De afgelopen tijd heb ik behoorlijk wat recente films gekeken, allemaal wat minder legale moet ik er wel bij zeggen.
I, Robot
Vond ik erg leuk en goed, aanrader!
Vooral hoe het verhaal een interessante wending c.q. moraal krijgt m.b.t. de drie wetten; om te voorkomen dat de mens zichzelf uitroeit, moeten de robots de mens voor haarzelf beschermen en daar zijn helaas enige offers voor nodig.
Spider-Man 2
Wel aardig, maar een beetje veel romantiek voor een actie film. Bovendien vond ik de visuele effecten maar zo zo.
Catwoman
beter dan Spidey 2, maar Catwoman is wel erg perfect...
Chronicles of Riddick
Een Braveheart-achtige film die zich in de toekomst afspeelt. Een echte actiefilm, ik heb me wel vermaakt.
King Arthur
Taaie film, maar wel erg knap en realistisch gemaakt.
The Bourne Supremacy
Ik heb The Bourne Identity (nog) niet gezien, maar dat ga ik zeker doen. Hele stoere film, aanrader!
Mean Girls
Leuke meidenfilm, ook voor jongens (zowel vanwege het verhaal als het vrouwelijk schoon)!
Confessions of a Teenage Drama Queen
Ben je een meisje tussen de 12 en 16 jaar? Kijken! Zo niet, niet kijken! Een typische meidenfilm...
Shrek 2
Erg leuk, net zoals het eerste deel. Aanrader!
Last Samurai
Op aanraden van iemand hier op XBW gekeken en dat was terecht; hele mooie en goede film!
Fifty first dates
Leuke film, niets meer en ook niets minder.
Super Size Me
Docu met een hoge amusementswaarde, maar je moet alles wel met een korreltje zout (of eigenlijk een gesupersizede korreltje zout) nemen. En waarom komt Morgan Spurlock (de hoofdpersoon/regisseur) 12 kilo aan en valt die AD-verslaggever 6 kilo af? Omdat ze andere regels hadden opgesteld; één van Morgan Spurlocks regels was dat hij alle gerechten op het menu van Mc Donald's minimaal één keer moest eten, de AD-regisseur kon doen en laten wat hij wilde. Bovendien verschillen de Amerikaanse en Nederlandse keukens van Mc Donald's ook nogal (qua kwaliteit en soort gerechten)...
Fahrenheit 9/11
Ook een docu met een hoge amusementswaarde, waarvan je niet alles te serieus moet opvatten. Een hoop zogenaamde feiten in de film zijn nogal zwak onderbouwd, maar 't is wel leuk om te zien hoe Bush afgemaakt wordt.
Dat was het zo'n beetje...
Laatst bewerkt: 19 aug 2004