1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Welke recente Film heb je gezien ?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Michael_T, 21 mei 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    Wil je als eerst verwelkomen op onze forum.

Tuurlijk is hij subjectief, maar hij heeft ook nooit beweert dat hij objectief was in alles wat hij doet. In dat opzicht kan je ook moeilijk spreken over journalisme.
    Zijn grootste punt is denk ik, dat hij de media bekritiseerd, omdat ze hun taak niet doen. Waarom doet de media mee in het beleid van de staat? Waarom mogen we geen beelden zien van gedode Iraakse burgers en Amerikaanse slachtoffers? Waarom hebben we die beelden nooit gezien van Bush in de kleuterschool.
    Je ziet MM trouwens zo goed als niet geduurende de hele film, dus dat valt reuze mee. Je ziet em bijna net zo lang als in Canadian Bacon.
    Ik vond Bowling For Columbine toch een echt documentaire.

Laatst bewerkt: 24 okt 2004
  2. Motoko Kusanagi

Motoko Kusanagi Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, daar ben ik het niet mee eens.
    Hij hoeft niet te beweren dat hij objectief is, daar gaan wij als kijker van uit, dat mag je toch wel verwachten van iemand die zich een serieuze documantaire maker noemt, of heeft ie dat ook nooit beweerd.
    Misschien durft hij niet objectief te zijn, misschien vertrouwt hij de kijkers niet om zelf uit te maken wat goed of fout is, dus ramt hij maar door vanuit zijn eigen optiek.
    Het komt er in ieder geval op neer dat "MM" een meesterlijke manipulator is.
    Ik weet wel zeker dat hij de media bekritiseert, maar dan wel indirect, want zijn primaire doel is toch the devil himself, George Walker Bush.
    Net zoals bij Bowling for Columbine, kreeg ik ook bij het zien van deze "docu" het idee dat Moore ongeacht het onderwerp een doel moet hebben, een target, iets waar die op kan teren het hele film door.
    In BfC, was het Charlton Heston en 9/11 is het Bush.
    Waarom dan niet CEO van Foxnews als target nemen, want bijna of misschien zelfs meer dan 75% van de amerikaanse bevolking haalt zijn nieuws bij deze zender vandaan.
    De media lijkt vaak in het beleid van het staat mee te doen, maar dat is niet altijd zo.
    In dit geval lijkt dat er wel erg op, juist omdat de media in dit geval objectief probeerd te blijven met name de nederlandse.

3. Jeruzame

Jeruzame www.JeroenWesten.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb zelf ook de documantaire gezien en vond de amusementswaarde erg hoog. Het journalistieke gehalte vond ik - net als Motoko Kusanagi - erg laag; hij heeft een eigen verhaal/mening en plakt stukjes video achter elkaar om zijn verhaal te 'onderbouwen'. Op deze manier kun je elk persoon zwart maken...

Ik vond het dan ook geen documantaire, maar eerder een essay in beeld en geluid (i.p.v. op papier).

4. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2

MM is first en foremost een entertainer, maar wel eentje met een duidelijk politiek/maatschappelijke visie. Hij uit dat ook in al zijn werk. TV Nation, The Awful Truth, Roger and Me. Maatschappij kritische stemmen zijn echt heel gezond hoor. Je kan dan namelijk heel duidelijk aanwijzen waar men in een land op moet werken. IK heb nooit iets gezien of gelezen van MM waaruit je kon concluderen dat hij objectief was. Hij heeft een mening en hij wil dat uiten en doet dat heel slim en effectief. Dat maakt "rechts Amerika" zo pissed op hem.

Hij is niet zo'n manipulator als George W. en co. Mijn God! Je moet echt goed zijn om een hele land te overtuigen dat Saddam op het punt stond om een nucleaire wapen te geven aan Osama. Dan ben je echt meesterlijk. _O_

Hij heeft duidelijk gemaakt dat hij met deze film wil helpen om George W. ten val te brengen. It's a free country isn't it?
    In BFC ging het toch echt over de grote liefde van de Amerikanen voor wapens. "Mozes himself" was niet zozeer de target, maar hij belichaamt wel de NRA en het zou wel heel vreemd zijn als hij hem er niet bij zou betrekken. Hij stelt die onnatuurlijke liefde ter discussie, omdat in zijn ogen wapens meer kwaad dan goed doen in de maatschappij. MM heeft altijd een punt en dat kan niemand ontkennen.

Zoals jij zegt kijkt 75% van de Amerikanen Foxnews. In de Arabischtalige wereld kijkt men Al-Jazeera, dat is een nieuwszender dat net zo te werk gaat als Foxnews, namelijk door de nationalistische knoppen van mensen in te drukken. Mensen als Rumsfeld en Powell hoor je iedere keer weer klagen, dat Al-Jazeera opruiend bezig is, maar dat Foxnews precies dezelfde conventies volgt als Al-Jazeera is geen probleem blijkbaar, omdat het hun juist goed uitkomt.

Ik kan natuurlijk niet oordelen over de media in Amerika, maar het lijkt wel zo dat de grote zenders in dezelfde pas lopen als de overheid. Tuurlijk zijn er vrije geluiden, maar die blijven helaas marginaal.

Waarom hebben we nooit die beelden gezien van Bush in de kleuterschool???? Omdat die beelden laten zien dat hij geen idee heeft waar hij mee bezig is als er niets in zijn oor wordt gefluisterd.
    Maarja misschien vinden de Amerikanen het niet zo'n ramp dat ze een President hebben als Bush. Aan gezien een man als Ronald Reagan wordt beschouwd als een van de meest succesvolle Presidenten van Amerika. Een man die "nooit" een op een onderhandelingen heeft kunnen voeren zonder dat iemand aanwezig was om hem te adviseren. Misschien is dat ook een van de redenen dat George W. hem als voorbeeldfunctie neemt.

edit/

Een recente artikeltje over het onderwerp.
    http://news.bbc.co.uk/2/hi/entertainment/3945313.stm

edit/

Zat de hele tijd Good Morning Vietnam te kijken en vind dat MM aardig wat heeft van de personage die Robin Williams speelt. Iemand met een grote mond die met veel humor tegen het systeem staat/zit te pissen in een tijd van oorlog. Moet je grote ballen voor hebben denk ik.

Laatst bewerkt: 24 okt 2004
  5. Jeruzame

Leuk Bevonden:
    4
    Ik kan daar wel over oordelen omdat ik er een jaar heb gestudeerd (overigens was dit even geleden, in 2000/2001, o.a. tijdens de verkiezingsstrijd tussen Gore en W. Bush, met "Florida" als hoogte-/dieptepunt). En je hebt inderdaad gelijk; in Amerika zul je weinig tot geen overtogen woord over de regering lezen in de 'grote media' (lees: TV-zenders als FOX, CNN, etc.). De enige kritiek die via deze media wordt gegeven, is via comedy shows als SNF en shows als Jay Leno.

Waarom zijn de media dan zo lief voor haar regering? Ik denk dat ze zelf ook beseffen hoe enorm veel invloed zij hebben op de Amerikanen. En om geen rellen te veroorzaken (en als zender ook in de problemen te komen), doen ze geen gekke dingen.

Vreemde zaak eigenlijk als je Nederland en Amerika vergelijkt; in Nederland is en blijft de publieke omroep objectief en kritisch op de regering, terwijl in Amerika de commerciële zenders netjes met de regering meelopen.

Ik vind het lef en moedig van MM dat hij ook tegen de 'grote media' actie voert. Ze kunnen (en proberen) hem helemaal kapot maken.

Wij zien dat en houden dat in ons achterhoofd wanneer we zijn 'documantaires' zien. Maar er zijn hele hoop Amerikanen (en ook 'nuchtere' Hollanders) die zo'n 'documantaire' ook als documantaire zien; een objectieve beschrijving die met feiten wordt onderbouwd. Dat is het duidelijk dus níet, maar leg dat maar eens aan die grote groep uit. En nogmaals, vergeet niet dat TV en film een enorme belangrijke en invloedrijke plek heeft binnen de Amerikaanse maatschappij; if you own the American media, you own the nation. En als daarin twee haaks op elkaar staande visies worden gegeven, dan wordt dan in Amerika (politiek) modder gooien, hetgeen gebeurde (en nu nog steeds gebeurt).

En waarom wordt er een 'documantaire' als weerwoord gebruik; omdat je via TV en film het beste en meeste zal bereiken bij de Amerikaans bevolking. Ik vind de titel overigens wel erg leuk gevonden: Celsius 41.11. The name of the film, directed by Kevin Knoblock, refers to the temperature at which the brain begins to die. :)

Ja, daar kan ik me inderdaad wel in vinden (heb hem ook voor een gedeelte gekeken); beiden richten zich tegen het 'systeem' en steken hun nek uit, met alle (persoonlijke) gevolgen van dien. Ik vind de 'humor' (sarcasme en ironie is het meer) van MM en de humor van de personage van Robin Williams echter niet met elkaar te vergelijken... :)

6. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    Ik kijk ook echt uit naar 2 November. Ga ook zeker niet slapen, voordat ik weet of het 4 more years of hell with W. wordt of a fresh start with Kerry. Maarja da's off topic.

7. Jeruzame

Leuk Bevonden:
    4
    Roep dat nou niet te hard, want anders moet je het misschien (zoals de vorige keer) weken zonder slaap volhouden... :)

Maar ik vond het ook met veel interesse. Afgelopen avond was NOVA New York weer. Wel grappige manier hoe ze daar met de verkiezingen omgaan. Zo te merken moeten de Amerikaanse gasten daar ook aan wennen.

We gaan inderdaad wel erg off topic...

8. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    8)

Een interessante artikel. Heeft betrekking op je eerdere post.

http://www.cnn.com/2004/SHOWBIZ/TV/09/28/comedy.politics/

En nu stoppen we ermee, anders krijgen we mot met een mod.

9. Michael_T

Michael_T XLink KaI: Michael_T

Leuk Bevonden:
    0
    Net Hellboy gezien !
    Wel een vette Film , een echte Aanrader !!! _O_

10. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
    Die Hard :D blijft mooi....

11. DA_richard_-

DA_richard_- Jaaa

Leuk Bevonden:
    0
    ja me to gisteravond was die op tv.. ik had hem nog nooit gezien (deel 1 de andere 2 heb ik wel gezien) maar was best wel spannend als je hem voor de eerste keer bekijkt. Als je die hard 2 en die hard with a vengeance nog niet hebt gezien raad ik je die aan om die ook is te kijke is egt vet:)

en ik ga straks dodgeball kijke hij is bijna klaar :p

12. Michael_T

Michael_T XLink KaI: Michael_T

Leuk Bevonden:
    0
    Net Van Helsing gehuurd , ga hem straks kijken ! *)

13. Exige

Exige PS3: Miqe

Leuk Bevonden:
    0
    Gisteren Kill Bill 2 gezien. Leuke en bijzondere film, alleen deel 1 vond ik spectaculairder.

14. SuperFly

SuperFly Xbox 360

Leuk Bevonden:
    0
    The Terminal, Heb ik een paar weken gezien en ik moet zeggen het is een heel goede film en het grappige is ook, Dat het echt gebeurd is zit wel lol in de film maar ja toch ook weer een beetje verdriet!

15. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.947
    Vrijdag had ik Dawn of the Dead (remake) gehuurd.

Verwachte er eigenlijk niet veel van maar het was best wel een leuke "horror" film met best veel gore en eindelijk een keer snelle zombies.Niet als in de oude films van die sloom lopende maar renende zombies.

En hij was vaak ook best wel grappig

16. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    Vond ze veel enger toen ze sloom waren. Nu zijn ze niet meer dan entertaining.

Laatst bewerkt: 25 okt 2004
  17. Undergrounder

Undergrounder .

Leuk Bevonden:
    4
    Ik vind ze wel entertaining, maar je hebt gelijk dat ze minder eng zijn. Nu zijn het meer sprintende honden.

18. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Ach; ik zou het prettiger vinden om 30 slome zombies achter me aan te hebben, dan 10 snelle. Dus in dat opzicht zijn ze wel iets enger. :+

19. ITNL3

ITNL3 Jedi Knight

Leuk Bevonden:
    5
    eternal sunshine of the spottles mind: prachtige film, staat zeker hoog in mijn top-10. Jim carrey kan ook perfect normale films maken dus!

20. lekkerbek312

lekkerbek312 Wicked

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond het begin wel aardig, daarna wordt ie vrij saai.

Afgelopen weekend heb ik Collateral en Secret window gezien. Beide goede films.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina