1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wat zijn de beste boeken die je gelezen hebt?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door captain vimes, 17 nov 2003.

  1. Lexiuz

    Lexiuz ...---...

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben nu bezig in het boek van Jan Siebeling - Knielen op een bed violen zit nu ongeveer op de helft en het is echt een van de mooiste boeken die ooit heb gelezen, gewoon heel aangrijpend en mooi geschreven.
     
  2. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb The Children of Hurin, maar moet eerst nog wat andere boeken lezen. Het enige dat ik weet is dat het een echt verhaal is met dialogen etc (dus geen geschiedenis opsomming als de Simarillion).

    En de films van HP vind ik echt veel minder dan de boeken.
     
  3. Blox

    Blox 老外

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het boek net uit (vorige week gekocht, ik herinnerde me deze post.) en inderdaad: geweldig boek! Ik heb bij non-fictie vaak de neiging om boeken maar half te lezen; alleen de stukken die ik interessant vind. Iets wat ik bij romans niet heb. Maar in dit boek heb ik niets overgeslagen. Bryson heeft een geweldige stijl en kan zelfs het meest droge onderwerp nog onderhoudend en interessant maken. Nu ben ik erg benieuwd wat je andere favorieten in dit gerne zijn, DiaL
     
  4. Tediz

    Tediz pendejo

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben net klaar met het lezen van The Pickwick Papers van Charles Dickens en The Old Man and the Sea van Ernest Hemingway. Allebei erg boeiende boeken.

    Ik ben nu bezig in Don Quixote van Miguel de Cervantes Saavedra, en Klein Beginnen door Simon Carmiggelt. Vandaag wil ik ook een begin maken in Tell Me How Long The Train's Been Gone door James Baldwin, aangezien ik altijd wat Engels achter de hand moet hebben om te lezen.

    Voor de rest nog wat boeken aangeschaft op een Belgische boekenmarkt en in een antiquariaat hier in Alkmaar:

    Le Père Goriot - Honoré de Balzac
    Les Paradis Artificiels - Charles Baudelaire
    Anthologie des Poètes du XIXe siècle - E. Maynial

    Islands In The Stream - Ernest Hemingway
    The Uncommercial Traveller and Explanatory Notes Etc. - Charles Dickens
    Catch 22 - Joseph Heller

    Dus ik kan weer even vooruit. :cool:
     
  5. Viktortje

    Viktortje Rest in pieces!

    Berichten:
    3.576
    Leuk Bevonden:
    11
    ''Joe Speedboot'' is wel appart/leuk
    en ''Het wonderbaarlijke voorval met de hond in de nacht'' vond ik 2 jaar trug geweldig. maar het is geen kinderboek
     
  6. Stridone

    Stridone Active Member

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    0
    Alles van Raymond Feist, briljante fantasyschrijver, en zijn boeken staan allemaal met elkaar in verbinding.

    Verder nog wat filosofie, Plato vooral. :)
     
  7. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    "I am legend" niet al te lang geleden gelezen. Geweldig boek. Klassieker.
     
    Laatst bewerkt: 19 aug 2007
  8. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.531
    Leuk Bevonden:
    8.575
    Ik ben heel benieuwd hoe de verfilming gaat worden.
     
  9. Blox

    Blox 老外

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0

    Catch-22 is briljant! En Yossorian is de ultieme anti-held! (wel in het engels lezen, maar dat zal je waarschijnlijk wel doen.) Ik ben vandaag in mijn eerste Dickens begonnen: David Copperfield.
     
    Laatst bewerkt: 19 aug 2007
  10. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik heb pas Life of Pi uitgelezen, een erg goed boek, leest vlot, soms wat bizar en gewoon een goed verhaal. :)

    Ben nu bezig met A short history of nearly everything van Bill Bryson. Ik ben als CM'er nou niet bepaald goed in dit soort dingen :+, en in het Engels is het misschien nog wel net wat lastiger, maar ik sla me er best aardig doorheen al zeg ik het zelf. 8)
     
  11. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Beste boeken:
    Harry Potter en de Steen der Wijzen
    Harry Potter en de Geheime Kamer
    Harry Potter en de Gevangene van Azkaban
    Harry Potter en de Vuurbeker
    Harry Potter en de Orde van de Feniks
    Harry Potter en de Halfbloed Prins

    Verboden en Verbannen: Het Boek van Vuur
    Verboden en Verbannen: Het Boek der Stormen
    Verboden en Verbannen: Het Boek van Wraak
    Verboden en Verbannen: Het Boek der Poorten

    :D

    Ik hou van variatie :+
     
    Laatst bewerkt: 19 aug 2007
  12. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb die helemaal uitgelezen, maar dan wel op z'n Nederlands. En dat was heel soms al best pittig.

    Meeste boeken lees ik in het Engels, maar ik zou je toch aanraden om Brysons boek in de taal te lezen waarin je het beste bent. Vooral wanneer hij over de relativiteitstheorie begint.

    @ Modder: Het ziet ernaar uit dat het niet zo trouw aan het boek gaat blijven. Hetgeen ik erg jammer vind. Toch wil ik hem zeker zien.
     
  13. serious siem

    serious siem PSN: Serious-Siem

    Berichten:
    786
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik heb nu die 2 boeken van Khaled Hoesseini gelezen, - De vliegeraar , en Duizend schitterende zonnen, Allebei echte aanraders en zeker wel 1 van m'n beste boeken. De zwarte met het witte hart van Arthur Japin is ook erg mooi.

    En uiteraard, Joe Speedboat is een erg apart,leuk boek, schrijfstijl is erg cool, , kheb de schrijver eens gesproken en toen m'n boek laten signeren. Ze zijn van plan een verfilming te maken van Joespeedboat

    Ik ga nu beginnen met In Koele Bloede van Truman Capote
     
  14. Blox

    Blox 老外

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het boek ook gelezen in het Engels (meer uit noodzaak, omdat ik geen Nederlandse boekhandel in de buurt heb), maar ik kon het prima volgen. Als je romans in de Engelse taal leest, dan moet je dit ook kunnen. En de relativiteitstheorie is sowieso moelijk te volgen. Ik ben overigens wel benieuwd hoe ze spacetime in het nederland hebben vertaald, ruimtetijd? :+
     

Deel Deze Pagina