The Scorpion King
Tja, dan noem je ook gelijk een ongelooflijke bagger film op ook. Hoe ik die ooit uit heb kunnen kijken is me nog steeds een raadsel. En om nu te zeggen dat z'n rol in Welcome to the Jungle nu gelijk een Oscar nominatie waard zou zijn gaat ook weer wat ver , maar de wisselwerking tussen hem en Sean William Scott is zeker goed te noemen en zoals ik al had vermeld zit de aktie echt prima in elkaar. En vergeet ook Christopher Walken niet die met zijn vertrouwde serieuze manier van acteren op die manier zijn teksten nog een extra komisch tintje lijkt mee te geven. Persoonlijk vond ik het dus echt een perfect anderhalf uur durend tussendoortje.
En gisteren heb ik nu eindelijk eens de remake van The Texas Chainsaw Massacre gezien. Sommige zweren echter bij het origineel uit de jaren '70 die als een van de grootste horrorfilms wordt beschouwd, maar zelf heb ik dat altijd maar een zwaar irritante en overhypte bagger film gevonden. Ik werd helemaal gek van dat psychidelische hippie gedoe in die film. Maar goed, de remake vond ik dan ook dus beter en dat kwam vooral door de hele stijl van de film. De beelden zagen er lekker 'gory' uit terwijl het eigenlijke slachtwerk gek genoeg verder niet echt uitgebreid in beeld kwam. Ik vond de film ook wat zwaarder van stof dan veel andere hedendaagse horrorfilms zoals bijv. een Final Destination of een Jeepers Creepers die een luchtigere stijl hanteren. Het is dan ook niet echt een film die je snel daarna nog maar eens een keer wil bekijken. Of het moet je natuurlijk te doen zijn om Jessica Biel die de gehele film rond rent in een superstrakke spijkerbroek en t-shirt. Ze speelt hierin echt een van de sexiest uitziende rollen die ik ooit heb gezien.
En volgend weekend ga ik naar King Arthur. De zwaar gelikt uitziende tv trailers beloven iig al veel spektakel. Een minpunt is wel dat Disney een vinger in de pap heeft gehad en dat zal dan wel weer betekenen dat de veldslagen weinig bloederige scenes zullen bevatten. En veldslagen zonder bloed, dat kan natuurlijk niet.
Laatst bewerkt: 27 jul 2004