1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wat zijn de beste boeken die je gelezen hebt?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door captain vimes, 17 nov 2003.

  1. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
    Neem dan au pair ofzo. Ook niet zo dik, maar een stuk beter leesbaar.
     
  2. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    au pair vond ik wel leesbaar, maar dat ik echt blij ben dat ik dat gelezen heb kan ik niet zeggen..
    het verhaal was vergezocht en sprak me niet echt aan.
     
  3. Dioxic

    Dioxic Guest

    Heb nu de Delta Deceptie alleen nooit open gehad, iemand ervaring? Is die leuk?
     
  4. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.901
    au pair ken ik niet, maar het behouden huis is ook prima te lezen.
    en anders zou ik zeggen tesso de loo - het rookoffer.ook dun
     
  5. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben vandaag weer eens begonnen met lezen. Ik zie het boek, De Peetvader (The Godfather) van Mario Puzo elke keer weer in de kast staan en dacht van ik moet het toch maar een keer lezen. Tot nu toe leest het heel lekker weg en ik begin al een beetje in het mafiasfeertje te komen :)
     
  6. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond het een prachtig boek, vond m zelfs vetter dan de film _O_ .
     
  7. NecroSadistic28

    NecroSadistic28 Redeemed In Flames

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik lees al jaren over de 2e wereldoorlog, en dan met name over de holocaust en de SS. Een tijd geleden heb ik een aantal boeken besteld die geschreven zijn door mensen die Auschwitz overleefd hebben. Zoiets lees je niet met het idee dat het een "mooi" boek is, ook is het niet "leuk" om te lezen. Maar toch zijn deze boeken (qua informatie), het beste wat je kan hebben. Dus ik zal een lijstje posten van de "beste" boeken die ik gelezen heb...in plaats van de "mooiste". Iedereen die mijn intresse deelt en op zoek is naar goede boeken zal met de onderstaande lijst een mooi begin kunnen leggen.

    1. Children Of The Flames - Dr. Josef Mengele and the Untold Story of the Twins of Auschwitz (Lucette Matalon Lagnado, Sheila Cohn Dekel)
    2. Auschwitz - A doctor's eyewitness acount (Dr. Miklos Nyiszli)
    3. Masters of Death - The SS-Einsatzgruppen and the Invention of the Holocaust (Richard Rhodes)
    4. Eyewitness Auschwitz - Three years in the gas chambers (Filip Muller)
    _________________________________________________

    Een tijd geleden heb ik een boek besteld over een vrouw met meerdere persoonlijkheden. Zeer schokkend en best hard, maar absoluut de moeite waard. Mensen die intresse hebben in psychology/psychiatry zullen dit boek van begin tot einde prachtig vinden.

    When Rabbit Howls (Trudi Chase)
    - To escape the horror of violent abuse, the two-year-old child "went to sleep" and created the inner world of "the Troops", the 92 voices that shielded her from pain, but that she didn't know existed until adulthood. This is a journey through the fragmented world of the multiple personality--told by the Troop.

    P.S - Alles wat ik lees is engels, ik lees geen Nederlandse boeken.
     
  8. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Ik moet hiet toch wat kinderboeken posten. Kinderboeken ijn niet kinderachtig! (Nou ja, het is mijn vakgebied, dus ik lees bekende kinderboeken nogal eens). Mijn jeugdfavorieten waren:

    Kruistocht in spijkerbroek en Het Oneindige Verhaal.

    Ik vind De Avonden ook een briljant boek (als adolescent herkenbaar ;))
     
  9. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Kun je hier wat meer over vertellen? Ben wel benieuwd eigenlijk..
     
  10. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Mengele heeft hele rare experimenten met teewlingen gedaan. verbaingwekkend dat er nog overlevenden zijn :mad:

    @Josh, dat laatste boek lijkt me erg interessant. Ga hem in de bieb opzoeken :)
     
  11. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Ja dat weet ik, daarom juist. En hij is niet alleen met tweelingen bezig geweest toch? Ik ga ook maar eens ergens rondneuzen..
     
  12. NecroSadistic28

    NecroSadistic28 Redeemed In Flames

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    5
    Het boek gaat in feite over de experimenten die Mengele uitgevoerd heeft. De schijvers hebben een flink aantal tweelingen die het overleeft hebben "uitgenodigd" om hun verhaal te komen doen. Daarnaast zijn er ook een aantal ouders en mensen die hun tweeling broer/zus aan Mengele verloren hebben. Het is best gedetailleerd en ZEER "To the point" als het op Mengele's experimenten aan komt. Er wordt veel "gesproken" door de mensen die het overleeft hebben. Ook wordt er over Mengele zelf geschreven, hoe die ontsnapt is en geleefd heeft na de oorlog etc. Zeer interessant, niet zo duur en absoluut het kopen waard.

    Ik heb zojuist nog eens gekeken en het onderstaande boek kan zo m'n lijstje in.

    Auschwitz - True Tales From a Grotesque Land (Sara Nomberg-Przytyk)
     
  13. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Thanks voor de info! Ik ga zeker even op zoek!
     
  14. NecroSadistic28

    NecroSadistic28 Redeemed In Flames

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    5
    No Problem, ik denk dat je Masters of Death ook zeer interessant zal vinden.
     
  15. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Oke, dan. Ik wacht nog even op een mailtje van Bol.com om mij even aan mijn wachtwoord te herinneren en daarna gaat Children Of The Flames alvast in bestelling. Ben benieuwd.
     
  16. NecroSadistic28

    NecroSadistic28 Redeemed In Flames

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    5
    Nee hoor, ook met gehadicapten. Mensen die abnormaal groot of klein waren, een been te kort hadden, flaporen, grote neuzen, albino's, alles wat niet "normaal" was werd op zijn manier "onderzocht". In ieder boek komt er wel iets over naar boven, maar de focus wordt toch meer op de tweelingen gelegd.
     
  17. NecroSadistic28

    NecroSadistic28 Redeemed In Flames

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    5
    When Rabbit Howls? Da's inderdaad een geweldig boek, zorg er alleen voor dat je het boek leest met een neutrale geest. Als je enige ervaring hebt met dit onderwerp of mensen kent die iets dergelijks hebben doorstaan zul je waarschijnlijk stoppen met lezen en erg kwaad worden. Het gaat namelijk best ver in de verbale visualisatie van de gebeurtenissen/herinneringen.
     
  18. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    "Komt een vrouw bij de dokter"
    van Kluun

    Goed boek, tranentrekkertje, maar ergens ook erg mooi.
     
  19. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    De boeken van Maarten van Rossem kan ik van harte aanbevelen.

    - Amerika; voor en tegen
    - Heeft geschiedenis nut?
    - De wereld volgens Maarten van Rossem

    Leest prima weg en hij komt met een vaak andere kijk op de zaken.
     
  20. NecroSadistic28

    NecroSadistic28 Redeemed In Flames

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    5
    Iemand al wat gelezen uit m'n lijstje? Goiz?
     

Deel Deze Pagina