Tsja, dat het geen blood en gore horrorfilm is geworden is niet zo heel moeilijk te verklaren. Ze wilden perse een PG13 rating krijgen om op die manier de film toegankelijker te maken voor het hele gezin. Dat levert immers meer bezoekers en dus meer geld op. De film is dan ook van dezelfde makers als The Mummy en The Mummy Returns waar ze dit principe met veel succes hadden toegepast. Ik zie het dan ook als een action/adventure/fantasy film en niet als een horrorfilm en ik heb me dan ook best wel vermaakt. Je moet er gewoon niet al te veel dieps van verwachten, maar je gewoon laten vermaken met actie, humor en niet te vergeten de ongelooflijk lekkere Kate Beckinsale, die er met iedere film gewoon steeds beter gaat uitzien alleen jammer van het soms zwaar irritante accent.
Mijn laatste film (en tevens tip voor de rest) is Saint and Soldiers op dvd uit 2004. Een Tweede Wereldoorlogsfilm die zich afspeelt ten tijde van het Ardennenoffensief. Het gaat over een groepje Amerikaanse soldaten die ontsnappen uit gevangennaming van de Duitsers en dwars door de vijandelijke linies hun weg terug moeten zien te vinden naar hun eigen linie. Verwacht geen overdonderend grote spektakelscenes zoals in bijv. Saving Private Ryan, maar vergelijk het meer met een aflevering van Band of Brothers. Het acteerwerk (overigens zonder bekende acteurs), de actie en het verhaal zijn gewoon behoorlijk goed en liefhebbers van oorlogsfilms en met name de Band of Brother fans moeten deze film zeker een keer gaan bekijken.
Oh, en nog een verzoekje voor de rest van de posters in deze thread. Maak er aub niet zomaar een opsomtopic van. Je hoeft er ook weer geen compleet opstel van te maken, maar een beetje meer inhoud dan alleen maar 'Kill Bill 2 ' of zoiets is toch ook weer niet teveel gevraagt?
Laatst bewerkt: 22 mei 2004