1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Welke recente Film heb je gezien ?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Michael_T, 21 mei 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BUZZA

BUZZA dit is mijn internet

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind nederlandse comedians vaak zo afgezaagd... en Eddy Murphy is ook geen Cabaratier. Hij is stand-up comedian das iets heel anders.

Ik erger me altijd kapot aan van die gasten die liedjes gaan zingen...

2. ITNL3

ITNL3 Jedi Knight

Leuk Bevonden:
    5
    gister riddick gezien in bios. Zeker een zeer goede sci-fi film! :)

3. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    The Village gezien.
    Wederom een indrukwekkende film van Shaymalan. The 6th sense en Unbreakable vond ik meesterlijk, maar Signs vond ik een stuk minder.
    Dit keer haalt ie zijn oude niveau weer terug. Sterk verhaal, sterke personages, paranormale elementen, veel plotwists en een onverwachte einde.
    Dit keer is er wel meer drama vergeleken met zijn eerdere films en dat moet je niet erg vinden om te genieten van deze film.

4. fetEX

fetEX Guest

the village, = heel goed
    I robot = heel goed
    the born sepurmacy = viel me tegen

5. fetEX

fetEX Guest

Glue helemaal met je eens ''Signs'' vond ik ook een slechte film.
    is niet recent of zo maar moest toch ff plaatsen 8)

6. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Ik heb gisteren The Village gezien, en ik ben het niet helemaal met je eens. Signs vond ik juist een stuk beter qua spanningsopbouw. The Village had z'n spannende momenten (een heel sterk punt van Shyamalans regie, het opwekken van spanning zonder écht iets te laten zien), maar over het algemeen gebeurde er te weinig en was het af en toe iets te voorspelbaar. Toch zat het plot heel goed in elkaar, het verhaal was beter dan in Signs, vooral de verrassende plotwending aan het eind van de film vond ik sterk. Het abrubte einde vond ik echter weer heel erg vaag, ik had gehoopt op meer.
    Al met al geen slechte film, maar hij haalt het niet bij Signs en zeker niet bij The Sixth Sense.

//edit Trouwens, ik ben juist geen paranormale elementen tegengekomen in de film, ik ben benieuwd waar jij die gevonden hebt...

Laatst bewerkt: 2 sep 2004
  7. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    Je hebt gelijk in Signs was de spanningsopbouw heel goed gedaan, maar dat was ook het enige wat die film te bieden heeft. The Village is dan ook meer een drama met goede schrikeffecten en een ongrijpbare kwaad.
    Het verhaal van Signs was gewoon te mager om een geslaagde film van Shaymalan te zijn. Waarom kwamen die aliens en waarom gingen ze weer weg. Heel onduidelijk en onbevredigend, vond ik.
    Een groot gedeelte van Signs ging over de geloof/ongeloof van Mel Gibson de priester. Who cares? Ik niet in ieder geval. Ik stoorde me er mateloos aan.

En het hangt er natuurlijk van af, wat je paranormaal noemt.

8. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Gisteren Exit Wounds op tv gezien.Was best wel een toffe film als je van actie films houdt ondanks de cast(Steven Segal en DMX).Verhaal was nartuurlijk cliche maar de actie was zeer goed

9. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Dit is puur mijn visie, maar volgens mij ging de hele film puur en alleen over het geloof en hoe mensen het beleven. Een betere voorstelling van de apocalypse had Shyamalyan niet kunnen geven. De aliens waren een metafoor voor dreigend onheil, de reactie van Gibson was een menselijke reactie daarop. Het dochtertje van Gibson was in mijn ogen een maria-figuur die elk glas water strategisch had neergezet waardoor de
    'ongelovige' alien een 'doop' onderging door middel van het wassende water
    . Waarom denk ik dit? Omdat Signs letterlijk citeert uit het boek Apocalyps. Na de bestorming op Gibson's huis zie je bijvoorbeeld in de kelderdeur sterren, een maan en een zon in de deur gezaagd waar de zon doorheen schijnt. Dat verwijst direct naar het afgewende gevaar dat ook plaatsvindt in het boek van de apocalyps. Daar staat letterlijk dat na het gevaar de sterren, maan en zon tegelijkertijd zullen schijnen. Neem ook nog eens de vele bijbelverwijzingen in de film en ik denk dat Shyamlyan een geweldige film inelkaar heeft gedraaid over de mensheid die terugkomt bij het geloof (niet dat ik gelovig ben ofzo).

[edit]dit teruglezend bekruipt mij het gevoel dat vele xbw-members hier geen hol van zullen begrijpen. Maarja, als je vragen hebt, laat het me maar weten per PM:) [/edit]

10. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    waarom vond je de bourne supremacy een tegenvaller??
    ik vond het juist een hele goeie film. Ik vond Colleteral tegen vallen. De manier waarop Tom Cruise werkt is gewoon niet realistisch.

11. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    Klinkt allemaal heel aannemelijk, -Z-, maar toen ik die film bekeek, kreeg ik die boodschap niet echt door. Met betrekking tot The Matrix films heb je ook van dit soort religieuse en filisofische achtergrond informatie, maar Reloaded blijft een slechte film en Revolutions kan niet tippen aan de eerste deel, waardoor het in mijn ogen niet een geslaagde film genoemd kan worden.
    Misschien moet ik em nog een keer checken met jouw verhaal in mn achterhoofd. Het grote probleem voor mij is die personage van Mel Gibson. Ik heb me mateloos geergerd aan hem. En als je je ergert aan de hoofdrolspeler van een film. Kan je em nooit goed vinden, denk ik.

12. Aremas

Aremas Kijk een Avatar

Leuk Bevonden:
    0
    Zelf heb ik AvP pas gezien een onwijs gaafe film :D
    Alleen vond ik wel dat ie voor mijn gevoel erg kort was.

Edit: Onee wacht ik heb ook nog The Punisher (2004 versie) gezien (Dat is dus de meest recente film die ik gezien heb:))

Die was ook wel oke geen topper maar wel zeer vermakelijk :)

Laatst bewerkt: 3 sep 2004
  13. Vinnie 78

Vinnie 78 Vinnie vinyl

Leuk Bevonden:
    0
    The house of 1000 corpses is de laatste film die ik heb gezien.
    Dit is best wel een brute film, gemaakt door niemand minder dan Rob Zombie.
    Pirates of the Caribbean heb ik daarvoor gezien (voor de 4de keer). Dit is een van mijn favoriete films. Johnny Depp speelt echt super in deze film. De rol van Jack Sparrow was ook voor hem weggelegd. 8)

14. XeoN

XeoN Guest

Ik ga vanavond naar DE DOMINEE.
    Lijkt me een goeie film. :)

15. Vinnie 78

Vinnie 78 Vinnie vinyl

Leuk Bevonden:
    0
    Normaal vind ik Nederlandse films niks behalve "van God los". "De dominee'" wil ik ook wel graag een keer zien, daar ben ik ook erg benieuwd naar.

16. XeoN

XeoN Guest

Inderdaad, Van God Los was een goeie film.
    LEK was ook wel goed.:)
    Maarja, we zullen zien.
    Ga er over 2 uurtjes naartoe dus...:)

17. FeaR

FeaR Inside you ...

Leuk Bevonden:
    4
    The Last Samurai ...

K was in het begin echt zo van, gadver ik haat van die chinese films enzo ... maar toen k em had gezien, was ik echt zo van ... hey dit is echt goed ...
    verhaal is toppie ... film is toppie

18. styliciouz

styliciouz grasshoppert

Leuk Bevonden:
    0
    Het is ook een amerikaanse film. :eek: en anders was ie evengoed niet chinees maar japans

19. Raafke

Raafke Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    The Village, echt een teleurstelling. Bijna geen schrikmomenten en het einde sloeg echt nergens op. Laat je niet misleiden door de trailer, de film lijkt er helemaal niet op!!

20. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Hij leek mij wel bruut. Wat zijn die beesten in het bos dan?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina