@HeAvY GeAR,
Dat is inderdaad ook een mogelijkheid. Op verschillende filmpje heb ik inderdaad rookpluimen gezien die maar uit één zijde van de gebouwen kwamen. Het zou makkelijk gekunt hebben dat dat tuig explosieven heeft geplaatst.
Op deze site:
The Collapse of WTC, staan ontzettend veel punten waar je toch gaat twijfelen of het de falende draagconstructie was.
Edit:
Ik heb in een studieboek de vereenvoudigde plattegronden van de draagconstructie staan. Dit is de theorie die men als 'waargebeurt' heeft bestempeld: Zoals het vliegtuig naar binnen is gevlogen, heeft het dus de dragende buitenschil beschadigd. Dat kan geen kwaad voor de stabiliteit. Ook is waarschijnlijk ¼ van de kolommen in de kern vernietigd. De kern was een brandcompartiment, maar door het vliegtuig, is dat natuurlijk opengereten, waardoor het compartiment z'n functie verloor. Hierdoor kon de brand de bekleding van het staal opbranden, waardoor het staal z'n stijfheid verloor na een aantal minuten. Toen zouden de vakwerken die de vloeren verbonden met de kolommen het hebben begeven. Waardoor de vloeren door het 'overgewicht' zijn bezweken.
Wat is hier nu vaag aan? De torens begonnen met instortten
boven de getroffen verdiepingen i.p.v. daar waar het overgewicht zat. Een mogelijke verklaring lijkt mij, dat door de hitte, ook de vakwerken boven het getroffen gebied het hadden begeven.
De hoofddraagconstructie waren de kolommen die de vier gevels vormden. Deze droegen ook het gewicht van de vloeren, de wind en andere belastingen. De vloeren droegen dus niets bij aan de hoofddraagconstructie. De vloeren zorgden wel voor de stijfheid van de gevels. De kern bestond dus uit kort op elkaar geplaatste kolommen met daar om heen nog wat andere kolommen. De kern droeg ook niets bij aan de hoofddraagconstructie. Het was namelijk een stabiliteitconstructie, die o.a. de mast op z'n plaats hield, en ervoor zorgde dat het gebouw niet al teveel zou bewegen bij windstoten e.d. Ook waren de liften in de kern opgenomen.
Naar mij mening had de draagconstuctie het gewoon uitgehouden. Er was gewoon te weinig structurele schade. Er is volgens mij iets anders gebeurd wat er voor heeft gezorgd dat het instortte.
Klik om te vergroten...