1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wat ga je studeren?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Greate Pier, 31 mei 2006.

1. Speaker

Speaker Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  2. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    in ieder geval kunnen die "sukkels" wel een beetje correct Nederlands schrijven. Let jij ook een beetje op je spelling? :)

*vraagt zich af of speaker glaszetten over 60 jaar nog leuk vindt, want de pensioenleeftijd wordt weer verhoogd

3. king kai

king kai xbox360

Leuk Bevonden:
    0
    :): Nou als er alleen maar figuren waren als jij, zouden we nog niet eens in het stenen tijdperk zitten...

Ik ga trouwens Financial Services Management doen op de Hanze Hogeschool Groningen

4. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Edit:/ laat maar

5. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    Ik geloof dat iemand onbewust baalt van zijn minimale capaciteiten en zichzelf met man en macht van het tegendeel wil bewijzen :):

6. VanGoghNL

VanGoghNL Xbox 4 life

Leuk Bevonden:
    0
    Dude stond laatst een artikel dat mensen met opleidingen Zoals jij er het eerst uitvliegen. En misschien heb je nu wel een hoop geld maar later zit jij met een kut loontje en mensen die veel geleerd hebben niet. En wat als je gepakt word met zwart werken? En denk je dat je lichaam 24 uur per dag dat werk kan doen?

Maar ik ga naar roc midden nederland

Opleiding Verpleegkunde 4 jaar en daarna hbo.

Laatst bewerkt: 1 jun 2006
  7. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Uh jah ik snap het ook niet helemaal :9
    Andere ouderen die ik spreek zeggen allemaal: "Ga maar lekker studeren, das veel beter dan meteen gaan werken. Dat kun je je hele leven nog."
    Zitten er een aantal bij die dus echt heel zwaar werk hebben of echt werk hebben dat ze helemaal zat zijn.
    Die zeggen echt allemaal ga maar lekker studeren voor een goede baan, dan hoef je niet van dat klote werk te doen dat wij hebben.

@ Speaker: Die "sukkels" zijn nu helemaal nodig in de maatschappij. En degenen die slim zijn omdat ze meteen gaan werken zijn ook nodig.
    Ik neem dat jij als glaszetter ook wel weet dat er hoger opgeleide nodig zijn om het bedrijf te leiden, die opdrachten regelt etc.
    Zonder hoger opgeleide heb jij ook geen werk, dan zijn er weinig ramen om te zetten ;)

Laatst bewerkt: 12 jul 2007
  8. sickness

sickness i kill like a plague

Leuk Bevonden:
    0
    nog een jaar hier op het sint lucas in boxtel en daarna naar lincoln univercity in engeland mijn bachelor halen op bouwkunde vlak, daarna mijn masters halen in nederland en dan hoop ik architect te zijn.

het mooie van lincoln univercity is dat je over je bachelor 1 jaar doet inplaats van 3 dus dat scheelt toch wel wat

en dude serieus, wie is hier nu een sukkel, ik zie al die mensen die na hun middelbare gestopt zijn met school en nu werken wel, die zijn bouwvakker of vakkenvuller, dat verdient nu wel goed, maar als je doorstudeerd en een goede cv hebt dan verdient het goed, ik kan nu gaan werken en dan 1000 max 2000 verdienen of ik studeer en word architect en verdien 4800 in de maand en daar zit de gratis auto telefoon en weet ik nog meer nog niet eens bij.

serieus man ga studeren, anders ben je niks in deze maatschappij

9. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad.
    Echt voor heel veel dingen vragen ze tegenwoordig een mooi "papiertje".
    Ik zie het echt niet zitten om mijn hele leven bouwvakker te zijn.
    Mijn vader is metselaar, nou die is nu dus al helemaal verrot van het werken hea, hij is 48. Dan moet hij dus nog zo'n 15 à 20 jaar.
    Tuurlijk zijn die mensen ook nodig, maar als je kán studeren moet je het gewoon doen vind ik.
    En niet te lui zijn van "ik wil meteen werken"
    Maar het is natuurlijk ook niet voor iedereen weggelegd om te studeren ;)

10. sickness

sickness i kill like a plague

Leuk Bevonden:
    0
    Het is mischien niet voor je weggelegt maar ik vind dat je het altij moet proberen, ik hou ook niet van studeren maar ik wil later een goede baan met een goed salaris dat ik mijn gezin kan onderhouden zeg maar, en om mischien zelf een bedijfje op te starten.

je kunt bouwvakker zijn, maar als ik uitteken wat een bouwvakker moet maken, dat is toch veel mooier.

11. DesertFox

DesertFox XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8

echt iets voor Mr.E. :+

8)

12. carlito

carlito Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik wens jullie allemaal succes!

het is alleen wel zo dat ongeveer 50% in het eerste jaar zal stoppen met de opleiding.. of het is te zwaar of een verkeerde keuze.. misschien wel leuk om volgend jaar te kijken wie er allemaal daadwerkelijk de opleiding doet die hij/zij wilde gaan doen :)

Als het goed is ben ik over 2 weken afgestudeerd! (hoop ik tenminste..), HBO Communicatie Creatief (niet zo creatief als je zou denken, trouwens..)

13. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Nou gefeliciteerd. :emo:

14. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    dat kan ook zonder verstandskiezen, ja! :mad:

*inside joke't

15. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    ik kom het wel vaker tegen in topics dat hij er volop ingaat ..

hahaha vind het wel komisch, maar om nog 60 jaar beetje glas in een kozijn trappen lijkt mij saai.
    als je studeerd kom je aan meer dingen dan alleen stoppen op je 16e --- dat is mijn mening!

16. SupahMaster

SupahMaster Guest

Ik ga beginnen met VWO.

Géén opmerkingen over dat ik 't niet kan omdat ik slechter post dan een slak dat kan :+

17. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Nouja, zelfkennis is een goede eigenschap :):

Ik ga volgend jaar weer opnieuw beginnen met een MBO opleiding, SCW (sociaal cultureel werk), omdat dit mij gewoon het beste ligt. (dat omdat ik al 4 jaar werkzaam ben als vrijwilliger bij een stichting die zich inzet voor jeugdactiviteiten, en dat met veel plezier:cool:)

Daarna wil ik óf Journalistiek gaan studeren, of een opleiding in die richting, aangezien de loting voor Journalistiek erg groot is, en de kans dat je toegelaten word, daardoor best klein is..

18. carlito

carlito Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ach rot toch op man.. nooit dat jij 1800 verdient in 24 uur per week! Ik denk max 700 a 800 euro.. als je 40 uur zou werken, maar aangezien jij dat niet doet verdien je denk ik max 500 euro, zwart werken verdient natuurlijk wel lekker, maar ik ga liever een potje voetballen op de zaterdag :b:

p.s. ik kan het weten want mijn neef heeft een glaszettersbedrijf en mijn vriendin is architect (HBO) en die verdient nu rond de 1900 netto.

19. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    ik denk inderdaad dat Nederland een stuk mooier zou zijn als iedereen gewoon alleen maar glas ging zetten. Van dat spul kun je geen genoeg krijgen. Daarnaast zal het niemand meer opvallen dat het veelvoudig weglaten van de letter n niet correct is.

20. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    Mag ik vragen wat voor opleiding het is? :eek:

Deel Deze Pagina