1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wat te doen tegen fietsendiefstal?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mike, 21 jan 2004.

1. Booster

Booster verified user

Leuk Bevonden:
    0
    ja, zolang je maar komt SHOPPEN ofzo...

de BIOS is ook vet lame!!!:{ :{ :{

2. shd

shd Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    mijn fiets is zelfs gejat bij een winkel centrum, waar beveilinging door het hele centrum lopen, en die beveiligings nerdjes maar zeggen dat het veilig is en er cameras hangen

Hoe bedoel je weinig respect voor andere mensen die gewoon aan het werk zijn.
    Vind dit een hele nare reactie.

3. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Nee, zeker niet bij dit soort dingen. Mensen die gewoon zeggen van "Ja dan moet je maar niet zo'n dure fiets kopen, en rijden op een barrel..". het is aso dat als je een mooie fiets van je centjes koopt, hij dan gejat wordt.

Dan ben ik zeker geen voorstander van de lieve aanpak..Keihard moeten we optreden tegen dit soort tuig.

4. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Schiet me trouwens net te binnen van zon grapjas die een oud slot om je fiets zet aan een lantaarn paal zonder sleutel. Nja, ok dan thuis maar ff betonschaar halen, is de batterij van mn mobieltje op en het was al weer 9 uur s'avonds, lopend naar huis zou half uur of langer duren en er was bijna geen kip. Dus toen heb ik met een baksteen en verschillende dingen erop los geslagen en uiteindelijk ging ie wel open... maar je hebt je fiets tenminste nog. Misschien je fiets onder stroom zetten. Net zoals de auto van james bond in die die another day :p

5. Naruto-kun

Naruto-kun ~Dancing Konoha~

Leuk Bevonden:
    0
    dudes ik rijd al sinds maandag op me 8ste fiets lol:) :'-( heb een paar kapot gereden en een paar zijn gejat.....

6. TheWalrus

TheWalrus Guest

We vergeten hier iets heel belangrijks. Waarom jatten junks fietsen? Ze hebben snel geld nodig om te scoren. Als er geen afzetmarkt was voor die feietsen dan zouden ze ook niet gejat worden. Maar al te vaak koopt een braaf studentje een fiets van een rare snuiter voor een knullig bedrag. Schijnbaar kun je snel verdienen met het jatten van fietsen. Vervolgens spuiten ze hem zelf over.

En dan de instelling van het terugjatten? Daar help je de samenleving mee|:- Omdat jouw fiets gejat wordt moet je ook maar gaan jatten? Dacht het niet, dan is het einde zoek.

Laatst bewerkt door een moderator: 24 jan 2004
  7. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij is dat niet vergeten, maar juist al meerdere keren opgenoemd, hoor

8. TheWalrus

TheWalrus Guest

9. Aart

Aart XBW Senior

Leuk Bevonden:
    3
    je bent zekers geen student heh?
    Ik bedoel, zo druk als je je er om maakt, niet normaal. Als ik goed lam uit een kroeg kom en me fiets is gejat denk "boeien" en pak gewoon een andere fiets of loop naar huis toe. Volgende dag pak ik wel weer een nieuwe. Zo gaat het hele cirkeltje rond en geen student die er over zeurt.

10. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Dan ben jij ook zo iemand waarvan de handen moeten worden afgehakt en voor t vuurpeleton moet :9

11. TheWalrus

TheWalrus Guest

Aardt, ik ben dus ook een student. Dat ideaalbeeld slaat helemaal nergens op. Ik vind die fietsjat cultuur onder sommige medestudenten nogal kinderachtig. Dat er een clichebeeld bestaat hoeft nog niet te betekenen dat je er aan moet voldoen.

12. Booster

Booster verified user

Leuk Bevonden:
    0
    place him in front of a FIRESQUAD>>>
    jezus, dat doe je toch neit AARD??
    dan stimuleer je de boevenwereld man
    wat een belachelijk iets om te doen en dom dat je niet cared for die net gejatte fiets!!:{ :{ :{

:'-( :'-( :'-(

13. daanking

daanking Have you seen him?

Leuk Bevonden:
    0
    I'm with you man! (volgens mij als enige hier)
    Dat gezeik ook altijd...

14. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Als jullie twee ondeugden dan voortaan alleen elkanders fiets afpakt? Probleem opgelost.

15. Aart

Aart XBW Senior

Leuk Bevonden:
    3
    Nou, niet helemaal. Vroeger kocht ik ze van junks voor een euro of 5, maar daar ben ik mee gestopt toen een junk mij een maand of 6 geleden de kop wou inslaan voor wat geld.
    Sindsdien steun ik ze in geen manier meer en heb ik een slijptol gekocht. Net zo gemakkelijk zullen we maar zeggen. En ja, ik weet dat het een slechte zaak is, echter.... voordat ik begon met fietsen op gestolen dingen was mijn eigen fiets al 4x gegapt.
    Ik heb 4x een nieuwe fiets gekocht, en ging voor die 4e zelfs rood staan bij de bank. Toen die werd gegapt was ik het zat en had geen zin om nog langer mijn stufi uit te geven aan dat soort dingen. Dan maar een gejatte hoor...

16. shd

shd Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zeg Aart, bedenk hoe rot je jezelf voelde toen je fiets gejat werd.
    Waarom vind je het dan wel ok om het bij eenander te doen.
    Je bent net zo slecht als die junk, nee slechter zelfs.
    De junk steelt omdat hij een verslaving heeft waaraan hij geen weerstand kan bieden.
    Hij moet scoren anders wordt hij lichamelijk ernstig ziek.
    Het praat zijn daden niet goed, maar je weet dat hij handelt vanuit een ziekte.

Jij daarentegen vind dat als iemand jouw onrecht aan heeft gedaan, dat jij zelf ook het recht hebt verkregen om een ander iemand, die totaal niets met jouw onvertuin te maken heeft, onrecht aan te doen.

Denk er nog eens goed over na.

17. Aart

Aart XBW Senior

Leuk Bevonden:
    3
    oh, ik weet heel goed dat het fout is. Echter, als ik mijn bankrekening zie van -1000 euro is voor mij de afweging snel gemaakt. En dat die zo in de min staat komt onder andere door de junks. Een fiets heb ik nodig en om nu een persoonlijke lening af te sluiten terwijl half student Groningen op een gejatte fiets rijdt...
    makkelijke keuze lijkt mij.

18. TheWalrus

TheWalrus Guest

Aart, studeer jij ook in Groningen? Ik ook namelijk :) Niet dat het boeiend is ofzo ;)

19. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Dan ben je net zo fout als de rest van de junks en dieven. Ik snap dat je boos bent, maar terugjatten is niet de oplossing.En geen student die erover klaagt? Zelf zeg je dat je fiets al talloze keren gejat is :confused:

20. Aart

Aart XBW Senior

Leuk Bevonden:
    3
    yep, wat studeer je dan?

Deel Deze Pagina