Nee, daar gaat het niet om. Twee jaar geleden kraamde ik ook dingen uit zoals jij nu, daarom zat ik mezelf hard op af te vragen of dat bij meerdere mensen voorkomt of omdat het de leeftijd is. Ik zal niet meer over de leeftijd beginnen, mijn excuses.
Ik heb nooit gezegd dat ik door mijn leeftijd beter ben. Ik verwees naar xboxbezitter (over het vierendelen), helaas generaliseerde ik de Deldense bevolking door zijn woorden aan heel Delden toe te bedelen, daar voor mijn excuses.
Ik snap ook niet waarom dat niet afschrikt, maar toch wijzen de cijfers erop.
Kijk, ik zou zelf ook niet teveel rechten willen toebedelen aan gevangen. Een straf van twintig jaar (echt) zitten + nog eens TBS is bij mijn inzicht een erg zware straf. Ik pleit echter wel voor strenge straffen, waar de balans straf / Correctie stabiel is.
Echter, stel je voor: 40 jaar in de bak. Waar ik een beetje geïrriteerd door raak is dat mensen onderschatten hoeveel jaar dat wel niet is. Dat bedoelde ik ook met de 14 jaar van xboxbezitter. Dat vind jij vast wel een lange tijd, ik in ieder geval wel. Stel je voor dat je die 14 jaar in de cel hebt doorgebracht. Als maar in dat gebouw, dat is echt vet lang. Daarom kan je wel zo mooi praten over echt levenslang, maar dan kan je die mensen net zo goed neerschieten. Als je 20 bent en je gaat 20 jaar de bak in, dan ben je 40 als je eruit komt. Dan is eigenlijk een heel groot deel van je leven verneukt. Voordat je zegt, maar het slachtoffer dan? Ja, die leeft helemaal niet meer. Als je iemand te lang laat zitten in de bak (20 jaar is erg lang), dan raakt zo'n iemand verbitterd. Wat heeft hij nog te verliezen? Hij heeft geen vrouw, niks. Ze zijn niet zielig, want het blijven moordenaars. Maar wat heeft hij dan nog te bereiken in z'n leven? Niets en als iemand een beetje ziek is in z'n kop, dan kan ie alsnog weer aan het betere doe het zelf moordwerk gaan...
Laatst bewerkt: 23 aug 2004