1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

War of the Worlds

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Matrix, 29 jun 2005.

1. EmJee

EmJee Aiight

Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt mij ook een hele vette film, ik ga een zeker checken!

2. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Ik ben er gisteren ook heen geweest. Ik moet zeggen dat hij qua actie geweldig is. Erg spannend, en het was bijna virtual reality omdat het geluid de hele zaal deed trillen. (Ik voelde de special effects dus echt 8))

Twee minpuntjes idd:
    Ik weet dat een hoofdrol vaak de dans ontspringt, maar dit is echt niet normaal meer. Er worden mensen die naast hem lopen verpulverd, maar hij loopt rustig tussen de poten van die tripods door? Hij ontkomt er zelfs een keer zwemmend aan?? :confused: En hij is de eerste bij wie ze bedenken dat ze hem uit de mond van zo'n tripod kunnen trekken door aan hem te gaan hangen, anderen laten ze gewoon gaan? Een beetje ongeloofwaardigheid is niet erg, maar dit is wel over the top.
    Het eind is ronduit slecht!! Dit ben ik niet gewend van Steven Spielberg. Het voelt alsof hij gewoon de kans heeft gegrepen om twee uur special effects op het doek te zetten, en de eerste dertig seconden en laatste 3 minuten zeggen iets over het verhaal. Hoezo leeft Robbie ineens weer? Hoezo gaan die beesten ineens allemaal dood, terwijl die machines al miljoenen jaren in de grond zaten, en bacterien waren er toen ook al. Zwak, gewoon zwak.
    Desondanks dankzij de paniek en de major destruction zeker de moeite waard, als je voor de actie gaat en niet voor een mega diepgaand verhaal!

3. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    Is dit geen vette spoiler vorr Half Life?

4. SoulFighter

SoulFighter XBW Zeur

Leuk Bevonden:
    0
    Heb net de trailer gezien, erg gaaf _O_ *gaat tickets kopen :p

5. rieneman

rieneman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de film gisteren avond gezien... En de film is echt GOED! Zeker de moeite waard om te bekijken, en iedereen zeurt wel over het einde (was ook al lang bekend als je het boek of de vorige film gezien hebt) maar is eigenlijk wel goed over nagedacht. zeker een MUST SEE!

6. Don Juan

Don Juan Do The Moonwalk

Leuk Bevonden:
    32
    Heb hem gister in de bios gezien. Zat de hele film aan 1 stuk met mijn mond open. Echt mooie effects. Niet eng maar wel spannend. 2 minpuntjes zoals Eckie al zei.

7. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Mja, er zaten nog wel wat foutjes in, neemt niet weg dat de algemene indruk verpulverend was. Het einde kwam wel erg abrupt ja. Constant spanning opbouwen, en ineens is alles voorbij. Beetje jammer. Een ander foutje was bijvoorbeeld:
    In het begin waren door die "bliksem inslagen" alle electrische apparaten stil gelegd, en toch waren er zat mensen die konden filmen en fotograferen met een digitale camera :confused: Die dude zn horloge werkte zelfs niet meer...

8. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Heb ik weer opengegooid.:)

Deze film lijkt me overigens wel erg vet. Vooral de special effects zijn meesterlijk.
    Ik hoop er zo snel mogelijk heen te kunnen.

9. Jeroen

Jeroen nomnomnom

Leuk Bevonden:
    4
    Ik ben gisteren ook heen geweest. Op het einde na een erg vermakelijke film met erg mooie en spectaculaire special effects. :) Sommige dingen waren wat onlogisch (zoals het filmen met een digitale camera terwijl en een EMP over de stad was gedonderd....)

Het einde mochten ze van mij wel een stuk meer moeite in steken. Theoretisch gezien zal het vast wel kloppen maar laat ze er dan wat meer achtergrond werk in stoppen. Dit ging veels te snel. :'-(

Laatst bewerkt: 30 jun 2005
  10. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Jah,
    Wat ik nog het ergste vond is dat ze doen alsof het door de "held" komt. (Het grote omkeerpunt is nadat hij een paar granaten in zo'n tripod achter laat.) Maar als hij zich een dagje langer had verscholen waren ze net zo goed dood gegaan. Lekker duf. :)

11. halo

halo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga'm morgen kijken *)

12. M Leonhart

M Leonhart PS4: Fingodox

Leuk Bevonden:
    0
    zeker goeie film!! 3 op een dag :p

eerst Star Wars 3, toen Madagascar, daarna War of the Worlds

13. MegaHerz

MegaHerz Vitesse Arnhem 1

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb gister gezien en vond em echt wel goed. Maarja dat einde is niet echt wat je zegt geweldig. Maar hij is zeker de moeite waard om em te gaan kijken ;)

14. snike888

snike888 Tomatenpuree

Leuk Bevonden:
    0
    kom net uit de bios en vond het een superfilm! zat een zeer goed verhaal in en was best onvoorspelbaar, ik dacht echt dat die ene gast zijn zoon dood zou zijn (ben zijn naam kwijt) toen hij wou gaan vechten en er een enorme explosie was! het enige wat ik niet snap was waardoor nou die schilden opeens uit gingen van die robots, was dat misschien omdat ze er 1 hadden opgeblazen?

15. iRoy

iRoy Held op sokken

Leuk Bevonden:
    1
    Gisteren meteen gezien. Een goede verfilming van een geweldig boek! Alleen jammer dat Spielberg weer voor een verknipt gezin in de hoofdrol koos. Was de oorspronkelijke reporter misschien toch wel fijner geweest. Maar het blijft toch wel erg trouw aan het boek. Alleen had het einde toch wel iets beter uitgelegd kunnen worden voor de mensen die het boek niet kennen. Verder gewoon genieten geblazen!

16. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Het einde vond ik in eerste instantie heel erg slecht. Ineens gingen ze dood, lekker vaag. :confused: Maar toen diezelfde stem het ging uitleggen vond ik het einde wel enigzins goed. Want ik vond het mooi dat je diezelfde druppel te zien kreeg als in het begin. En dan vallen de puzzelstukjes ineen en meteen snap je het zodra je die bacteriën ziet. En dat is nét voordat de stem het uitlegt. En dan zijn de hoofdrolspelers in onwetenheid achtergebleven terwijl jij het snapt. Dat vond ik goed. Want ik heb mij nou altijd afgevraagd waarom aliens hier op Aarde niet doodgaan aan of ziek worden van al onze ziektes in die rampenfilms, en voor het eerst is er een film/verhaal die er rekening mee houd. Maar jij vraagt je af waarom die tripods ineens doodgaan aan de ziektes terwijl ze er al miljarden jaren waren onder de grond. Alleen die machines zaten in de grond, die wezens zelf kwamen nou pas! Met die bliksem in capsules, zij zijn hier nooit geweest toen hier leven was.
    Over het stuk ervoor valt echter geen woord goed te praten. Dat cliché gedoe waar ze allemaal elkaar weer gelukkig vinden, walgelijk.

En er zaten idd echt grove opvallende fouten in. Zoals wanneer ze in het huis van die moeder schuilen. De bliksem is er weer, stroom valt weer uit. Maar alles in het nieuwsbusje (die het van dichtbij heeft meegemaakt want die man was doof!) en zijn gestolen Chrysler werkten nog. Terwijl in NY alle auto's stuk waren.

Ik heb ook vele negatieve reacties gehoord over deze film. Maar die zijn voornamenlijk afkomstig van mensen die hele hoge verwachtingen hadden. Ik zelf kende het verhaal niet en had geen verwachtingen bij deze film. Met zo'n houding moet je naar deze film gaan, want teleurstelling ligt op de loer bij hoge verwachtingen (net als bij Halo 2). Ondanks enkele grote fouten in de film, blijf ik hem geweldig vinden.

17. THRM

THRM Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    JUllie praten veel, allemaal:
    -dit was kut
    -dat was kut
    -het hele eind was kut

maar ja verder is het GEWELDIGGGGGGGGG

Ik bedoel de basis van een film is het verhaal. Het bleangrijkste van een goed verhaal is het einde, dat is immers waar het allemaal omdraait, hoe loopt het af, enzovoort? Alles wat daarvoor komt, kan dan wel o zo goed zijn, het einde blijft hangen. En mensen wees nou eens even eerlijk...

HET EINDE IS KUT

DIE FILM IS KUT

MONGOLEN!!

18. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    ik moet em zien!! ik heb nu die Trailer gezien, en hij lijkt me fantastisch.

Dakota Fanning speelt er ook in, en zij is mijn favoriete actrice :D

19. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    @ THRM, je moet je wel bedenken dat het verhaal uit 1898 stamt en het nu wel achterhaald is. Maar toen was het zijn tijd ver vooruit.
    En het einde is dan wel minder, maar Steven Spielberg is tenminste trouw gebleven aan het originele einde. Hij had het denk ik moeilijk anders kunnen laten eindigen. Want niemand op Aarde wist ook wat er gebeurde. Maar je kan toch moeilijk zeggen dat zoiets nou die hele film verpest! Je overdrijft over dat einde.

@Snike888, misschien kan je dat beter binnen [ Spoiler]...[/ Spoiler]-haakjes zetten.

20. Nilamo

Nilamo To Own or not to Own

Leuk Bevonden:
    1
    Iedereen die het einde niet snapt is officieel een retard.
    trouwens Die laatste scene, vonden jullie ook niet dat het veel op half life 2 leek, met die tripod boven het gebouw neergeschoten door raketwerpers.

Wat hebben mensen trouwens met eindes. Halo 2 >>>OMG het einde zuigt slecht spel bleh dat bleh dit.

Laatst bewerkt: 1 jul 2005

Deel Deze Pagina