Ik weet niet hoor , enkele jaren geleden was een collega op mijn werk aan het roepen dat hij een gouden zaak gedaan had met aandelen van lernhout&hauspie in ieper te kopen .
Op dat moment had hij al voor 40.000 euro aan aandelen in zijn bezit en die bleven geweldig stijgen.
Toen sprak hij van nog meer aandelen te kopen, maar ondertussen had ik een intervieuw met jo lernhout gelezen in humo en daarin zei deze "there is nothing wrong with being smart" , en net deze zin en de rest van het intervieuw stond mij persoonlijk niet aan .
Ik zei dit tegen mijn collega , en adviseerde hem geen aandelen meer bij te kopen , doch zijn huidige aandelen te verkopen, maar hij sloeg mijn raad in de wind en kocht voor 25.000 euro aan aandelen bij.
Het gevolg was dat 3 maand later de aandelen van lernhout&hauspie in verband met een schandaal in amerika geblokkeerd werden , zodat men niet meer kon verkopen, en het bedrijf failliet ging.
Zo is mijn collega in plaats van veel geld te verdienen er 65.000 euro op armer geworden.
Laatst bewerkt: 1 nov 2004