1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wat zijn de beste boeken die je gelezen hebt?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door captain vimes, 17 nov 2003.

  1. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou zeer zeker met Demian beginnen, ik vind het inderdaad zijn beste boek... Hoewel Siddhartha ook fantastisch is... Alleen gaat Siddhartha over Boeddha; maar het is erg mooi geschreven... Bijna elk boek van Hesse gaat over de louteringsstrijd die mensen voeren... Ze ontwarren de knoop van de moeilijkheden die ze ontmoeten langzaam maar zeker, en komen tot nieuwe inzichten... Een bijzonder mens, die Hesse... :thumbs:
     
  2. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Lol, siddharta. Daar is m'n vader helemaal weg van. Hij vind t het beste boek dat ie ooit gelezen heeft. Zal die dan maar eens proberen.

    @ Captain vimes: Ik heb dat eerste boek van die nieuwe serie gelezen en vond het niet super. De moeder van mn vriendin zegt echter dat het 2e boek een stuk beter is. Die ga ik lezen zodra zij klaar is :p.

    Maarja, vond het eerste deel van de levende schepen nu ook niet echt speciaal, todat ik die andere 2 ging lezen.

    /salute
     
  3. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    het zijn er 6 O-) ;)
     
  4. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    The Green Mile van Stephen King....wat een boek:)

    Verder lees ik nooit boeken. Heb het geduld niet voor.
     
  5. Blox

    Blox 老外

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, heb ik ook eens geprobeerd te lezen: kritiek van de Zuivere rede, maar ik kwam er niet door. Kant is een briljant denker maar ook een zeer slechte schrijver zijn teksten zijn zo ontzettend droog. Nee dan liever de wereld als wil en voorstelling van Arthur Shopenhauer. Of een werk van de beste schrijver onder de 'moderne' filosofen: Friedrich Nietzsche.
     
  6. Dragonmaster

    Dragonmaster Registered User

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    2
    De schaduw van de wind: Carlos Ruiz Zafon
     
  7. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb het nieuwe deel van Robin Hobb pas geleden van mijn vriendin gehad! En voor sinterklaas / kerst wat boeken van Hesse gevraagt.

    Het boek van Hobb heet "Woudmagie" en is het 2e deel in haar nieuwe triologie "De boeken van de zoon van de krijger".

    Needless to say dat ik extreem veel verwacht van deze triologie (al vond ik het eerste deel niet super, maarja dat had ik met levende schepen ook die zich daarna ontpopten tot een waanzinnig verhaal).
     
  8. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    veel over gehoord, kun je er meer over vertellen? :)
     
  9. Dragonmaster

    Dragonmaster Registered User

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    2
    Nou het is best wel ingewikkeld om erover te vertellen, het is een heel origineel verhaal. Het gaat eigenlijk over een jongen die een boek leest en en er heel erg door gegrepen word en meer over de schrijver wil weten maar niemand blijkt hem te kennen en dan beginnen er dingen uit dat boek in zijn echte leven te gebeuren.
     
  10. Tediz

    Tediz pendejo

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb gisteren 'Dubbelspel' van Frank Martinus Arion uitgelezen. Je weet wel, dat gratis boek dat je bij de bibliotheek kan afhalen i.v.m. de actie Nederland leest. Ik moet zeggen dat, hoewel het niet echt was wat ik ervan verwachtte, het boek zeer lekker leest, en ik het eigenlijk best jammer vind dat ik het al uit heb. Ik heb er zeer van genoten in ieder geval. :)
     
  11. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Ah cool dan ga ik die ook maar is lezen als ik de 15 boeken die ik nog moet uitheb :p. Had m eigenlijk al afgeschreven, maar als je zegt dat ie tof is zal ik m proberen ^^.
     
  12. tha BomB

    tha BomB .

    Berichten:
    519
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet over 2 weken een boekverslag inleveren voor nedelands. Weet iemand nog een leuk boek voor een 15-jarige ?
     
  13. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    de passievrucht - leest snel weg, maar het verhaal is niet erg hoogwaardig. Desalniettemin is het wel een erg makkelijk boek om snel op je lijst te zetten.
    ik omhels je met duizend armen - ook niet erg moeilijk om te lezen en erg makkelijk om in tijdnood op je boekenlijst te zetten.
    De aanslag - iets dieper, het is dan ook van Mulisch, maar over de dikte hoef je in ieder geval niet te klagen.
    komt een vrouw bij de dokter - ik weet niet of deze inmiddels mag, maar het leest wel ongelofelijk makkelijk weg.
     
  14. tha BomB

    tha BomB .

    Berichten:
    519
    Leuk Bevonden:
    0
    (Y) Dankje...Ik kijk wel ff in de mediatheek op school of ze een van deze boeken hebben:)
     
  15. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.901
    over 2 weken zei je?

    dan zou ik W.F. Hermans - Het behouden huis aanraden
    tis eigenlijk een novelle en geen roman ( iets van 70 bladzijden ), maar het mag vaak wel voor je boekverslag. Als je haast hebt is die makkelijk want je hebt het echt zo uit.

    Jose Saramago - het schijnbestaan
    Umberto Eco - Baudolino
    Hugo Claus - het verdriet van België
    Alexandre Dumas - de graaf van Monte Christo
    Bernlef - Hersenschimmen
    Bohumil Hrabal - verpletterende schoonheid
    Homeres en Ilias
    Bram Stoker - Dracula
    Yamamoto Tsunetomo - Hagakure
    Dr David Servan Schreiber - uw brein als medicijn
    Dr Joseph Murhpy - I Tsjing
    Thomas Mann - dood in venetië

    nja en dan nog een aantal bekende..waarvan ik naam even niet weet.

    mooiste jeugdboek vind ik Evert Hartman - de vloek van Polyfemos
     
  16. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    Je vergeet wel dat je bij nederlands vaak geen oorspronkelijk frans/duits/engelstalige boeken gelezen mogen worden. Tenminste, dat was bij ons in ieder geval wel zo.
     
  17. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.901
    W.F Hermans is toch echt nederlands hoor :)
    als je het over het rijtje had.. dat staat daar dus los van. dat is mijn rijtje mooie boeken, die van het behouden huis was een tip. zijn twee losse dingen.
     
  18. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    Ah, ok. Ik dacht dat t rijtje een soort tiplijst was. WF is inderdaad wel een Nederlander
     
  19. Tediz

    Tediz pendejo

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is wel een nogal ontoegankelijk boek, dus zie maar of het wat is.
     
  20. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    ben nu bezig met Einstein for dummy's. Is zeer interessant, je moet er wil in geintreseert zijn. Enig voorkennis van wiskunde/natuurkunde/scheikunden is ook wel makkelijk, maar niet noodzakelijk.

    Mooi is wel dat het niet alleen maar over zijn theoriën gaat, maar ook over Einstein zelf, best boeiende kost.
     

Deel Deze Pagina