1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wat vinden jullie van de celstraffen hier in Nederland???

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door xboxbezitter, 20 aug 2004.

1. haantje

haantje Valentino Rossi!!#46

Leuk Bevonden:
    1
    haha weet je wat het is jullie snappen het goed volgens papier zo werkt het alleen niet........ denk dat jij beter naar Iran kan gaan aangezien ik het leven daar niet zo waardeer. Ach probeer ze daar maaar eens van jou gedachtes te overtuigen;)

2. haantje

Leuk Bevonden:
    1
    helemaal eens met je verhaal Nusti (ook wel eens prettig he;) )

* sorry voor nieuwe post ipv Edit........ kreeg per mail melding dat er nieuwe reactie was dacht dat hij na mijn vorige post was gekomen :eek:

3. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    verbeter de wereld begin bij je zelf.....je kunt wel als een gek met de doodstraf of martel methodes gaan smijten, maar daarschiet je echt niets mee op behalve dat de familie van de dader weer over de zeik is dat hij een onmenselijke straf heeft gekregen en die gaan weer dingen uithalen en zo gaat het dan over en weer...geweld gebruiken heeft nog nooit tot iets geleid behalve dat het weer geweld oproept....

zeker:)...ik hoop alleen dat je je mening iets bijschroeft....zie het verhaaltje hierboven....
    Ps het is niet mijn bedoeling om je te overtuigen ofwat dan ook ik hoop alleen dat je even over mijn en Argus argumenten nadenkt....en ik snap ook wel dat bij zulke gevallen je gevoel zegt: WRAAK.....we stammen wel af van de apen, maar dat betekend niet dat we ons zo moeten gaan gedragen....

Laatst bewerkt: 26 aug 2004
  4. Argus

Argus Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Oh vertel eens, want de straffen komen daar dichter bij jouw mening in de buurt dan de straffen hier. Als jij daar heen gaat hoef jij ze helemaal niet te overtuigen, ze zijn het gloeiend met je eens.

Wraak is een onderbuikgevoelen. Vuur bestrijdt je ook niet met vuur. Het heeft totaal geen zin als we mensen op gaan hangen. Ik heb nu al verscheidene malen gezegd dat ik wel voor strafophoging ben, maar niet langer dan 20 jaar. Ik vind ook het belang van de maatschappij een rol spelen, niet alleen de vuurspuwende ogen van mensen die wraak willen zien. De maatschappij is gebaat bij een veilige samenleving. Iedereen heeft een talent, een talent die niet misdadig is. Als iemand dat kan benutten, dan kan ik dat alleen maar toejuichen.

De misdadigers horen natuurlijk wel straf te voelen. Zeker, maar ik denk dat levenslang opsluiten waardeloze straffen zijn, ze leveren alleen maar verliezers. Ik gun misdadigers nog wel een 2e kans, als ze daar misbruik van maken horen ze wel goed gestraft te worden. Namelijk een verdubbeling van de straf.

Zucht, ik moet al zoveel maal mijn standpunt herhalen, ik ga maar weer eens m'n nieuwe boek van Milton Friedman oppakken :) .

5. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    /Mod Plaatje verwijderd.

Laatst bewerkt door een moderator: 26 aug 2004
  6. haantje

Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben het totaal NIET eens met het rechtssysteem van Iran op sommige punten wel hoor O-) maar ja ga jij maar lekker de pedo's en ander tuig de hand boven het hooofd houden daar maak je een betere wereld mee hoor _0/ zulk tuig hebben we nix aan....... en tja als jij ze na 10 jaar weer op straat wil hebben zodat ze weer gezellig alle speeltuintjes af kunnen gaan lekker ben jij dan :eek: denk toch na man hoe vaak lees je niet pedofiel slaat WEER toe na zoveel jaar tbs enz enz.. 8)

* bah met je 2e kans daarna 2x zo erg straffen ..... dan is het kwaad toch al geweest?? snap je nou niet dat er dan weer een leventje (en die van vele anderen) is verwoest......... 8)

7. xboxbezitter

xboxbezitter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    als de rest niet meewerkt doe je het voor niks

@ Haantje... zulke opmerkingen maakte ik in het begin van dit toppic ook, alleen iets minder hard volgens mij. Maja, ik ben het wel met je eens dat ze sommigen (pedofiel enzo) veel harder moeten aanpakken met heeeeeeeel veel tbs...

8. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    Maar dan ben je zelf geen deel van het probleem en kun je jezelf recht in de spiegel aankijken..en dat is erg belangrijk en nou ga ik een beetje oubollig worden en iets aanhalen wat mijn oma :+ ,ja echt, ooit tegen mij zei....wie goed doet, goed ontmoet....en al is het een uitspraak waar je broek van af zakt, het is tot nu toe wel zo gebleken....
    Probeer gewoon altijd open minded te zijn en niet vooraf met je (voor)oordelen klaar te staan en dat wil niet zeggen dat je jezelf af moet laten blaffen, maar blijf gewoon jezelf en gebruik het verstand dat je hebt gekregen....in mijn werk (leraar) heeft me dat al een hoop krediet opgeleverd bij leerlingen en collega's....en vroeger toen ik nog achter de bar stond en uitsmijter was (tijdens mijn studie) heeft het me al heel wat klappen gescheeld....

9. xboxbezitter

Leuk Bevonden:
    0
    dat zal ook wel, maar al probeer je de wereld nog zo te verbeteren... zolang je geen steun van anderen krijgt kun je w8en tot je een ons weegt, je schiet er geen flikker mee op.

10. Argus

Argus Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    /Mod Plaatje verwijderd

Laatst bewerkt door een moderator: 26 aug 2004
  11. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Zou iedereen zo vriendelijk willen zijn door gewoon te kappen met het plaatsen van plaatjes bedoeld om een ander af te zeiken. Dit is nergens voor nodig en als je het ergens niet mee eens bent, kun je gewoon op een normale manier de discussie aangaan.

12. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

_O_ _O_ , je hebt gelijk, als iedereen eens een keertje voor de spiegel wil gaan staan .
    Wil je de wereld beter maken , begin dan bij jezelf .
    En willen de anderen niet volgen , dan hoef je ,je niets te verwijten.
    Want je hebt het tenminste zelf geprobeerd _0/

13. xboxbezitter

Leuk Bevonden:
    0
    haha... daar zit wat in, maar waarom zou je je energie verspillen aan iets waarvan van te voren al vaststaat dat 't niet gaat lukken. En nusti, over wat je zei... misschien is het inderdaad beter dat je niet altijd klaar staat met (voor)oordelen, maar ik betrap me er wel steeds op bij bepaalde zaken dat ik ze heb :+ (en soms niet zo'n beetje ook), maar die houd je altijd wel....

14. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Voila dit is al een goed begin, als iedereen jouw voorbeeld volgt , kan er een begin gemaakt worden naar meer verdraagzaamheid en begrip.
    Ik heb zelf ook al eens last van vooroordelen , en die houd ik voor mezelf.
    Maar je moet positief zijn en hopen dat andere jouw voorbeeld volgen.
    Lukt dit niet, kan kan je toch van jezelf zeggen dat je geprobeerd hebt , en daar je best voor hebt gedaan. *)

15. xboxbezitter

Leuk Bevonden:
    0
    haha.. daar heb je gelijk in jah, maar mijn vooroordelen zal ik denk ik niet zo snel kwijtraken... soms wel handig om ze te hebben hoor! ;)

16. X-power

X-power Nah

Leuk Bevonden:
    0
    De celstraffen in Nederland zijn slecht, zeer slecht. Wat nog wel eens vergeten wil worden is dat een gevangene de staat veel geld kost, waarom laat men niet de gevange voor zijn eigen celstraf opdraaien dmv. betalen? Het is toch eindelijk te gek voor woorden dat wij Nederlanders indirect betalen voor criminelen? Het probleem is dus dat deze lastposten alleen maar geld kosten. Laat ze daarom werken in de gevangenis voor geld, en dat geld zou men dan weer aan de staat terug moeten geven, zo zijn de gevangenen op een gegeven moment toch 'gratis' voor de staat. Mijn 'plan' dus: start eens zo'n project met zgn. 'gevangenisbanen' en kijk of het werkt. Zo ja: invoeren. Zo nee: zoeken naar een andere oplossing, want dit kan niet :).

Deel Deze Pagina