1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

War of the Worlds

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Matrix, 29 jun 2005.

1. dDirk

dDirk Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Ben er net heen geweest en et was echt een super film tot 10 minuten voor et einde.
    Alles gaat snel dood en klaar :confused:

2. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Beste film die ik heb gezien de laatste tijd. :)

Op het verhaal kan je van alles aanmerken, maar War of the Worlds is niet de eerste film waar niet alles precies klopt. Bovendien is het verhaal achtergesteld aan de 'beleving' in deze film en die was, naar mijn mening, in orde. Super van genoten.

3. M_Master

M_Master Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    ok hartelijk bedankt ddirk voor het spoileren..

4. Bazzie

Bazzie Street Triple RRRR

Leuk Bevonden:
    3
    Wtf zeur je nou man, die spoiler van hem is even groot als jouw onderschrift. En zowiezo wat verwacht je anders in een filmthread.

5. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    WAAR zie jij een Spoiler Bazzie?? dat mag je mij even gaan uitleggen, want ik moest em ook nog even bedanken daarvoor..

ik verw8 in een filmthread, dat men het plot in een spoiler gooit..

.

^^ spoiler als je het niet helemaal wist 8) :+

6. M_Master

M_Master Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    De spoiler tag is er niet voor niets adriaan.

7. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    "This is not a war. This is an extermination!" anyone?
    Like, dit is de hele film in een paar woorden...

8. dDirk

dDirk Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    :confused:
    Tis een mening en er zullen zeker mensen zijn die anders over deze film denken. Spoiler my ass _0/

9. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Nou, het probleem voor hun was dat je al zei dat op het einde alles snel dood gaat enzo.
    Ach jah, dat krijg je in dit soort topics hè.

Anyway, laten we het over de film hebben ipv het gebruik van spoilers.:)

10. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Goede film.

Misschien moeten sommige mensen hier leren genieten van een film, en niet alleen maar foutjes opzoeken en vallen over elk grassprietje.

11. EmJee

EmJee Aiight

Leuk Bevonden:
    0
    JA vindt ik ook. Je hoeft niet altijd op de fouten te letten. Als je anders had gekeken was dit een toffe film geweest.

12. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Dus als ik de hele tijd scheel had gekeken dan had ik de film wél tof gevonden??? 8)

13. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Ik ben er gisteren heengeweest en ik vond hem zeer spectaculair. Inderdaad, de minpuntjes die hier genoemd worden kloppen wel en het einde is zeer zwak, maar dit is zeker geen kutfilm - dan staar je echt blind naar de foutjes in de film. Daarnaast zijn de meeste plotwendingen overgenomen van het originele boek uit 1898, wat wel een beetje verklaart waarom sommige dingen niet helemaal (meer) kloppen. Maar daar gaat het in deze film helemaal niet zo om, of het nu wetenschappelijk correct is. Het gaat om de sfeer, het gevoel en de spanning, en daar is Spielberg erg goed in gelukt dunkt mij.

Nog even over het einde:

Ik snap dat het originele boek ook een happy ending had, maar iets meer controverse had van mij wel gemogen. Het lijkt net of Spielberg hier geen risico's durft te nemen en er toch maar een standaard Hollywood-einde aan vastbreit dat stikt van de clichés. Erg jammer.
    Waarom kunnen de aliens nou nooit een keer winnen? Wanneer verliest de mens nou eens van de aliens? Of had op z'n minst dat zoontje gewoon dood laten gaan, eigen schuld dikke bult. Toch het grootste minpunt van deze film: de slappe hap achteraan. Beetje mosterd na de maaltijd gevoel.

Ik heb er nog wel iets uitgebreider over geschreven op mijn blog, zie m'n sig voor een kleine review.

14. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Vrij teleurstellende film moet ik zeggen. Van een grote sci-fi summer blockbuster onder regie van niemand minder dan Steven Spielberg en Tom Cruise in de hoofdrol verwacht ik het nodige spektakel, maar het heeft uiteindelijk maar een vrij matte film opgelevert imo. De film is, zoals we van Spielberg mogen verwachten, vakkundig gefilmd, maar heeft zwaar te leiden onder het uitermate zwakke scenario en ditto acteerwerk. Zo levert dit een aantal lachwekkend slechte scenes op zoals bijv. de 'boterhammen met pindakaas' scene of het werkelijk tenenkrommend slechte happy end en is de logica soms ook ver te zoeken. De tripods mogen er dan nog vrij goed uit zien, maar over het algemeen vond ik ook de special effects zelf verder niet echt bijzonder. En aangezien ik de originele film heb gezien kwam het einde dan ook niet als een verrassing, maar het blijft toch wel een behoorlijk anti-climax.

Veel mensen laten zich bij deze film vooral positief uit over het aankomend kindsterretje Dakota Fanning, die de rol speelt van Rachel. Waarom is me echter niet helemaal duidelijk aangezien ik me haar toch voornamelijk herinner als die kleine irritante schreeuwlelijk. In Man of Fire van vorig jaar was ze overigens heel wat beter op dreef. Ook de rest van de cast vond ik verder niet veel voorstellen, waarbij een doorgedraaide Tim Robbins het absolute dieptepunt mag worden genoemd.

Uiteindelijk waren er maar twee scenes in de hele film die ik echt noemenswaardig vond. Dit waren de scenes waar Ray en z'n kinderen met hun auto vast komen te zitten in een grote groep wanhopige op de vlucht geslagen mensen en de scene met de veerboot.

War of the Worlds mag dan maar een simpele popcorn flick zijn, het is imo gewoon een grote teleurstelling. De film voelde volgens veel mensen gerushed aan en dat was het ook. Het resultaat is er dan ook naar.

Laatst bewerkt: 9 jul 2005
  15. smarty_peanuts

smarty_peanuts Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    ik vond het erg goede film (en hij was trouwens in 12 weken opgenomen 8) )
    maar het schijnt wel zo te zijn dat de oude film en nu de wel totaal niet op elkaar lijken. Het enige wat ik en mijn vriend nog steeds afvragen is hoe die zoon van tom cruise het nou heeft weten te overleven (en dan nog maar niet te spreken dat hij als eerste in boston was en dat ook nog eens zonder een schrammetje) en ik vond het jammer dat het van z'n standaard aliens waren platte kop en grote ogen. Maar voor de rest echt een topfilm prachtig

16. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb de film gisteren ook gezien, en ik vond de film persoonlijk echt perfect tot het laatste stuk, dat stond me echt niet aan, ik ga hier niets verklappen ofzo. Maar wat jij allemaal zegt van zwak scenario en acteerwerk(WTF?)
    En die lachwekkende scenes, dat vond ik juist bom. En dan:"de special effects zelf verder niet echt bijzonder"? Dat begrijp ik helemaal niet, de special effects maken deze film, ik heb nog nooit zo een coole special effects gezien. Spiderman 2 of éénder welke dure film met enorm veel special effects kunnen niet tegen war of the worlds op.
    En dan het meisje dat in man on fire, hide and seek,...(dat meisje heeft al 18 films op haar naam staan bye the way) gespeeld heeft vind je in deze film niet zo goed, je beschouwd ze als:"die kleine irritante schreeuwlelijk"? Dat snap ik helemaal niet. Tom cruise en 'die kleine irritante schreeuwlelijk' leveren hier een enorm puik werk af. Echt hoe het meisje huilt, hoe ze omgaat met de omgeving, alles gewoon, heeft ze perfect gedaan, ik denk dat niemand van haar leeftijd het beter zou kunnen, ben er vrijwel zeker van!
    ...

17. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Ik ben net terug uit de bioscoop. Zeer goede film. De aanvallen zijn heel goed neergezet. Ik heb me schijtgeërgert aan dat meisje... Uitstekend geacteert:) Alleen het einde is vaag en ik zit nog steeds met een paar vragen die ik nu in een spoiler ga plaatsen.

Als je de film niet hebt gezien, ga dan vooral NIET lezen, hè;)
    - Hoe de hell is die zoon van Ray weggekomen uit de explosie en vervolgens naar Boston gegaan
    - Waarom is dat schild van die Tripods opeens uit gegaan (Door de bacteriën waarschijnlijk, maar waarom bleef het nog zolang bestand ertegen)

- EN WAAROM LOOPT ZO'N FILM NOOIT EENS SLECHT AF:mad:

18. smarty_peanuts

smarty_peanuts Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    en da ook nog eens als eerste met geen enkele kleerscheuren.
    Misschien is ie met zon tripod gekomen

19. Dodgie

Dodgie Beat me up Scotty

Leuk Bevonden:
    10
    Helemaal mee eens, opna het stuk over dat kleine rotwicht. Op een gegeven moment had ik echt zoiets van; "Daar begint ze weer.."
    Maargoed, dat is gewoon de rol die ze moest spelen, en doet dat ook zeer goed voor de rest :)
    Ik vond het alleen erg jammer dat die jongen er op het eind weer bij was. Had 'm lekker laten sterven zeg.

20. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Dat kleine meisje was inderdaad errug irritant, maar aan de andere kant, hoe zouden meisjes op die leeftijd zijn als ze overal om hun heen dood en verderf zien? Ik zou ook aardig aan het gillen zijn :).
    Wat betreft het plot, het is een leuke film qua effecten, maar Spielberg doet zoooo hard zijn best om de familie centraal te zetten.
    Het gebroken gezin moet en zal weer bij elkaar gebracht worden. De keuze van zijn zoon om op zijn eigen benen te staan ("I have to go dad"). Zijn gescheiden vrouw die toch nog goed met haar ex-man om kan gaan....bleeegh....
    Spielberg...hoe zoet kan een film zijn, mijn glazuur sprong in ieder geval van mijn tanden af toen ik het einde zag :'-(

Deel Deze Pagina