1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wat vinden jullie van de celstraffen hier in Nederland???

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door xboxbezitter, 20 aug 2004.

1. TheWalrus

TheWalrus Guest

Het klopt dat ik ermee bedoel, jongeren die het niet echt moeilijk hebben gehad.

Ik ben zelf evenzo van die generatie. Ik heb thuis altijd alles gehad wat ik wilde hebben. Consoles een Tv, en noem maar op, zondar dat ik daar ooit vele voor hoefde te doen of laten. Ik ging na het voortgezet onderwijs studeren, haalde een propedeuse (AK), studeerde nog twee jaar (Gesch/Communicatie) en daarna besloot ik dat ik leraar wilde worden en studeerde drie jaar verder. Dit alles lijkt misschien heel gewoon, helemaal op je zestiende. Maar vele jongeren hebben dat niet. Voor mij was het vanzelfsprekend dat ik naar een HAVO/VWO brugklasje ging, maar voor de meeste jongeen uit lagere sociale milieus is dat niet het geval. Je sociale achtegrond bepaalt je positie in de maatschappij en vooral ook je doorgroeimogelijkheden daaarbinnen. Mij kwam alles aanwaaien, ik had ouders die beiden werkten en zodoende hoefde ik gene inmense studieschuld op te bouwen. Ik ben echter wel tot het inzicht gekomen dat het lang niet voor iedereen geldt dat alls zo makkelijk gaat.

Als ik dan sommige mensen snoeiharde uitspraken hoor doen over luie WAO'ers en werklozen met een uitkering, sociale voorzieningen, heb ik het gevoel dat ze het eigenlijk net even wat te goed hebben om de situatie van ene anderte begrijpen.

Eigenlijk is dit erg off topic. Ik vind zelf dat het rechtssyteem in nederland, met zijn straffen, te complex is om zomaar even te beoordelen of veroordelen. Ik denk dat het systeem wel redelijk in elkaar zit. Probleem is dat je met verschillende soorten gevangen te maken hebt. Een tasjesdief, die met ene Xbox op zijn cel zit accepteren we makkelijker dan een moordenaar die even lekker gaat zitten spelen op zijn console. Ik denk juist dat zaken als ene TV op de cel belangrijk zijn om gevangen niet nog meer te vervreemden van de samenleving.

2. Argus

Argus Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Hmm, het hoeft ook niet leeftijdsgebonden te zijn. Er zijn mensen die op hun 40ste wereldvreemd zijn. Dat vermoed ik vooral bij communistische jongeren, die het echt te goed hebben. Ik vind het verwonderlijkste nog wel, dat je ze bijna alleen maar vind op het VWO.

Je kan echter ook denken bij een crimineel, hoe is zijn leven geweest? Ik noem maar wat. Je vader schopt je elke dag en zuipt zich lam, je buurman noemt je altijd een vieze luie neger en op school zeggen je vrienden dat het maar om een ding gaat: geld. De enige baan waar je nog kans op maakt is op vuilnisman, want met je ivbo kom je niet veel verder. Maar hé, that's too much for your status! Want hoe moet je dat verantwoorden bij jouw vrienden. Makkelijker is gewoon een oud wijf neermeppen en d'r centjes pakken.

Het blijft een criminele daad, maar misschien begrijp je nu wel wat meer waarom iemand zoiets doet. Echter het blijft een criminele daad. Mischien kan hij z'n leven nog beteren, door hem uit z'n leefomgeving te halen, hem betere kansen te geven op de arbeidersmarkt (een studie aanbieden), waarna hij misschien succesvol kan reïntergreren in de samenleving. Dat lijkt mij een betere optie dan zo'n iemand levenslang eten geven in een hok, terwijl hij misschien z'n les al geleerd heeft. Boete doen en een les leren/genezen lijkt mij toch wel de functie van de gevangenis straf. Nu, sommige straffen mogen wel wat hoger van mij en vooral herhalingsdelicten, maar iedereen verdiend een 2e kans (want hoe hard je ook straft, het slachtoffer komt niet terug)

@ The Walrus

"The window on the world" 8)

Maar, ik denk dat het wel een kwestie is van image naar de samenleving toe. Mensen hebben nu het beeld van 'Breedbeeld televisie, xbox, 5.1 setje , opa en oma hebben dat niet'. Ik zou er geen moeite mee hebben, als er ook gewerkt wordt. Dat lijkt mij ook wel bij het proces 'niet vervreemden' te horen...

Laatst bewerkt: 25 aug 2004
  3. xboxbezitter

xboxbezitter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    daar heb je een punt...

4. Noodles

Noodles Guest

ik vind die straffen ******laag, wat dachten jullie van de doodstraf (L)??

5. X-power

X-power Nah

Leuk Bevonden:
    0
    Zeg, neem aub is de moeite om een paar pagina's terug te gaan lezen... |:-

6. Argus

Argus Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Och Edelheer, verwydert niet myn handen gegeven Gods.

7. Noodles

Noodles Guest

oke *leest de dingen die op de vorige pagina's staan*

8. Noodles

Noodles Guest

hmm misschien is het toch fout de doodstraf ik zat fout, TOET je kan het nooit zeker weten he maar toch het is gewoon ****** zooi hier in nederland politie mag niet eens iemand neer schieten, waarom gaan we niet gewoon net als amerika doen ? :D

9. Argus

Argus Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Is Amerika je droomland dan? Het is een verschrikkelijk land, Canada pwnd Amerika...

Echt, in Amerika drukt het de criminaliteit ook niet (ik heb dit vaker gezegt). Misschien zijn verdovings kogels (op de een of andere manier) wel een idee. Het spontaan neerschieten van mensen kunnen we beter voorkomen, ik zou als politieagent niet graag een onschuldig persoon neer willen schieten. Wapens komen in de VS ook veel meer voor, dus dat de politie daar sneller schiet zal daar ook wel mee te maken hebben.

De politie mag wel iemand neerschieten, maar het moet wel gerechtvaardigd zijn. Daarmee verkomen we wild west praktijken. Dit is Nederland, niet Amerika.

10. Noodles

Noodles Guest

nou amerika droomland ja denk het wel, california owned alles dude.
    nederland moet maar goed naar amerika kijken, die ministers enzo zijn lepra / ****** lijers

11. Argus

Argus Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Maar dan verhuis jij toch gewoon naar Amerika? Ik zie liever een wat toleranter klimaat waar het niet draait om oog om oog, tand om tand. Lepra lijers? Ik dacht dat Jan Peter Balkenende, ondanks dat hij een nerd is, er toch wel gezond uit zag. Ik zag z'n armen er tenminste niet afvallen.

Nee dan Amerika, daar kan een domme bodybuilder met een achterlijk Oosterijks accent Governator worden .

12. X-power

X-power Nah

Leuk Bevonden:
    0
    Canada lijkt mij ook wel lijp om te wonen :). Toch heeft the USA ook wel z'n charmes denk ik.

|:-

Waarom staan er zo veel mensen zo ontiegelijk positief tegenover Amerika. Wat ik net ook zei: Amerika heeft wel degelijk z'n charmes. Maar door veel mensen hier wordt het leven in Amerika als perfect beschouwd...

13. Argus

Argus Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Amerika is voor velen de heilstaat van het Conservatieve gedachtegoed O-)

14. Noodles

Noodles Guest

ik ga oook nog wel naar california toe maar eerst school en alles hier afmaken snap je. Dat van die governator heb je wel gelijk in ;)

15. xboxbezitter

xboxbezitter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    In Amerika kun je het eerder zo zien:

ben je rijk dan blijf je rijk of zult je rijker worden,
    ben je arm dan blijf je arm of je wordt nog armer

Wat er wel is in Amerika: complete vrijheid, je moet het helemaal in je eentje redden, lukt dat, dan ben je oppermachtig, lukt dat niet, dan ben je zwerver

16. Noodles

Noodles Guest

dus dat is verkeerd?

17. Argus

Argus Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Hmmm, Amerika is het land van vele mogelijkheden. Zoveel dat je er ook in kan verzuipen. Het is natuurlijk niet zo dat je dan een zwerver bent, daar hebben ze ook wel middenstand, maar het is wel een harde maatschappij.

Ja, ik moet zelfs als libertariër toegeven dat complete vrijheid niet helemaal in je voordeel werkt. We moeten toch zeker proberen de kansen te nivileren... maar er moeten ook vrijheden zijn om mensen te stimuleren, men moet daar een balans in zien te vinden. In Nederland is deze te ver doorgeschoten naar de sociale kant, maar in Amerika teveel naar de vrijheden...

Laatst bewerkt: 25 aug 2004
  18. haantje

haantje Valentino Rossi!!#46

Leuk Bevonden:
    1
    Achtelijk laaag..................... Mensen vermoorden? dat moet de moordenaar de GALG opleveren letterlijk ophangen....... Pedo's die het leven van kleine kindjes verpesten Ophangen......... tja zo kan ik nog wel doorgaan

19. Argus

Argus Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    De discussie begon net wat normalere vormen aan te nemen en dan kom jij als een lompe boer binnen stampen. :{

20. haantje

haantje Valentino Rossi!!#46

Leuk Bevonden:
    1
    ohhhh lompe boer???? :mad: nou dan vind ik jou een eikel _0/
    Ik mag toch gewoon serieus mijn mening geven ik vind het helemaal niet achtelijk zoals ik het formuleer........ niet echt extreem of zo :{ :eek:

Deel Deze Pagina