Oh vertel eens, want de straffen komen daar dichter bij jouw mening in de buurt dan de straffen hier. Als jij daar heen gaat hoef jij ze helemaal niet te overtuigen, ze zijn het gloeiend met je eens.
Wraak is een onderbuikgevoelen. Vuur bestrijdt je ook niet met vuur. Het heeft totaal geen zin als we mensen op gaan hangen. Ik heb nu al verscheidene malen gezegd dat ik wel voor strafophoging ben, maar niet langer dan 20 jaar. Ik vind ook het belang van de maatschappij een rol spelen, niet alleen de vuurspuwende ogen van mensen die wraak willen zien. De maatschappij is gebaat bij een veilige samenleving. Iedereen heeft een talent, een talent die niet misdadig is. Als iemand dat kan benutten, dan kan ik dat alleen maar toejuichen.
De misdadigers horen natuurlijk wel straf te voelen. Zeker, maar ik denk dat levenslang opsluiten waardeloze straffen zijn, ze leveren alleen maar verliezers. Ik gun misdadigers nog wel een 2e kans, als ze daar misbruik van maken horen ze wel goed gestraft te worden. Namelijk een verdubbeling van de straf.
Zucht, ik moet al zoveel maal mijn standpunt herhalen, ik ga maar weer eens m'n nieuwe boek van Milton Friedman oppakken
.
Klik om te vergroten...