Ik denk niet dat het daar helemaal omgaat. Er zijn gewoon veel jonge personen (en ik wil mezelf daar best af en toe toerekenen), die gewoon de meest domme opmerkingen plaatsen. Een jaar of twee geleden plaatste ik ook onzin zoals: ophangen, vierendelen en marteldood. Maar die straffen zijn gewoon de grootste onzin. Misschien heeft het er mee te maken dat ik wat linkser ben geworden (hoewel ik nog steeds een Libertariër ben).
Die lijfstraffen zijn gelukkig middeleeuws en achter ons gelaten, maar schijnbaar zijn er nog altijd extremistische moslims en autochtonen die terug verlangen naar het systeem van: brandmerken, doodslaan en handen af hakken. Dat is erg spijtig.
Als je ouder wordt krijg je meer standpunten te horen, leer je meer soorten mensen kennen en sta je wat meer open voor andere meningen. Het heeft mij in 2 jaar wel veranderd. Nu zeg ik niet dat omdat ik 16 ben, ik beter ben dan een 14 jarige, maar ik denk wel dat als je 16 bent, je al wat meer open staat voor andere meningen.
Over 2 jaar zou ik dan ook graag weer willen horen van xboxbezitter en kijken hoe zijn mening dan is.
Laatst bewerkt: 24 aug 2004