1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wat is de leukste stad om te studeren?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Jajojo, 28 okt 2003.

1. X BelieveR

X BelieveR Im the X priest

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik ben ook op de universiteit daar geweest. En ik kom regelmatig in Nijmegen. En het klopt dat het een leuke stad is. Toch ben ik erg aan het twijfelen. Ik vind het een beetje te dichtbij.....

2. Aart

Aart XBW Senior

Leuk Bevonden:
    3
    Denk overal wel, behalve Amsterdam, Utrecht en Groningen.
    In alle steden is het moeilijk om een echt mooie grote, pefect gelegen, kamer te vinden. Echter, in E'de, Nijmegen, Maastricht etc vind je relatief makkelijk een kamer.

3. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Zeg Aart, ik ben Groningen een beetje aan het onderzoeken en nu heb ik gehoord dat er geen sluitingswet bestaat voor wat betreft de horeca. Is dat waar???? Dat zou een flinke pre zijn namelijk.

Weet jij hoeveel studentenverenigingen er in Groningen zijn? (ik ken er nu 3: Albertus Magnus, CSV Hendrick de C. en GSC Vindicat atque polit) Welke is vind jij de leukste?

4. X BelieveR

Leuk Bevonden:
    0
    Aart ik ken iemand die volgend jaar weg gaat en waarvan ik zijn kamer kan krijgen in Groningen. In de Vredenburg. Ik ken het niet. Is het een beetje een leuke buurt daar en ligt het dichtbij het centrum?

5. Tha Mike

Tha Mike The Good Die Young

Leuk Bevonden:
    1
    Het is ASV Hendrik (ik ben er net sinds de kei week lid), was vroeger wel CSV Hendrik de Cock. Je hebt ik groningen best wel wat studentenverenigingen, hier nog een paar: Cleopatra, Diskartes (je zal et wel anders schrijven maar schijnt ook heel leuk te zijn), SIB, Bernlef, er zijn er vast nog wel meer.

6. TheWalrus

TheWalrus Guest

Vindicat is heel erg high society met de brorrel flink opgeslokt. Albertus is ongeveer gelijk, alleen wat toegankelijker.

Er is in Groningen altijd wel een kroeg open. Maar of dat een voordeel is? Ik baal er soms wel van dat ik pas om een uur of 12/1 's nachts ga stappen omdat het dan altijd heel laat wordt.

7. Aart

Aart XBW Senior

Leuk Bevonden:
    3
    @ Jajojo:
    Het klopt dat er geen sluitingswet is in Groningen, het is daarom ook altijd feest tot vroeg in de ochtend. Het is wel eens voorgekomen dat ik praktisch vanuit de kroeg naar college heen fietste.
    Je hebt ook veel verschillende studentenverenigingen (iets van 8 ofzo) ikzelf ben lid van Albertus Magnus (net clubweekend achter de rug :)), maar zou me ook prima kunnen vermaken bij Vindicat. Dus, indirect geef ik nu al aan wat de twee leukste verenigingen voor mij zijn, maar het kan ook voorkomen dat je je prima zult vermaken bij de andere kleine verenigingen. Unitas en Dizkartes zijn twee kleinere, maar ook gezellig. Het nadeel van al die anderen is dat de jaarclubs vrij snel uit 1 vallen, omdat er geen ontgroening is (geen binding dus). Ik zou dus sowieso voor een vereniging gaan met ontgroening. Ook hebben die trouwens veel meer leden (en veel meer mooie meiden, echt waar), supergrote feesten (klein voorbeeld: Albertus gala gingen iets van 30 bussen heen, de eerstvolgende vereniging in grootte gingen er maar 4) en ik vind gewoon dat een vereniging traditioneel moet zijn (dus respect voor ouderejaars, ontgroening, bepaalde tradities etc), anders kun je net zo goed niet lid worden en naar een normale kroeg gaan.

@X-Believer:
    Ik ken de vredeburg niet van naam, kep ook even gekeken op de kaart, maar kon het niet vinden. Heb je een straatnaam?

8. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Bedankt!

9. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Bedoel jij niet Utrecht? Het is een detail maar wel een die zo'n 200 km groot is :D

10. X BelieveR

Leuk Bevonden:
    0
    ja kweet het, die buurt komt in Utrecht voor. Maar ik bedoel toch echt groningen

11. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Ik vind Utrecht de relaxte stad. Genoeg mogelijkheden om uit te gaan, wel moeilijk om een kamer te krijgen, maar heeft wel de gezelligheid van een soort groot dorp.

12. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Buiten het centrum houdt dat echter al snel op. Er zijn heel wat matige buurten, maar die heb je overal natuurlijk.

13. X BelieveR

Leuk Bevonden:
    0
    Nou ja als ik eerlijk ben dan vind ik Utrecht een K*T stad. Ik kom er vaak maar om nou te zeggen dat het daar gezellig is... nou nee. Maar goed dat is mijn mening. Ik vind het nou ook niet bepaald een dorpskarakter hebben eerlijk gezegd.

Deel Deze Pagina