1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

War of the Worlds

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Matrix, 29 jun 2005.

1. styliciouz

styliciouz grasshoppert

Leuk Bevonden:
    0
    Verschrikkelijk mee eens, zat dan ook weer met 3 idioten in de trein die 1uur bleven discusseren over het eind :confused:

Nou, je weet toch wat ze zeggen. "een goed eind is het halve werk".
    Het is toch ook niet meer dan logisch dat mensen een groots en "bevredigend" einde verwachten te zien (juist na zo'n grootse en bevredigende film :D ), is ook weer psychologische onzin allemaal waar k ff geen zin in heb :cool:

2. Bazzie

Bazzie Street Triple RRRR

Leuk Bevonden:
    3
    Me broertje is er net heen geweest en die zegt dat ik em moet zien dus dat wordt mogen ff naar de film. Verwacht er veel van =D

3. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    *geeft aai over bol :cool:

Wat wel voor "ons" te zeggen is, is dat wij er tenminste nog over praten. :)
    Mensen gaan voor verschillende redenen naar een film. In een actiefilm staat doorgaans de actie centraal, en in een rampenfilm (ik denk dat WotW in die catagorie valt) zijn de rampen erg belangrijk. Dat maakt deze film nog helemaal niet slecht.
    Zoals ik al zei, ik heb zelf ook liever een film met een sterk verhaal, maar als rampenfilm is deze echt goed. :)

4. Jeroen

Jeroen nomnomnom

Leuk Bevonden:
    4
    Verwacht echter niet dat ze net als in de serie Taken van spielberg ook zo happig is op die aliëns ;)

5. MegaHerz

MegaHerz Vitesse Arnhem 1

Leuk Bevonden:
    0
    Vond em gewoon goed sommige gaan te veel op kleine details in een film zoals dit behoord ook helemaal niet realistisch te zijn.

6. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
    Ok, waarom dit een kut film is pas op spoilertjes als je em niet gezien hebt, lees het toch maar, kan jeje ah bioscoop bon voor iets beters gebruiken, dat stukje kaugom bijvoorbeeld.
    De machines liggen al honderden jaren onder de grond. hele steden zijn in een keer weg, de aliens zijn duizenden jaren meer geavanceerd dan de mens, lasers die de mens tot stof doen wederkeren.
    Zou je niet een beetje denken voor je een planeet vol ongedierte bestormd of je er wel kan leven zonder apparatuur?

gewoon even kijken, deed de mens al in de jaren 50, even kijken of we op de maan kunnen ademen, nee? joh ff een pak maken.

Goh, hoe kan de mens dan die grote machines aan? met hun geweldige schild war nix door komt. Weet je wat, laten we er zuurstof wan maken, de atmosfeer ja, zo gaan ze dood, dat ze veel slimmer en geavanceerder zijn, daar denken we even niet aan.

dus ja, ze gaan dood, ze sterven. dus denkt de mens, laten we er maar raketten op schieten, boem ja nog sneller dood. jee wij hebben gewonnen!
    Nee dat hebben jullie niet,ze waren gestorven door de atmosfeer weet je nog? oh ja

en dan heeft de voice over ook nog het lef om te zeggen dat de mens nu zn plek als dominante ras heeft verdiend, yeah right.

en dat komt door god die deze geweldige planeet heeft gemaakt? en waar komt die andere dan vandaan? Satan?

Jongens echt waar, ik wil mn 140 minuten terug....

7. Diego

Diego Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    OMG, ik kom net uit de bioscoop, en ik kan er gewoon niet bij met me hoofd hoe buitengewoon slecht deze film was zeg. Het acteerwerk was naadje. Spielberg doet aan het begin een poging diepgaande characters neer te zetten. En faalt daar enorm in. Er zit totaal geen ontwikkeling in die figuren. Of je moet emotioneel worden van een kind die tegen het eind van de film z'n pa 'Dad' noemt. Boehoe..wat een huilies.

De effecten waren gaaf, ware het niet dat het allemaal wat gecensureerd en zwak overkwam. Een laserstraal raakt een mens en deze gaat in stof op...right. De aliens houden met alles rekening, zijn ver technologisch geavanceerd, maar:
    Weten even geen rekening te houden met de leefomgeving, wat dus hun ondergang wordt.

Daar naast barst de films van stukken die niet kloppen:
    Alle electronica slaat uit zodra de Tripods geactiveerd worden. Maar zodra ze uit de grond komen kan Cruise toevallig nog net de enigste werkende auto bemachtigen en weten mensen met camera wél alles op tape te zetten. Vervolgens worden hele steden uitgemoord. Maar als ze dan eindelijk in Boston zijn aangekomen, komen ze bij een gezin aan, die lijken klaar te staan voor een trouwerijofzo, geen stofje of schrammetje niets. WTF? De hele wereld ligt plat maar net die wijk hebben ze gespaard ofzo?

Nee, een grote hoop strond deze film, spijt dat ik niet naar Saw in Sin City geweest ben.

8. balleknieper

balleknieper .

Leuk Bevonden:
    4
    Heb hem net gezien.
    Er kloppen veel dingen niet zoals al gezegd, maar toch een film die gezien mag worden!

9. Barcode

Barcode je moet toch wat...

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind dit hier een hoop gezeik om niets want het is gewoon een dik ruige film ook al zitten er wat fouten in... het einde was alleen wel wat vaag maar dat snap ik nu ook en ik vond het jammer dat dat stuk in dat huis bij die man met dat kijkding van die aliens zo lang duurde :mad: maar voor de rest was het wel een heel goeie film vind ik :D

10. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ze gaan helemaal niet dood aan de atmosfeer. |:- De aliens stierven door de bacteriën hier op Aarde. En daarom zegt die man dat wij onze plek als dominerende ras hebben verdient. Omdat de mensen miljarden slachtoffers heeft gehad aan die bacteriën en virussen, en nu rechtmatig bestand zijn tegen die bacteriën.

En dat met God, dat begin en eind verhaaltje kwam letterlijk nog uit de 1898 versie en toen geloofden ze nog heilig in God ja.

Laatst bewerkt: 2 jul 2005
  11. iRoy

iRoy Held op sokken

Leuk Bevonden:
    1
    Dat van die camera is idd erg vaag. Maar misschien dat die "EMP" die ze veroorzaken niet alles voor heel lang aangetast heeft. Verder zegt die gast van de garage dat hij de auto waar Cruise dus heen loopt net gemaakt heeft.

En over dat stukje in Boston. Op dat moment zijn ze dus al half Amerika door geweest en krijgen ze dus last van de bacterieen. Ze hebben dus nog geen tijd gehad om de rest te vernietigen.

Wat ik trouwens zelf ook erg vaag vond is dit stuk (niet echt een spoiler voor het verhaal, maar toch).
    Als Cruise met zijn kinderen in het huis van zijn ex aankomt schuilen ze in de kelder. Op het moment dat ze dan weer aangevallen worden rennen ze een beter afgesloten ruimte in, maar als ze die ruimte laten zien dan zie je een aantal ramen zitten die duidelijk licht door laten. Op het moment dat de deur dicht gegooid wordt wordt ook de hele kamer donker. Op dat moment zat ik echt van... Damn, die ramen lieten net echt VEEL meer licht door!

Maar goed, op een aantal kleine dingen na vond ik het toch een hele redelijke verfilming hoor!

12. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Ziet er mij echt bom uit deze film, moet hem dringend gaan zien, batman begins moet ik ook nog zien.

13. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
    Sorry dat ik na 2uur kut film even niet meer op lette.

14. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Ik was naar de premiere geweest (heel leuk de bruine vlekken na 30 minuten film gedurende 20 mins lang ;)), en was na afloop eigenlijk teleurgesteld. In de pauze had ik er nog een goed gevoel over, maar het einde was echt niet te verteren.
    Daar komt bij dat ik het gevoel had naar de basis van Independence Day te kijken, dan naar een opzichzelf staande film (al zal ID eerder afgekeken zijn van The War of the Worlds dan andersom maar dat terzijde :)). Echter wat bij Independence Day goed was opgebouwt (eerst de dreiging, dan de 1e golf aanvallen, dan de info verzamelen, dan de 1e mislukte tegenaanval, dan de 2e gelukte) was bij War Of The Worlds niet het geval vond ik.
    Na 15 mins zijn de aliens er, dan is het 2 uur lang vluchten en geen weerstand kunnen bieden, en dan is het 10 minuten lang een eind aan de film breien en even heel de aliendreiging (die 2 uur lang onoverwinnelijk was) zien neergaan.. Tuurlijk gooi het maar op de bacteriën, kwaliteit hoor.

15. Vinnie 78

Vinnie 78 Vinnie vinyl

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm :confused: ! Ik vind Jeff Wayne’s muzikale versie van the War of the Worlds echt geniaal en ik verwacht dat ook van de film, maar nu ik dit zo allemaal lees begin ik toch te twijfelen.

16. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Een vergelijking met Independance Day is onvermijdelijk. Maar ik had absoluut niet het gevoel naar de basis daarvan te kijken. De opbouw is idd heel anders (lees: slechter). Maar ID haalt nooit die spanning die WotW heeft. Bij ID had ik de hele film het gevoel "Ja, uiteindelijk zal dat leger ze toch wel verslaan". En ID had in mijn ogen ook een minder goed einde (dat éne schip, met die twee mensen die het in één keer meteen lukt alles te verhinderen). WotW eindigde ook slecht, maar toch vond ik de film in zijn geheel erg spannend. En dat mis ik vaak bij rampenfilms.
    Om dan maar niet te spreken over de verschrikkelijke film Armageddon... :{

Dat verhaal is echter anders dan deze. Tenminste ik neem aan dat je die uit 1978 bedoelt?

Laatst bewerkt: 3 jul 2005
  17. EmJee

EmJee Aiight

Leuk Bevonden:
    0
    Wat is iedereen toch negatief. Ik vond het toch een van de betere films van de laatste tijd:D

18. Vinnie 78

Vinnie 78 Vinnie vinyl

Leuk Bevonden:
    0
    @The Matrix: Ja, ik bedoel die uit '78. Ik denk dat ik gewoon wacht tot de film op dvd uit is, dan huur ik hem wel een keer.

19. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    De film zelf vond erg goed, erg indrukwekkend die Tripods en de grote daarvan. Erg mooie geluiden maken die beesten/robots/aliens. Ook leuk dat er een Spongebob aflevering in zat die ik nog niet gezien had (was wel op tv geweest hoor ;)). Maar toen ik uit de bioscoop kwam was ik toch een beetje teleurgesteld, vooral door het einde (waar bleef de grote eind veldslag en waarom moest het einde opeens zo abrupt zijn?) Ook de kleine foutjes die erin zaten en de onsterfelijkheid van Dhr. Tom Cruise waren storend (Ik bedoel, als jij in een lek mandje van 100 m naar benden dondert, dan heb je op z'n minst wel wat gebroken)

20. TheWalrus

TheWalrus Guest

Independence Day is in basis ook een niemendalletje van ene film.

Deel Deze Pagina