Ik heb de hele topic niet gelezen, maar de laatste pagina's wel, en de meeste wat ik heb gelezen is dikke onzin.
Maar om deze topic maar weer in de goeie richting te schoppen zal ik op de laatste "normale" reactie reageren, namelijk die van xforz.
Ten eerste rap is ook niet echt muziek, rap is een ver ontwikkelde vorm van poezie (poetry). Ik geloof dat rap ook wel eens naar Rythm American Poetry wordt vertaald (had ik in een keer ergens gelezen. Vroeger werden deze raps(=poetry) in Africa in verschillende dorpen voorgedragen, en is later door slaven naar America meegenomen, waaruit dan ook weer Blues etc onstonden.
Dat Tupac een slechte rapper is, klopt wel. Qua zijn lyrics is Pac niet echt creatief geweest, dit niet omdat hij het niet kon (2pac heeft ook heel veel, diepe nummers) maar omdat hij wist dat bijna elke nummer die hij zou maken wel zou verkopen.
Luister naar een gemmiddelde 2pac nummer en je zal heel veel "Henesyy-Enemies" horen. Luister je naar een gemmidelde Biggie track, dan hoor je veel meer variatie. Waarom er dan toch (waarschijnlijk) meer mensen naar Tupac luisteren?? Tupac rapte niet zo maar, hij rapte met emotie in zijn stem, waar veel personen zich in konden vinden.
Tupac had altijd een veel grotere doel voor het ogen (dit weten heel veel mensen niet, mar 2pac deel heel veel voor de "community", hij heeft heel veel mensen geholpen, en hij was met heel veel dingen bezig die hij helaas nooit had afgemaakt) en hij wist dat ie daar veel geld voor nodig had. --> dit slaat terug op dat ie veel nummers maakte
Als je Tupac als rapper niks vindt, dan moet je niet naar hem kijken als een rapper, maar als een persoon en daar wat informatie over vinden (bekijk bijv. een keer een documentaire over hem) en dan zal je zien dat Tupac niet zomaar een persoon was, maar een revolutionair, die veels te vroeg dood ging.
*Legt vingers in een bak vol met ijs*
Laatst bewerkt: 1 okt 2003