1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Welke Muziek is nou hip!?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door xboxwhopper, 17 nov 2003.

  1. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Haha, ik moet al helemaal lachen over de titel van deze thread; het woord hip is toch helemaal niet meer hip;)

    Zoals iedereen al zegt gaat het niet om welke muziek nou "in" is of niet.
    Ik luister nogsteeds vaak naar BobMarley heerlijk vind ik dat maar een zaterdagavond trance vind ik ook niet verkeerd :) het gaat er om dat je plezier hebt van de muziek waar je op dat moment naar luistert.
     
  2. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
    Hip of masaal populair... Voor mij is dat nogal verschillend.
    Zo is chipz niet hip, maar jammer genoeg een commercieel succes.

    Ik zie hip meer als wat onbekender maar goed gewaardeerd.
    Wat ik 'hip' vind op het moment is muziek als Sigur Ros, Goldfrapp, Galexico... Dat soort dingen.
    Oh, en Radiohead never goes out of style :)
     
  3. The Arowana

    The Arowana Reloaded

    Berichten:
    805
    Leuk Bevonden:
    0
    dat jij het leuk vind is natuurlijk geweldig voor jou, maar persoonlijk vindt ik aan Tiëste geen ene moer aan.. Het is leuke feestmuziek om op te trancehoppen, en hij heeft zeker z'n eigen stijl.. Maar ik ben gewoon gestopt met het luisteren naar nederdance omdat ik het voor 99% talentloze computerbucht vind..

    Teveel herhalingen, te weinig variatie, te weinig experimenteren, teveel mainstream, te weinig echt muzikaal talent..

    Persoonlijk ben ik meer op rock gericht.. Muse, System of a down, marilyn manson, placebo, peter pan speedrock, children of bodom etc..

    Ik heb echter ook wel dance.. dan moet je denken aan daft punk, en fatboy slim..
    Daft Punk heeft op hun beide albums een typische stijl.. ik vind het tweede album het beste vanwege de erg funky stijl van alle nummers.. lekker luchtig, funky en met genoeg variatie om te blijven boeien..
    Fatboy slim maakt veel gebruik van break-beats, iets wat ik erg leuk vind. Als je echt uit je dak wilt gaan op dance, kan ik je zeker m'n favorite electronisch-gecomponeerde nummer aanraden.. Dat is Kalifornia van Fatboy Slim.. het nummer bouwt zich langzaam op, om op het einde tot een orgy van overlappende lagen van schelle tonen en voicesamples te komen..

    Ik ben overigens wel op zoek naar echt goeie getallenteerde dance-artiesten.. een beetje in de zin van Daft Punk en Fatboy slim dus.. hoe 'hard' de muziek is maakt niet uit, ik luister van Casius tot Thunderdome ;)..

    welke muziek is er hip? dat hangt heel erg ervan af in wat voor 'kringen' je je bevind.. persoonlijk voel ik me helemaal niet aangetrokken tot de basketball-shirt dragende hiphoppers.. De rockers met lang haar en hun antichrist t-shirts hebben meer m'n aandacht, ik moet eerlijk toegeven dat ik die lui echt zeer cool vind.. ik houd zelf ook veel van rock, dus voor mij zijn een boel rockbands helemaal hip.. maar sommige van m'n vrienden zweren bij hiphop.. Heb ik zelf niks op tegen, behalve dan dat ik hiphop gewoon helemaal niks vind..

    Het heeft gewoon zo verschrikkelijk weinig inhoud imo..

    aan de andere kant is het helemaal niet zo erg dat er wat concurrentiestrijd is tussen 2 verschillende muzieksoorten (trance/dance is hier niet echt een markt voor, iedereen luistert ernaar maar er is niet zegmaar een groep trancehoppers ofzo.. een boel mensen hebben het er (net als ik eigenlijk) 'erbij' ter afleiding..)..

    Het vreemde nadeel van rockmuziek is ook dat het hip is zolang maar weinig mensen het hip vinden.. hoe minder mensen de muziek cool vinden, cooler.. hoe minder rockers, hoe alternatiever, hoe rebelser en hoe ruiger.. precies wat rockers willen.. helaas is de rockmuziek aan populariteit aan het winnen lijkt het.. jammer, maar verandering is nodig voor vooruitgang in de popmuziek, iets wat ook alweer zo compleet ontbreekt..

    of muziek commerciëel is of niet hoeft niet persé iets met de kwaliteit te maken te hebben.. neem bv. m'n favo band, Muse.. het is commerciëel, maar ik vind dat ze geweldige muziek maken.. poëtische rock met punk en af en toe gothische invloeden, met veel piano en soms violen.. van die lekkere wegdroom, luister maar toch doorrag rockmuziek :D, onbeschrijfelijk eigenlijk..

    Waar ik wel een ECHT een hekel aan heb zijn van die mensen die persé iedere keer als ze 'rock' of 'thunderdome' of 'hiphop' horen helemaal moeten gaan flippen en gaan roepen dat het geweldig is.. damn man, daar schiet je geen fluit mee op.. best dat je je muzikale voorkeur wilt uiten maar doe het dan even fatsoenlijk, van dat wannebe gedrag ben ik niet gediend..
    (ik ben zelf wel min of meer een wannabe rocker, maar ik probeer me niet echt zodanig te gedragen.. ik ga ook niet met stekel-armbandjes lopen of kisten dragen naar school, ik weet toch zeker dat ze me dan raar gaan aankijken.. en daar ben ik ook niet echt van gediend)
     
    Laatst bewerkt: 17 nov 2003
  4. Kane

    Kane Xcusses voor de post

    Berichten:
    342
    Leuk Bevonden:
    2
    rock, rock, rock & rock..

    gewoon.. omdat het zo lekker snel ritmisch en vet is... (ok.. somme heavy rock vind ik ook niet mooi.. maar toch)
     
  5. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.901
    Het is tegenwoordig hip om 'brave'muziek te maken. Beetje normen en waarden herstellen met lieve tekstjes als 'where's the love'.
     
  6. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
    The Arowana, check Aphex Twin! Da's pas goede danc emet een rauw tintje!
     
  7. Sun_Zize

    Sun_Zize ^^

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    4
    muziek is niet hip je moet gewoon (zoals als vele andere in deze treat ook al zeggen) luisteren wat je mooi vind,ik vind harstyle,techno,terror en trance mooi!
     
  8. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.901
    Ja, maar das logisch. Snap deze thread trouwens sowieso niet echt, want hipppe muziek is muziek die op het moment veel wordt gemaakt of commercieel is. hoeft niet te zijn wat je leuk vind, want dat is de vraag niet. Ik zou zeggen zet TMF eens aan, want daar wordt je doodgegooid met commercielle muziek.
     
  9. The Arowana

    The Arowana Reloaded

    Berichten:
    805
    Leuk Bevonden:
    0
    punt is wel dat TMF toch wel overal bekend staat als het summum voor slechte smaak ;)

    @ captain vimes:
    kzal es zien, kep kazaa toch al aanstaan ;)
     
  10. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Ik blijf erbij dat de Beatles nog steeds hipo zijn. Vooral hun muziek na 1964. Bovendien was het woord hip in die tijd nog hip.

    Er is veel hapklare muziek, en die is tijdelijk populair en dus hip. De meeste bands zijn heel vervangbaar. Sommige artiesten echter niet. Ik denk dat iemand als Robbie Williams best hip is, commerieel succes, maar ook een paar nummers die werkelijk goed zijn inplaats van de hapklare chipz softy techno.
     
  11. The Arowana

    The Arowana Reloaded

    Berichten:
    805
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb nu al ff 1 nummertje van aphex twin opstaan.. klinkt iig geweldig :D
     
  12. the Outblast

    the Outblast hoi

    Berichten:
    442
    Leuk Bevonden:
    0
    hardstyle, hardcore en hardhouse...... op mijn school houdt er vrijwel niemand van.....maar in mn woonplaats vrijwel iedereen
     

Deel Deze Pagina