1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Welke recente Film heb je gezien ?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Michael_T, 21 mei 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    laatste recente film die ik heb gezien was Day after tomorrow.
    Beetje gemengde gevoelens over deze film. Special effects waren gaaf, verhaal? mtja :cool: .
    Het typische zoetzappige amerikaanse einde wat we al zo vaak in dit soort films gezien hebben vond ik zeer tegenvallen
    Wat ik wel tof vond aan deze film was hoe het amerikaanse milieu beleid enigzins op de hak wordt genomen.

    Daarvoor heb ik Van Helsing gezien, vond ik wel een aardige film. Je moet er alleen niet met teveel verwachtingen heen gaan. Hugh Jackman vond ik goed gecast, de meeste van de acteurs eigenlijk wel. Alleen dracula absoluut niet.! Dracula is een eeuwen oud, zeer intelligent door en door slecht wezen en die uitstraling had deze acteur/dracula zeer zeker niet. Kon hem ook eigenlijk niet serieus nemen en daardoor werd de film voor mij wel een beetje verpest, het was niet echt de ultieme tegenstander. De eindbattle was wel weer cool gedaan echter.
     
  2. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    DAY AFTER TOMORROW, ik vond hem wel sjiek gemaakt maar een minder goed verhaal.
    TROY heb ik ook gezien en die was gewoon toppie, vooral die enorme veldslagen
     
  3. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Vanmiddag kill bill zitten kijken. Was wel aardig, niet super, maar ook niet slecht (op die overdreve neppe dingen na).
     
  4. tecmo

    tecmo user

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vond kill bill zwaar teleurstellen
     
  5. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Wat je ook van Kill Bill vind, de film is geniaal. En het ligt je of het ligt je niet..

    @ Nemesis, ik geef je idd wel een beetje gelijk over het verhaal, maar besef wel dat
    de filmmakers een balans moesten vinden tussen het statement dat ze wouden maken, de commercie, de entertainment, en de mate van shockeren..
    - Statement, omdat ze de film ook bedoeld hebben als kritiek op de Amerikaanse regering omtrent de uitstoot van CO2
    - Commercie, omdat ze flink wat geld nodig hadden voor deze film, om hem zo "realistisch" mogelijk te maken wat niet kon zonder de commercie
    - entertainment, gaat eigenlijk samen met commercie, maar ik noem het toch apart omdat in de film toch het verhaal moet doorgaan gedurende de storm, anders zag je een uur lang de storm plaatsvinden en mensen doodgaan en vluchten zonder dat je daadwerkelijk een specifiek karakter volgt, wat voor de massa weinig entertainment is..
    - de mate van shockeren, want er werd zelfs over gesproken in Amerika (was het geloof ik) om de film te bannen uit de bioscopen omdat het mensen zou laten paniekeren omdat het te realistisch overkomt.. Door een zoetsappig verhaal er in te stoppen worden die mensen toch een beetje gerustgestelt van; alles komt wel goed.. (ik weet het, er zijn veel simpele zielen op deze planeet)..
    Vandaar dat de film zo geworden is zoals hij is, in mijn ogen dan.. Dus ik nam het zoetsappige verhaal voor lief (vond het zelfs wel vermakelijk, en kreeg toch ook een glimlach op me gezicht toen vader en zoon elkaar weer zagen :cool:), en was ik voornamelijk gefacineerd door de klimaat veranderingen..:)
     
  6. HellHound

    HellHound Active Member

    Berichten:
    1.452
    Leuk Bevonden:
    16
    Die had ik van het weekend ook gehuurd. Ik verwachte er eigenlijk niet veel van, maar ik vond hem uiteindelijk toch best wel goed. De film zat gewoon prima in elkaar qua casting, actiescenes e.d. Het enige minpunt vond ik dan weer de iets te overdreven massa aanval scene op het einde.

    Een andere film die ik had gehuurd en een absolute aanrader is Matchstick Men met echt geweldige rollen van Nicolas Cage en Sam Rockwell. Ze spelen hierin twee succesvolle meesteroplichters die in de problemen komen als de gescheide en eenzame Cage steeds meer moeite krijgt met zijn werk, waardoor zijn obsessieve en dwangmatige handelingen waar hij last van heeft steeds meer de overhand krijgen. Wanneer hij echter in contact komt met zijn 14 jarige dochter waarvan hij het bestaan niet eens afwist krijgt hij weer plezier in zijn leven, maar hij kan niet voorkomen dat zij achter z'n werkelijke beroep komt en er uiteindelijk zelf in mee gaat doen. Vervolgens gaat echt alles mis en komen er een aantal verrassende plotwendingen. De film heeft echt een briljant verhaal en top acteerwerk. Met name Cage steelt hierin de show met z'n verschillende tics. Gewoon een keer huren als je wil genieten van een goede film.
     
  7. Gerbo

    Gerbo Active Member

    Berichten:
    1.085
    Leuk Bevonden:
    6
    Ja damn dat was em haha, dom zeg van mij :)
     
  8. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Omdat jij het een goede film vindt hoeft de film niet geniaal te zijn.
    -Hoe nep is het als je met je zwaard als handbagage vliegt
    -Het vliegtuig/vliegen was zo nep als wat
    -het bloedfontein uit iemands hoofd/arm was nog nepper
    -stuk of 50 man neerhakken zonder dat iemand het voor elkaar krijgt jou een keer neer te hakken, aan de trap hangen en ineens naar de balkonleuning vliegen, waarna er een ander naar het balkon vliegt (springen met zo een elastiek om "spectaculaire moves" te maken), iedereen die zn arm verliest kreunt een keer, blijft liggen tot het gevecht is afgelopen en kruipt vervolgens allemaal tegelijk weg toen ze opdracht daarvoor gaf alsof ze niks missen

    Nee, het is absoluut geen geniale film. En had nog geen film van Tarantino (of hoe je het ook schrijft) gezien, maar ik weet wel dat dit een afknapper is, en een alsnog een succes is geworden omdat zijn naam eronder staat.

    Het verhaal is goed, maar ik vind het kut uitgewerkt.
     
  9. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Het zwaard in het vliegtuig is alleen al geweldig omdat het juist zo fout is.. Zeker in deze tijden, als je die humor niet kan waarderen dan vind je het idd lame.. Kan je het wel waarderen dan vind je het geweldig..

    Het vliegen in het vliegtuig was idd zo nep als wat, wat juist weer een ode is aan de films in den beginne, toen het nog niet allemaal om de commercialiteit ging.. Dat waren kwalitatieve goede films, die zeker ook een hoog entertainments gehalte hadden, desondanks de lame special effects..

    De bloedfontijnen uit de afgehakte lichaamsdelen zijn juist ook weer een ode aan de oude kung fu waar ze mede om bekend werden.. Ben je nooit fan van die oude kung fu films geweest, dan zal je idd de fontijnen ook lame vinden..

    Het gevecht met de crazy 88 was ook weer een over de top ode aan de oude kung fu films waarin de held uiteindelijk een enorme bodycount op zijn naam heeft en zelf maar een paar schrammetjes overhoudt..

    Voor filmliefhebbers door de jaren heen (dus ook de goede oude zwartwit films) is dit gewoon genieten geblazen door het ook in een moderne film allemaal te zien terug komen.. Daar komt bij dat de characters van Quentin altijd de film maken, en zowel Bill als de Bride (en de overige members van de deadly viper assasination squad) zijn stuk voor stuk geweldige characters.. Met de dialogen meegenomen alleen al geweldig..
    En de combinatie van dit alles is simpelweg geniaal.. Genialiteit grenst aan krankzinnigheid waardoor waarschijnlijk deze film voor veel mensen net iets te veel van het goede is, en geen entertainment meer voor hun is aangezien ze niet hun "normale" portie film voor de kiezen krijgen..
     
  10. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Yeah, Kill Bill moet het juist hebben van die 'over the top' scenes. Het was voor mij één van de gaafste films van het jaar. Ik bedoel: Uma Thurman wordt bijna neergeknalt door iemand die haar gun in een cornflakespak genaamd 'KABOOM' houdt. Super super super film!!!!
     
  11. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Vond het wel een mooi stukje dat ze terug gingen naar diegene die haar bruiloft verpeste (en dus in het ziekenhuis kwam) en dat via anime, dat je zowat mee gaat leven met die personage, en dan kilt ze onschuldige mensen op de bruiloft), mooi en duidelijk gedaan. Ga de andere films als Resevoir Dogs en Pulp Fiction ook zeker eens proberen, misschien liggen die me beter.
     
  12. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Je hebt Pulp Fiction nog nooit gezien??? Ga je schamen!! ;) Als je die eenmaal hebt gezien (samen met Reservoir Dogs (Jackie Brown mag je overslaan)), dan snap je wellicht de visie van Tarantino wat beter
     
  13. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Dat is gewoon puur genieten! :cool: Echt geweldig! Ook voor mij een van de beste films van afgelopen 2 jaar!

    @[2k]: Ik zou idd als ik jou was Pulp Fiction of Resevoir Dogs proberen, daar zal je niet struikelen over de punten die je opnoemde waarom je Kill Bill niet zo leuk vond.. En dit zijn beide ook enorme topfilms!

    @Da-Z: Jackie Brown overslaan?? Die film is ook geweldig! Ok, iets minder dan Resevoir Dogs, en nog iets minder dan Pulp Fiction, maar ook echt in 1 woord geweldig! Heerlijk die conversaties van Samuel in die film :)
     
    Laatst bewerkt: 8 jun 2004
  14. DC Vogelaar

    DC Vogelaar Happy Hour

    Berichten:
    220
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb afgelopen weekend Harry Potter gezien..Hij's wel dope..:D
     
  15. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Heb gisteravond ook nog MonsterMan zitten kijken. Lijkt erg veel (heel erg veel) op Texas Chainsaw Masacre alleen zie je geen kettingzaag maar worden ze overreden door een soort van monstertruck. Wel leuke film als je er van houdt (zoals ik).
     
  16. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Zag je ook die hele foute montage in Kill Bill? Als Uma naar Japan gaat om dat nieuwe zwaard te halen bij die amerikaanse chinees. Er is een scéne waarbij hij zijn mes 'weggooit' tegen een magnetisch bord achter hem. Als je oplet zie je dat elke scéne daarna het mes anders hangt. Dan weer scheef, dan weer recht, dan weer op z'n kop. Het is heel subtiel maar Tarantino heeft zo ongelooflijk veel geintjes uitgehaald met deze film. Ook het feit dat het een japanse film probeert te zijn, maar je hoort de hele tijd spaanse/mexicaanse muziek...GE-NI-AAL!

    (maar Jackie Brown boeide gewoon echt niet :D)
     
    1 persoon vindt dit leuk.
  17. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik heb die foutmontage gemist! Ik weet idd welke scène je bedoeld, en ik kan het mes heb ik ook heel even opgelet, alleen later niet meer :) Ik ga er zeker van de week nog is op letten :) Maar dat soort dingen vind ik echt super cool gewoon in een film.. :)

    En idd heeft Tarantino veel uitgehaald in Kill Bill, volgens mij weet ik meer dan de helft nog niet, dus ik blijf zoeken :cool:

    En die muziek vond ik er serieus nog gewoon bij passen ook :) Heerlijk die oude western muziek van de western films van weleer :)
     
  18. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Maar hoe weet je of het een blunder is of dat ie dat express deed? Als straks bij ieder montagefout gaan zeggen dat het bedoeld is als geintje...
     
  19. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Omdat de film er vol mee zit. Tarantino (maar dat moet je ook maar weten) is een groot regisseur omdat hij alles weet van filmtaal. Hij weet het grote publiek te trekken alsmede de critici. En het hier gegeven voorbeeld is een leuke als je een filmkenner bent. Ik zal nog niet zeggen dat Tarantino de volgende Hitchcock is, maar hij is hard op weg een hele grote te worden. Zijn kracht lijkt in eerste instantie de groffe acties te zijn. Maar, als je verder kijkt, dan zijn eigenlijk de vele subtiliteiten en verwijzingen naar andere films die Tarantino erin stopt de sterke kracht achter zijn films.
     
    Laatst bewerkt: 8 jun 2004
  20. LifeLongGamer

    LifeLongGamer Used Register

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    2
    Over Tarantino gesproken....heb net 'True Romance' weer eens gezien _O_ ...man man man, dat blijft toch ook een gouwe film. Onder andere die scene dat Christopher Walken geflest word door Dennis Hopper in die caravan is briljant:D
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina