1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wat te doen?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Martini, 14 dec 2004.

1. Kevin Masters

Kevin Masters Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    eey martini suc6 verder!

2. madison

madison madison

Leuk Bevonden:
    0
    blij dat ik niet zo'n broer heb, maar succes er in ieder geval mee......

3. Victor

Victor Guest

Het beste is gewoon de kindertelefoon bellen of Chris.nl ofzow. Die weten altijd wel wat te doen. En als je met hem wilt praten doe dat rustig. Dender niet zijn kamer is en schreeuw tegen hem ofzow. Je kunt het trouwens aan veel mensen vertellen. Zoals je leraar of lerares, je mentor, een vriend of iemand uit je familie zoals je moeder vader of oom ofzow. Maar zorg ook een beetje dat je hem vermijd als hij je echt niet mag. En natuurlijk is het RIAG of een slot op je deur is ook een oplossing. Ik leef met je mee in deze situatie en dat je moeder het moeiheidssyndroom heeft.

Laatst bewerkt door een moderator: 14 dec 2004
  4. Victor

Victor Guest

Inderdaad. Wat kan die doen? Hij gaat je toch niet vermoorden?

5. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    Wat een ontettende trieste post is dit..... wil je je username soms eer aan doen ofzo? :'-(

@ Threadstarter:

Een erg lastig probleem. Wat de materiële schade betreft kun je het beste op een óngelukje' gooien veroorzaakt door een goede vriend en dat vervolgens zijn WA-verzekeraar voor de kosten op.

Het probleem die jij met he broer hebt is minder makkelijk op te lossen: probeer het uit te praten. Echt, geef hem een hele grote kans en accepteer dat hij sommige dingen doet die jij misschien anders niet goed had gevonden. Voor toenadering heb je ruimte nodig, die ruimte moet hij krijgen van jouw en als hij dat merkt geeft hij je misschien ook wel 'onderhandelingsruimte' Neem ook contact op met zoiets als de kindertelefoon! Absoluut doen, hier zijn zij juist voor. En een slot op je deur is misschien ook geen gek idee, als je broer weer dergelijk agressie gebruikt gewoon jezelf opsluiten.

6. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Zeer lastig. Je kan zijn spullen kapot maken, maar wat schiet je er mee op? Je maakt de situatie immers alleen maar slechter. Hij heeft iets van jou kapot gemaakt en daar moet hij voor boeten. Zorg dat je niet bang voor hem bent. Laat zijn dat hij niet alles met je kan doen. Komt hij je kamer in, zet hem meteen eruit. Zeg tegen hem dat hij de Xbox moet betalen, schreeuw het desnoods, schrijf het op papier. Als hij dat niet doet moet je proberen hem de baas te worden. Als hij iets negatiefs zegt, direct een grote mond geven. Als hij het niet op de normale manier wilt, dan maar de groffe manier.

7. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Zo wordt het toch nooit vrede daar in huis?

Ik zou het proberen uit te praten zoals al vaker in deze thread is gezegd, maar maak de situatie niet erger. Praat desnoods met een vriend(in) van je erbij als je je op je eentje niet veilig voelt.
    Als je het geen goed plan vindt om met hem te gaan praten, praat er dan over met iemand die je vertrouwd, misschien komen jullie samen tot een oplossing. Maar als je toch wilt praten, begin dan niet over dat je xbox naar de maan is maar hoe het weer vrede kan worden in je huis, als dat allemaal goed is gekomen kan je beginnen met de vergoeding van de xbox.

Laatst bewerkt: 14 dec 2004
  8. Martini

Martini O RLY

Leuk Bevonden:
    2
    Bedankt voor al jullie reacties, over hem iets aandoen heeft niet nut en schreeuwen gebeurt al genoeg, hij zal het wel van ze pa hebben geerfd die is ook zo'n flikker en gedraagde ze ook zoiets, met het dreigen van me persoonlijke spulle kapot maken.
    Daarnaast leent/pakt die gast alles van me, waar ik geen bezwaar tegen heb maar dat ik dit er voor terug krijg is gewoon hartstikke genaaid.
    Ook me kamer uitduwen werkt niet gister probeerde ik dat en toen pakte die bij me haren (heb lange haren), nou toen pakte ik 'm bij zijn haren en ze keel maarja ik weet tenminste waar me grensen zijn en dat kan je van hem niet zeggen!

9. 4sake

4sake Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Et klinkt misschien raar maar ga gewoon bij een vriendin 'wonen' of zo:confused: mijn broer is owk wel eens lastig maar die skkl eeft nix anders te doen dan op mijn xbox gekilled te worden door mij dus.. maakt hij em sowiesow niet kapot (hij drijgt wel maar doet het tog niet)...

10. BoneCrusherrr

BoneCrusherrr Cold SynerGy

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie dat veel mensen zeggen : slot op je kamer zetten

Als zijn broer in staat is om zijn bureau in te laten storten met een breedbeeld,dolby en een xbox zal hij ook best je deur willen inrammen als er een slot op zit. Ik snap echter niet wat je broers probleem heeft dat hij zo hard flipt, zal wel een draadje gesprongen zijn.

Hou ons op de hoogte, wil je !

Succes

/edit : ik zie dat deze thread al meer dan 3 maanden oud is :{

Laatst bewerkt: 20 feb 2005
  11. Ross

Ross The Father

Leuk Bevonden:
    0
    uueh is het niemand opgevallen dat het misschien in dit geval ook een beetje aan hem zlef kan liggen. Als ik om half 11 s'avonds mijn broer herrie hoor maken word ik helemaal gek, nou zal ik niet zo snel hem gaan slaan en zijn stereo het raam uitgooien maar tog. Ik bedoel hier mee dat het ook niet zo slim is om om half 11 te gaan gamen het maakt namelijk gewoon pleuris herrie. En als ik zo een beetje de reacties van de topic starter lees gaat het niet echt lekker in dat huis maar je moet wel begrijpen dat zijn broer het vast ook moeilijk heeft met het feit dat hij in teorie geen vader meer heeft. En als zijn moeder dan ook nog ziek is dan word het helemaal een ramp voor die broer want hij krijgt dan veel verandwoordelijkheden die hij nog niet wil hebben (denk ik dan hé). En als die vader zo'n eikel is geweest thuis heeft dat ook invloed op het gedrag van de kinderen.

Motto: Ik neem het niet op voor de broer maar ik denk dat we hem te veel als een vijand zien wat niet echt goed is.

Deel Deze Pagina