1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wat vinden jullie van de celstraffen hier in Nederland???

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door xboxbezitter, 20 aug 2004.

1. Chiwawaatje

Chiwawaatje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik spreek niet alleen vanuit gebeurtenissen die ik heb vernomen uit de media. ik heb zelf ook het een en ander meegemaakt en gezien. Maar idd laten wel de discussie sluiten want het lost niets op.

2. X-power

X-power Nah

Leuk Bevonden:
    0
    Eh, ja :confused:: reageer dan gewoon niet als je niet wilt deelnemen aan het topic... Wel ben ik het met je eens dat dit weer zo'n ouderwets 'gezellige' allochtonen thread is geworden. Waar ging het uberhaupt nog over? Owja de straffen die in Nederland te laag zijn: mee eens. Neem nou een serieverkrachter: die komt er meestal wel weer mooi vanaf met hoogstens 20 jaar en na 12 jaar al weer op straat, om direct alweer de fout in te gaan... En dan heb ik het nog geeneens gehad over de hotelkamers die hier in Nederland cellen heten, het schorem kan gewoon lekker rustig TV kijken en heeft het dus nog geeneens zo gek nog niet. Het lijkt wel sterk op een hotelkamer in een land als Turkije. De doodstraf invoeren mag van mij niet. Zeg nou zelf: iemand als Saddam Hoessein is nu maar wat blij met de doodstraf: is ie er tenminste snel vanaf zonder dat ie nog langer gevangen moet zitten. Daarom vind ik dat men die personen gewoon voor hun leven lang moeten opsluiten in een soort van extreem werk/strafkamp. Als je het zo bekijkt vind ik het jammer dat Elcatraz (of hoe je dat ook schrijft) niet meer bestaat :).

3. Chiwawaatje

Chiwawaatje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als voor 100% vaststaat dat de schuldige de dader (bijvoorbeeld Dutroux: bekentenis) is, vind ik de doodstraf een goede en rechtvaardige straf. En als de doodstraf dan niet wordt gegeven, moet hij levenslang in een isoleercel oid. Het nadeel is alleen dat wij als maatschappij alles voor hem betalen.

4. X-power

X-power Nah

Leuk Bevonden:
    0
    We kunnen het toch wel op zo'n manier weten te regelen dat ZIJ het geld voor ONS verdienden 8).

5. JoeyC

JoeyC Disney fan

Leuk Bevonden:
    0
    Ja daar heb je gelijk in. In Amerika zijn er van die werkkampen. En dan is het werken of een kogel door je kop door een bewaker _O_

6. Argus

Argus Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Alsof dat winst maken is, dat noem ik uitbuiten, een soort semi-concentratie kampen...

Mja, de straffen mogen wel iets omhoog, maar maximaal niet meer dan 20 jaar (echt) zitten. De vraag is echter, willen we deze mensen weer terug in de maatschappij laten vloeien, ze weer een kans geven en ze misschien succesvol laten zijn of gaan we hun leven verneuken? Bij het laatste kan je jezelf afvragen of het werkt, want die mensen hebben niets te verliezen als ze vrij komen...

edit: Het lijkt wel of sommige mensen weer terug willen naar de middeleeuwen, ik was zo blij dat we daar uit waren...

Laatst bewerkt: 20 aug 2004
  7. xboxbezitter

xboxbezitter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom niet dan? Hoe wil jij dan serieverkrachters of seriemoordenaars aan pakken? 15 jaar de cel in met als ie vrijkkomt het bericht: 'we hebben alle vertrouwen in hem'. Dat is toch belachelijk?! Vaak wordt weer vergeten dat serieverkrachters en seriemoordenaars niet 1 persoon pakken. Als een serieverkrachter bijv. iemand verkracht, dan zal deze daar zijn/haar hele leven nog last van hebben. Als een seriemoordenaar iemand vermoordt, dan moet zijn familie daar ook mee leven... zou jij dat willen?!

En over de doodstraf: velen zeggen zo van: 'doodstraf is onmenselijk, en dan ben je geen haar beter dan de crimineel zelf' (niet letterlijk, maar het komt er wel zo'n beetje op neer). Al wel s over na gedacht welke straf JIJ wilt uitdelen als iemand jou zusje of broertje bijv. zou verkrachten of vermoorden... en zeg nou niet maximaal 20 jaar. Persoonlijk zou ik em dan liever dood dan levend zien, maar goed.....

8. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Kerel ,heb jij het proces Dutroux wel goed gevolgd ?
    Dutroux heeft namelijk nooit bekend dat hij An , Eefje , Julie en Melissa heeft vermoord, hij heeft alleen maar de ontvoering en sexueel misbruik van de kinderen toegegeven.
    Volgens hem heeft Weinstein en m.Martin An en eefje gedood , en m. Martin heeft Julie en Melissa laten verhongeren , hij heeft wel de moord op Weinstein toegegeven , op zo een manier dat het dankzij hem een gevaarlijke crimineel minder in belgie was .
    Dutroux is hier tot levenslang veroordeeld voor ontvoering en sexueel misbruik van minderjarigen .
    De onderzoekers konden hem maar 1 moord ten laste leggen , die op weinstein , om dat men geen harde bewijzen kon vinden.

9. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    hier ben ik het wel mee eens.....met de doodstraf maak je het iemand wel makkelijk...alles is voorbij...als je echt wil straffen laat je iemand toch jaren voelen wat hij/zij heeft gedaan? EEn strafkamp hoeft van mij niet persé, maar laat ze zich maar nuttig maken en geld verdienen door ze werk te laten doen, waar normaal geen mens voor te vinden is....bijv wasknijpers maken of asperges plukken, kanaal graven met zo'n stalen bal aan hun been....sorry ik draaf even door....
    En nogmaals de doodstraf is in Nederland afgeschaft en dat moet zo blijven...het is voor god spelen (ik ben trouwens niet een geloof aanhankelijk) en de dader komt te makkelijk onder zijn straf uit....en je kunt als er een vergissing is gemaakt iemand vrijlaten, anders moet je hem opgraven of de urn omdraaien...en dat gaat niet....

10. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    hier gaat het helemaal niet om, als jij een moordenaar tot de doodstraf laat veroordelen en terechtstellen , dan ben je in wezen niet beter dan hij.
    want jij hebt ook een leven vernietigd

Laatst bewerkt: 21 aug 2004
  11. Argus

Argus Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Sorry, maar ik geloof dat mensen nog wel bewerkbaar zijn. Mensen kunnen altijd veranderen en als wij ze die kans bieden, dan is de maatschappij er toch alleen maar gebaat bij?

12. masterninja

masterninja Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mensen kunnen altijd veranderen maar dan moeten ze het ook willen.
    Als iemand het niet wilt kan je proberen te helpen maar dan lukt het echt niet.

13. xboxbezitter

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je helemaal gelijk in... het is meestal de vraag bij zware criminelen of ze willen veranderen. Denk je dat seriemoordenaars ineens hun leven gaan beteren (of alleen al de moeite nemen) als ze uit de cel komen?! Ik denk het dus niet hè...

14. xboxbezitter

Leuk Bevonden:
    0
    Naar mijn bescheiden mening wordt veel te vaak uit gegaan van het goede in mensen... een seriemoordenaar heeft weinig tot niks goeds in zich, dus wordt als sommigen onder jullie aan de macht zijn, zo weer op straat gezet.

15. X-power

X-power Nah

Leuk Bevonden:
    0
    Hmmm nee dat nog net niet :+. De personen waarop jij doelt zijn gewoon tegen de doodstraf, niet voor een uberlichte straf...

16. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    niet iedereen heeft iets goed in zich , maar dat wil niet zeggen dat ik een seriemoordenaar snel weer op straat wil zien......zo'n gast moet zijn leven lang opgeborgen worden en bijv. bestudeerd worden om erachter te komen hoe zijn brein werkt zodat toekomstige seriemoordenaars vroegtijdig herkend kunnen worden...met de doodstraf kun je dit niet doen....maar het wil zeker niet zeggen dat zo'n gast in de watten wordt gelegd....

17. Kane

Kane Xcusses voor de post

Leuk Bevonden:
    2
    ik heb niet zo'n probleem met de celstraffen.. meer met de inrichting van de cellen.. tv..console radio en al.. nee.. we moeten op de amerikaanse cel overstappen.. gwoon een stuk gietijzer rond een stuk beton en een paar latten aan de muur vast gemaakt om op te slapen/zitten... gelijk kun je op een redelijk goedkope manier het cellen tekort oplossen

18. xboxbezitter

Leuk Bevonden:
    0
    daar heb je gelijk in... maar de straffen moeten wel langer naar mijn mening. Denk jij dat je al klaar bent met boeten voor een moord e.d.? Levenslang in een kamertje van 2 bij 2 op droog brood en water... dat zal ze leren! :D

19. Argus

Argus Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Dat vind ik een goed idee, dan kunnen we tegelijk allerlei Chemische middelen op ze testen! |:-

Ik zeg niet dat we ze direct op straat moeten zetten, maar na 20 jaar in de bak zitten heb je wel goed geboet. Wat wil je bereiken. Dat diegene boete doet of dat er minder criminaliteit is? In Amerika word ook hard gestraft, maar criminaliteit floreert er....

20. Argus

Argus Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Serie moordenaars zijn een aparte slag, die zijn Psy. Die zijn gewoon ziek en mensen die ziek zijn maak je beter. Want of je ze nou 20 jaar of 40 jaar laat zitten ze blijven ziek. Het maakt ze niets meer uit, ze hebben niks meer te verliezen. Twintig jaar in de cel is erg veel, dat is langer dan jij met jouw veertien levensjaren.

Als je uit bent op wraak,dan kunnen we misschien beter de wetten invoeren van die mensen waar jij altijd maar kritiek op hebt. Mensen hun handen afhakken of de familie van de slachtoffers uit betalen in kamelen.

Ik wil lievere een veilige wereld, jij één waar mensen keihard afgestraft worden. Maar ja, je bent nog maar 14

Deel Deze Pagina