1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

wat vinden jullie van tupac

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Osin, 30 jul 2003.

  1. The Messenjah

    The Messenjah Rotondés

    Berichten:
    687
    Leuk Bevonden:
    4
    Mwha, het lag tussen gezwam en spam in, het was iets als gespam. Hoe dan ook, 2pac pimpt die shit!
     
  2. Perfect_Shit

    Perfect_Shit Chimairist

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    2
    al 15 pagina's lang gaat het over het kwaliteit van dit topic, ipv zinnig te discussieren... ik zou zeggen een nieuwe start; geef je mening over de stelling:

    'Tupac is de beste rapper ooit'

    of zeg gewoon goed onderbouwd wat je van Tupac vind :D
     
  3. ThaLikz

    ThaLikz -

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de hele topic niet gelezen, maar de laatste pagina's wel, en de meeste wat ik heb gelezen is dikke onzin.
    Maar om deze topic maar weer in de goeie richting te schoppen :) zal ik op de laatste "normale" reactie reageren, namelijk die van xforz.

    Ten eerste rap is ook niet echt muziek, rap is een ver ontwikkelde vorm van poezie (poetry). Ik geloof dat rap ook wel eens naar Rythm American Poetry wordt vertaald (had ik in een keer ergens gelezen. Vroeger werden deze raps(=poetry) in Africa in verschillende dorpen voorgedragen, en is later door slaven naar America meegenomen, waaruit dan ook weer Blues etc onstonden.

    Dat Tupac een slechte rapper is, klopt wel. Qua zijn lyrics is Pac niet echt creatief geweest, dit niet omdat hij het niet kon (2pac heeft ook heel veel, diepe nummers) maar omdat hij wist dat bijna elke nummer die hij zou maken wel zou verkopen.

    Luister naar een gemmiddelde 2pac nummer en je zal heel veel "Henesyy-Enemies" horen. Luister je naar een gemmidelde Biggie track, dan hoor je veel meer variatie. Waarom er dan toch (waarschijnlijk) meer mensen naar Tupac luisteren?? Tupac rapte niet zo maar, hij rapte met emotie in zijn stem, waar veel personen zich in konden vinden.

    Tupac had altijd een veel grotere doel voor het ogen (dit weten heel veel mensen niet, mar 2pac deel heel veel voor de "community", hij heeft heel veel mensen geholpen, en hij was met heel veel dingen bezig die hij helaas nooit had afgemaakt) en hij wist dat ie daar veel geld voor nodig had. --> dit slaat terug op dat ie veel nummers maakte

    Als je Tupac als rapper niks vindt, dan moet je niet naar hem kijken als een rapper, maar als een persoon en daar wat informatie over vinden (bekijk bijv. een keer een documentaire over hem) en dan zal je zien dat Tupac niet zomaar een persoon was, maar een revolutionair, die veels te vroeg dood ging.

    *Legt vingers in een bak vol met ijs* ;)
     
    Laatst bewerkt: 1 okt 2003
  4. Sonic 87

    Sonic 87 Punk Rock

    Berichten:
    493
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik vind 2 pac echt 10 keer niks..

    Hij deed/doet een beetje alsof ie God is, dat ie terugkomt als een god, blabla met zn teksten....

    Neej, geef mij de grappige lyrics van Ludacris..
    Ik luister niet naar HipHop, vroeger heel veel, laatste 2 jaar niet meer...alleen naar 50 en Luda..
     
  5. ThaLikz

    ThaLikz -

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij doet helemaal niks, hij is dood. Hij komt ook niet terug als God ofzo, 2pac wist gewoon dat ie snel dood zou gaan, en dat hoor je in veel van zijn liedjes
     
  6. Veggie

    Veggie Guest

    Rap noemen ze ook wel eens 'poezie van de straat' ... alhoewel je er bijna geen poezie in ziet tegenwoordig ....

    Hij kan geen slechte rapper zijn als hij zoveel diepe nummers heeft. Z'n lyrics vind ik misschien niet zo complex als die van Rakim ofso maar hij weet mensen te raken met die lyrics en daar gaat het om bij diepte. Weinig rappers doen wat hij doet, wat je diezelfde dag hebt gezien, daar rap je dan over ... meisje vermoord vandaag, daar rapt Tupac dan die avond over ...
    Z'n liedjes zijn dus (voor mij) super diep ...

    Ben k et met je eens, alhoewel Biggie wel de flow heeft maar zn teksten gaan meestal nergens over.
    K wil liever inhoud, en daarvoor ga ik naar Pac ...

    Verder ben ik et wel met je eens ...

    Je bent gewoon mainstream, dat je niet verder kijkt dan je neus lang is is jouw probleem ....
     
  7. WiresOUTLAW

    WiresOUTLAW ''screw you guyz''

    Berichten:
    509
    Leuk Bevonden:
    0
    2pac was/is ook mainstream

    ''I think hiphop needs to be about more money, crazyer sounds, different beats, more money cause with more money you can do something for the comunitys these aritst is comin out'' 2pac
     
    Laatst bewerkt: 2 okt 2003
  8. driver3

    driver3 xbox owned

    Berichten:
    99
    Leuk Bevonden:
    0
    2pac is the best
     
  9. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Ik vind Tupac best wel dood
     
  10. Veggie

    Veggie Guest

    Ja maar met mainstream bedoelde hij niet zoals het hiphop van tegewoordig ... al die neppe shit over clubs en bitches en christal ... en dan nix teruggeven aan de community .. wat Tupac dus duidelijk WEL deed ...
     
  11. ThaLikz

    ThaLikz -

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat bedoelde ik eigenlijk ook, 2pac is geen slechte rapper, maar Biggie die flowt echt, en hij gebruikte meer verschillende woorden in zijn raps, waardoor de raps wat frisser zijn.

    Dat Biggie's teksten nergens overgaan vind ik een beetje onzin, ze waren lang niet zo diep als van Pac, maar hij had altijd wel een leuk verhaaltje te vertellen (check Juice bijv.)
     
  12. WiresOUTLAW

    WiresOUTLAW ''screw you guyz''

    Berichten:
    509
    Leuk Bevonden:
    0
    ''ready to die'' is tha bomb ik luister die shit nog steeds weekelijks
     
  13. Sonic 87

    Sonic 87 Punk Rock

    Berichten:
    493
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik ben helemaal niet mainstream, ik zeg toch dat ik niet zo van Hiphop hou of niet soms?
    Luda en 50 luisterde ik al jaren geleden naar, toen ze nog niet zo populair waren, en tupac is juist die commerciele shit, dus ik snap je punt helemaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaal niet..
     
  14. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    TuPac is zo mainstream als het maar kan, dat geldt voor de meeste artiesten trouwens. Underground is geen underground meer als de massa het ontdekt. Dat mainstream gezeur, dat is pas gezwam.

    Muziek wordt echt niet minder goed omndat de massa het leuk vind. Ik vind alleen muziek die gemaakt is om een hitje te scoren vrij slap. Die werken na TuPacs dood behoren daar wel toe lijkt mij.
     
  15. Veggie

    Veggie Guest

    Mjah, Juice was wel zn beste track ...
    K vind dat hij gewoon woorden bijelkaar rijmt, check Nasty Boy bijv.

    Dat je naar hiphop luistert wil niet zegge dat je niet mainstream bent. Lekker commercieel is Tupac.
    MTV boycotte zn clips door ze nooit uit te zenden ..
    Kreeg bijna nooit media support, tenzij het slecht nieuws was.

    En dat hoort het lievertje van het publiek te zijn? Dacht et toch niet! En toch was hij de best verkopende rapper van toen .. tjah dat noem ik toch echt niet commercieel, want hij deed et wel voor et geld maar niet op de manier waarop tegewoordig de rappers het doen ... snap je nu mn punt?
    En wat the fuck is ludacris, waardeloos gastje ... vind ik ..
     
  16. Perfect_Shit

    Perfect_Shit Chimairist

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    2
    hij is dus wel commercieel...

    IEDEREEN kent tupac, oftewel het is mainstream, doet er niet toe hoe dat verkregen is, het is mainstream = de hoofdstroom... veel muziek is erop doorgegaan, omdat iedereen het kent en aanslaat...

    en waarom wil je zo graag dat Tupac underground is, is hij ineens slechter omdat hij mainstream is? nee toch

    tja, publiciteit is publiciteit... en aangezien slechte publiciteit in het rapwereldje wordt gezien als goed, is het goeie publiciteit...
    (zelfde als nu met 50 Cent (hoe weet ik dat allemaal?? :D ))
     
  17. WiresOUTLAW

    WiresOUTLAW ''screw you guyz''

    Berichten:
    509
    Leuk Bevonden:
    0
    het is juicy, en dat is zeker niet zijn beste track, check tracks als 'gimme the loot' 'everyday struggle' 'who shot ya' 'whats beef' allemaal top tracks


    flauwekul sinds me against the world '95 waren pacs non-stop op mtv te zien

    Sorry maar dit vind allemaal nogal flauwekul, welke sucesvolle rappers zijn wel 'lieverdjes' (afgezien van nelly en willl smith) eminem, 50 cent, Dmx?? Controversie verkoopt negatieve media aandacht verkoopt zeker in de rap scene. Natuurlijk rapte pac voor het geld net als elke andere rapper met mainstream succes.

    ''Got a lil question for that nigga that made papparazi, If you aint in this rap game for the mothefuckin cash mayn then whats your motherfuckin purpose'' EDI Bomb First
     
  18. Sonic 87

    Sonic 87 Punk Rock

    Berichten:
    493
    Leuk Bevonden:
    2

    Sorry maar jij luistert/leest niet goed, dat zeg ik dus helemaal niet...
    En dat ie geen media aand8 kreeg....|:- 8)
    Dan denk ik dat je geen UPC of iets dergelijks had in die tijd... :{
    En hij was wel geliefd bij de hiphop liefhebbers :\


    "En wat the fuck is ludacris, waardeloos gastje ... vind ik .."


    Moet ik nu ook een hele toespraak houden over Ludacris?
    Ik gaf mijn mening over 2 pac en daar wou jij het niet bij laten...


    WiresOUTLAW heeft alle facts al op een rijtje gezet dus hou ik het hierbij..
     
    Laatst bewerkt: 4 okt 2003
  19. Veggie

    Veggie Guest

    These two different sides are also evident in his music. From positive songs like Keep ya head up and Dear Mama to vicious songs like Hit Em Up. Despite his peaceful side, the media has portrayed Tupac as nothing but a Hard Core Gangsta Rapper who wants to kill everyone but his mama. They blame him for violence in America, in the world, but like he said, "I was given this world, I didn't make it." With media, take MTV, they do all but officially boycott 2Pac. In the 1997 Top 100 they went as far as to cut off Tupac's verse in California Love. Despite poor media support, Tupac sold over 12 million albums in 1997.

    Hitemup.com

    Eminem had geen 20 rechtszaken in een week, de andere 2 worden niet van MTV verbannen ...
    Die 3 worden niet als moordenaars beschreven ...
    Het is extreem moeilijk om platen te verkopen als je haast geen publiciteit krijgt ... ook al is et slecht ...
     
  20. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    En waarom vinden veel mensen TuPac nou zo goed ? Vooral vanwege het feit dat hij door MTV genegeerd werd. Omdat hij rapte over hetgeen hij meemaaakte toch ? Want hij is immers de echte man uit de hoed. Konden ze er beter een konijn uithalen.

    Als je het puur muzikaal bekijkt is TuPac niks bijzonders, dat is mijn mening, ik heb nog eens wat van hem geluisterd maar ik vind het niet echt bijster origineel.

    TuPac werd na zijn dood gehyped, en allemaal suffe lui riepen dat hij echt goed was omdat hij verwoordde wat er in de ghetto gebeurt. Vooral leuk om dat van puisterige middenklaspubertjes te horen, die weten waar hij het over heeft..............
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 okt 2003

Deel Deze Pagina