1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wat vinden jullie van het idee dat boksen afgeschaft gaat worden?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Wasabi, 4 dec 2003.

1. Red Lightning

Red Lightning Blue Thunder and...

Leuk Bevonden:
    0
    Tja... :confused:

Laten we het legaal afschaffen zodat het in de illegaliteit kan floreren... |:-

Af en toe moeten mensen zich toch ook eens kunnen afreageren? niet? Zolang het sportief gebeurd is er toch geen probleem? Ik ken natuurlijk de situatie in nederland zo niet...

Zijn jullie zo'n aggresief volkje? :p

2. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Werkeloos? :confused: gewoon de sport boxen blijft bestaan, alleen niet proffesioneel.

3. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Koop een boxbal? Ga op Judo, karakte etc? zijn genoeg alternatieven en je kunt ook nog gewoon op boxen.

Persoonlijk vind ik boxen toch al een boutsport, een en al agressie en elkaar dood proberen te slaan... :confused:

4. Red Lightning

Leuk Bevonden:
    0
    ah ok sorry DIT wist ik dus niet...

5. Red Lightning

Leuk Bevonden:
    0
    Daar ben ik het dus niet mee eens. Je kan een vechtsport ook beoefenen voor andere redenen (bv reflexen aanscherpen => zeer handig in FPS 8) )

6. BoNEz|NL

BoNEz|NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nogmaals, probeer je eens ergens in te verdiepen voordat je ergens over oordeelt...
    Hoe vaak heb jij in het nieuws al gelezen dat een bokser dood is gebleven :confused:.

Doe toch eens niet zo kortzichtig, sjeez...

7. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Hetzelfde, dacht je nou ECHT dat het goed was voor de hersens als een boxer KO ging of 5000 klappen tegen zijn hoofd krijgt? |:-

het is bewezen dat boxers vaker hersenletsel hebben en eerder dement worden of problemen daarmee krijgen. Ook eerder parkison etc etc etc etc.

8. Red Lightning

Leuk Bevonden:
    0
    Tja dan moet een mens nix meer doen hé, aan alles is wel een negatieve kant...

9. T-box

T-box XBW donkergroentje

Leuk Bevonden:
    0
    ja en al die ICT nerds hebben 100% kans op RSI, dan kunnen we wel preventief blijven regelen. Laat ze het lekker zelf weten of ze elkaar willen verminken. Dan moeten die verzekeringsmaatschappijen maar een torenhoge premie voor de mensen gaan rekenen.

10. BoNEz|NL

BoNEz|NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    So?
    Dat de regering dan maar voor je beslist je hobby te verbieden om jezelf in bescherming te nemen is toch achterlijk, dat moet je
    zelf maar beslissen aangezien het je eigen lichaam is.

Zo simpel werkt het nu eenmaal niet, om boksen er selectief uit te pikken, terwijl er een hoop beroepen zijn die gevaarlijk zijn maar niet verboden worden omdat de regering er van kan profiteren vooral in financieel aspect....

Ontzettend hypocriet imho.

11. Request

Request Request NL @ LIVE

Leuk Bevonden:
    0
    Kom we gaan een protesteren voor de 2e kamer..
    We vermoorden Adje..
    Nee.. Grapje :)

12. **S.D.D.**

**S.D.D.** Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    .

Laatst bewerkt: 28 feb 2017
  13. Mikau

Mikau HK-47

Leuk Bevonden:
    0
    Opzich is het wel logisch, je kan beter zeggen, waarom boksen WEL houden? Hoe kan je een sport verdedigen waarbij 2 mannen met elkaar gaan vechten?

Van mijn part schaffen ze het af, kan mij geen een ruk schelen..

14. WiresOUTLAW

WiresOUTLAW ''screw you guyz''

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nog een paar ideetjes die de preventief verbieden jongens naast het boksen en roken, ook maar aan hun lijstje moeten toe voegen. Het verbieden van Junk food, verbieden van drank, verbieden van vuurwerk, wie er nog meer weet mag het zeggen.

15. Outlander

Outlander Join the Mages

Leuk Bevonden:
    0
    Kan het me niet voorstellen dat dit een serieus plan is.

Nederland heeft de beste vechters van de wereld (K1). En hier vallen echt rake klappen. Wat doen we dan met deze tak van vechtsport. Echter hier is het aantal rondes niet zo groot en er wordt niet alleen naar het hoofd geslagen.

Daar zit denk ik het probleem bij boksen. Een wedstrijd duurt te lang en het hoofd als enig doelwit is niet echt gezond.

16. Niekname

Niekname Anti-Tooske

Leuk Bevonden:
    1
    Het hoofd is toch niet het enige doelwit? Ja of je moet er voor zorgen dat de gordel om je nek zit:cool: .

17. Outlander

Outlander Join the Mages

Leuk Bevonden:
    0
    Ok... net boven de gordel mag ook. Maar als je naar een bokswedstrijd kijkt.. zit die broek zo hoog dat nog net het hoofd geraakt kan worden.

18. Badkiller

Badkiller Hardcore xbwer!

Leuk Bevonden:
    19
    je kan je tegenstander makkelijker uitschakelen, als je z'n hoofd de hele tijd raakt....

'thats why ;)

19. hattrickrulez

hattrickrulez FootballFreestyler

Leuk Bevonden:
    0
    Dan gaan we dus ook maar ff volkssport nr 1 (voetbal) afschaffen omdat het schadelijk is als je bal kopt(elke keer sterven er zoveel hersencellen af), dit gaat toch nergens over man. Vrij land is ook zelf bepalen aan welke sport je deelneemt.

20. Bazzie

Bazzie Street Triple RRRR

Leuk Bevonden:
    3
    Ik vind het onzin! Bij boksen gebeurt het geweld tenminste waar het moet gebeuren! Bij sporten zoals voetbal is dat wel anders!

Deel Deze Pagina