden aan regels en de dieren die ze afschieten mogen worden afgeschoten. net als de koeien die mogen worden geslacht. het verschil is dat hun het zelf doen. Jij laat het doen door een slager in de fabriek.

Dieren zijn net levende wezens, en wie ben jij dan als 'elite' mens om ze maar even op te eten omdat je moet leven? Het is zo makkelijk om te zeggen dat je ook moet eten en dat het niet uitmaakt als de koeien een goed leven hebben gehad. Dat is juist wat jij zo verracht, de Elite. Jij bent een mens en dus mag jij bepalen of een beest een goed leven heeft gehad voordat het op je bord komt.

Wil je echt iets voor de beesten doen, geef dan zelf het goede voorbeeld. Het is zo loos als mensen beginnen te krijsen terwijl ze zelf meehelpen deze industrie draaiende te houden. Oww wat geven we om de beestjes, maar savonds wel weer aan de biefstuk.

Je hebt overigens wel op alle punten gelijk hoor. Dieren moeten meer rechten krijgen en de straffen op mishandeling moeten veeeeeel hoger. Dan blijft bij mij wel de vraag, waarom mag je dan geen dieren vermoorden die in het bos lopen maar mogen er wel 600.000 koeien worden vermoord. Blijft krom.

3. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Precies! Alleen dit is een proces wat al miljoenen jaren gaande is, het natuurevenwicht. Mensen brengen dat evenwicht in gevaar door bijv. te jagen ofzo. Ik denk dat je wel weet waar ik naar toe wil ;)

Kom ik echt zo naief over dan? :eek:

4. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Wat een stomme vraag, het ligt er aan wie ik voor z'n kop schiet: Bin Laden of mijn broertje

5. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Ik heb dat ook gezien, zal ook wel aan mij liggen maar ik snap het ook niet helemaal waarom die dieren dood moeten, want ze worden niet opgegeten. Maar die regering verdient er aan (huid), en die zeehonden die dood zijn eten ook minder vis dus de vissers verdienen er ook aan, dus het gaat weer om geld.

Ik eet vlees, dat klopt, en ik veroordeel ook niemand die vlees eet of b.v. jaagt om te eten. Als een goede jager een fazant in 1 klap doodschiet om hem vervolgens op te eten heb ik daar geen probleem mee, plezier jacht is in mijn ogen iets anders.
    Dat is met 20 man op paarden, 40 honden achter een vos aangaan om vervolgens die honden die vos uit elkaar te laten scheuren.
    Maar ik eet dus idd vlees, alleen let ik goed op waar het vandaan komt. Ik let altijd op bepaalde keurmerken die op dat vlees moeten staan (zie hier een overzicht )
    Overigens eet ik ook regelmatig geen vlees.

Mensen/dieren alles moet eten, sommige eten vlees, sommige gras en je heb diersoorten zoals de mens die beide eten.
    Als ik vlees wil eten kan ik dan 2 dingen doen, of ik ga zelf jagen (grote kans dat ik mis schiet, wat niet erg is. maar ook een zeer grote kans dat ik raak schiet en vervolgens een dier laat lijden) of ik koop vlees wat aan bepaalde regels voldoet. Als ik vlees wil eten kies ik dan toch liever voor de 2e optie.
    Alleen vind ik dus dat zo'n dier een goed leven gehad moet hebben, maar dat maakt imo mij niet elite. Ik vind het normaal dat een dier een goed leven heeft.
    Wat ik niet normaal vind is dat een varken of een koe in een hok zit zo klein dat ie niet eens kan omdraaien en vetgemest wordt voor de vleesindustrie. Vandaar ook dat ik dat soort vlees dus gewoon niet koop.
    Nogmaals ik veroordeel geen mensen die vlees eten, ik hoop alleen dat mensen zo verstandig zijn/worden om in ieder geval goed op te letten waar dat vlees vandaan komt en hoe de leefomstandigheden van het dier was.

Waar ik tegen ben zijn mensen die dieren om nutteloze redenen dood maken, waarbij het alleen om het doodmaken gaat, of om het laten lijden, of de vacht. etc....

6. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Komt mij toch behoorlijk elite over dat omdat mensen zonodig vlees moeten eten ,terwijl er genoeg altenatieven zijn, er duizenden dieren moeten worden afgemaakt. Ach ja het voldoet aanbepaalde regels maarja wij moeten eten he, en wij zijn beter/sterker/groter, elite dus :)

Ik eet trouwens wel vlees, maar alleen als ik bij anderen ben ofzo dan eet ik mee omdat ik dat ook respecteer. Thuis eet ik nooit vlees en ik heb er totaal geen moeite mee. Van mij mogen ze alle beesten lekker met rust laten.

7. Tom Clancy

Tom Clancy Karpatenlonghond

Leuk Bevonden:
    1
    Op www.petatv.com kun je overigens allerlei dierexperimentele filmpjes bekijken met commentaar. (Uiteraard gaat het hier om tegenstanders van geweld tegen dieren)

8. Heavenraiser

Heavenraiser The raiser of heaven

Leuk Bevonden:
    25
    dus of de mens is beter dan de dieren omdat zij geen oorlog voeren met dieren of uitmoorden en is dus meer waard, een beter wezen
    of we moeten hetzelfde zijn als de meeste dieren en blijven doorgaan met "uitmoorden" voor ons eigen geluk

9. Heavenraiser

Heavenraiser The raiser of heaven

Leuk Bevonden:
    25
    denk je dat die dieren zouden stoppen met moorden als ze de kans hadden om verder te gaan, die stoppen heus niet omdat ze denken dat het evenwicht is bereijkt

10. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    Wat zijn er toch een hoop zielige, leeghoofdige, afgestompte, hersenloze, niet-nadenkende, dierhatende mensen in de Wereld.
    Als je jaagt voor je plezier, verzin dan wat anders en koop een XBOX. Als ik zoiets als in de posts werd beschreven zou zien zou ik toch echt even een rode waas voor mijn ogen krijgen en er flink op los rammen.:mad: }:]

11. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    ik denk dat de meeste mensen zeggen dat een mens meer waard is dan een dier om de reden dat de mens een psychologisch wezen is, en ervan uitgaat dat zij een functioneler/waardevoller wezen is dan een dier; de mens levert in hun ogen namelijk een vooruitgang in de wereld (natuurlijk bs), waar beesten alleen maar leven om te overleven. met andere woorden; waar de mens een doel heeft naast overleven, zien ze dat niet bij een dier, en dus is een mensenleven meer waard dan een dierenleven.
    Daarbij komt ook nog een sociaal aspect; als je een mens vermoordt, vermoordt je niet alleen hem als persoon, maar ook iemands zoon, iemands broer, iemands vriend, etc... wat natuurlijk erg aandoenlijk enzo is...
    dit is niet terug te vinden bij dieren --> dier is minder waard

edit: voor de duidelijkheid, ik ben voor rechtvaardige behandeling van dieren in de natuur...

over het probleem of een dier (puur levend om vleesch te leveren voor de mens) een menswaardig bestaan verdient, kan ik niet echt een uitspraak doen. Zelfbewustzijn, medeleven, en menselijkheid van de mens, wat waarschijnlijk ontbreekt bij dieren, zorgt ervoor dat wij zien dat de dieren geen menswaardig bestaan leidt... Het punt is dan juist of het dierwaardig is...

Daarover wil ik mij niet uitlaten (ik heb het hier btw over het fokken van dieren puur om het vlees (kistkalveren e.d.))

dierenmishandeling (samen met kindermishandeling), mag duidelijk zijn, is het meest laffe, en helemaal in het voorbeeld van mevrouw en haar roosjes, waartoe de mens in staat is

ik heb gesproken..

Laatst bewerkt: 15 apr 2004
  12. Karelax

Karelax Guest

Valt jonge katjes in de wasmachine en koelkast stoppen ook onder dieren mishandeling?

13. Sokkebokje

Sokkebokje Guest

lol hee mondje dicht over mijn jeugd hè ;)

on topic

ja dieren mishandeling is zielig...(anders was het geen mishandeling)

14. Opheodrys

Opheodrys Allround gamer

Leuk Bevonden:
    1

Niks afbranden,misschien wil ze wel woningruil doen.
    Ik heb geen last van hertjes in de tuin,als ik geluk heb land er een verdwaalde mus....die eten geen rozen.

Waarom gaan jagers niet uitgerust met paintballetjes het bos in?
    Zo kun je naar hartenlust schieten,je ziet of het raak was en het dier komt met de schrik vrij....
    Familie van mij woont in Canada,die hebben een megatuin aan de rand van een natuurgebied....beren,herten,grondeekhoorns enz enz komt de tuin door....tja,dat weet je als je er gaat wonen....als een beer bv te dicht bij komt(dan staan ze tegen de keukendeur naar binnen te kijken) dan gaan ze pas schieten.

Ja,ze schieten op de beer...met een paintbalgeweer...de beer schrikt zich wezenloos en rent als een dolle het bos weer in.
    Mijn neef vind het dan leuk om hem nog een keer in zijn vlucht op zijn reet te schieten.

Deel Deze Pagina