Welke studie volgend jaar?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gerbo, 19 jun 2004.

  1. macdaddy

    macdaddy Active Member

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb net mijn studie marketing en communicatie afgerond en ik ga nu beginnen aan mijn studie mode en management op het tmo
     
  2. X-power

    X-power Nah

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet niet of dit 'meetelt' omdat ik nog op de Middelbare school zit :), ik ga volgend jaar Atheneum 3 doen. De eerste 2 jaren bij ons was havo/vwo, bij ons ook wel c-stroom genoemd, daarna moet je je keuze maken, na de adviezen die je hebt gekregen. Volgend jaar verander ik ook van school, hier in Delden kun je 2 jaartjes volgen daarna moet je naar Hengelo (of Borne). Daar maak ik dus de rest van mijn jaartjes af ;).
     
  3. SjonKanon

    SjonKanon Active Member

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik hoop dat je wel verder hebt gekeken op andere universiteiten, zoals EUR en UVA. Ik vond die economie studie in Utrecht dus echt bagger. Die combinaties spreken mij niet aan. Allemaal van dat halfzachte gedoe. Als je echt economie wilt studeren moet je in Rotterdam zijn :cool:. Vond het wel heel jammer want ik vind Utrecht de leukste studenten stad. Maar ik had al snel ontdekt dat Rotterdam ook een hele leuke studentenkant kent.
     
  4. deNeut

    deNeut Narf !

    Berichten:
    719
    Leuk Bevonden:
    3
    ben vorig jaar geslaagd voor havo en ging werktuigbouwkunde studeren. Mijn motivatie was alleen weg en nu werk ik al een jaar, en het ziet er naar uit dat er nog geen verandering in komt helaas
     
  5. Gerbo

    Gerbo Active Member

    Berichten:
    1.085
    Leuk Bevonden:
    6
    Jep ja daar was ik me ook van bewust, maar Rotterdam heeft me vanaf minuut al niet aangesproken. Ik heb ook alleen in foldertjes gekeken voor R'dam, achteraf misschien niet slim. Maar goed ik ben ook in Amsterdam en Tilburg geweest naast Utrecht, maar op de een of andere manier voel ik me in Utrecht gewoon thuis en qua bereikbaarheid ook heel fijn met waar ik nu woon. En in die tests van de Elsevier kwam Utrecht er ook niet zo heel slecht af laatst :D

    Maar die combo's vind ik juist wél leuk, tenminste dat lijkt me, omdat je dan dus wat meer afwisseling hebt en volgens mij ook beter economische theorie op praktijksituaties kan zetten. Maar goed, jij hebt er al gezeten denk ik, wat was er dan zo slecht aan Utrecht? Want ik kan nog veranderen haha :9
     
  6. Lucca

    Lucca Bored

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou, ik ga HBO doen aan de Windesheim te Zwolle.

    HBO opleiding MER om precies te zijn. Managment, Economie en Recht. Dit moet een vrij algemene en brede studie zijn om uiteindelijk een basis te hebben voor de Universitaire opleiding Managmentwetenschappen.
     
  7. haantje

    haantje Valentino Rossi!!#46

    Berichten:
    757
    Leuk Bevonden:
    1
    havo 5..
     
  8. ShinjiNL

    ShinjiNL -

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga MBO op het Koning willem 1 college volgen (s'hertogenbosch)

    en daar ga ik de opleiding ondernemer/manager Detailhandel volgen
    het 1e jaar meteen 50 % stage
     
  9. SjonKanon

    SjonKanon Active Member

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    1
    Even voor de duidelijkheid, ik heb niet in Utrecht gestudeerd ben alleen naar de open dag geweest :). Daar werd me snel duidelijk dat het in utrecht een half tamme boel is qua economie. En wat betreft die combinaties: Dit houdt in dat je een klein apsect van je minor leert, maar dat is toch van dat oppervlakkige gelul waar je niks aan hebt. Ik denk dat hiermee juist niet beter de theorie op de praktijk aansluit. Die elsevier test zegt niks hoor. Tilburg komt al jaren als beste eruit, maar Tilburg? Daar wil je toch niet studeren! Als je trouwens in het bedrijfsleven terecht wilt komen, zou ik zeker in Rotterdam gaan studeren, want die staat als beste bekend in het bedrijfsleven. Maar ook op macro-niveau verricht de EUR goede zaken. Als je iets op tv ziet over het consumentenvertrouwen, de rente etc. dan hebben ze vaak een professer van de EUR of van de UVA. Qua studie vind ik Rotterdam echt veel beter dan Utrecht. Qua studentenstad is Utrecht natuurlijk beter, maar Rotterdam is ook heel leuk. Lastige afwegingen om te maken, maar voor mij was het snel duidelijk.

    Owja en die bereikbaarheid? Je gaat toch op kamers!
     
    Laatst bewerkt: 20 jun 2004
  10. dopmaster

    dopmaster Flying High

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    0
    volgend jaar 4e jaars HAVO, Natuur Techniek profiel.
     
  11. Jajojo

    Jajojo ÜberCosy!

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    4
    Nederlands recht in Maastricht.

    Advocaat is een lul!
     
  12. king of XBOX

    king of XBOX active user agian

    Berichten:
    626
    Leuk Bevonden:
    1
    ik ga een jaartje naar amerika :D 10 maanden naar een highschool in de buurt van chicago en bij een gastgezin in huis. kheb er kei zin in iig. als het goed is bestaat er ook nog ergens een topic dat ik daar ooit over geopend heb.
     
  13. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik ga Commerciele Economie studeren bij de Fontys (Eindhoven), heb ook rondgekeken naar universitaire studies, maar daar zag ik niks wat mij boeide. Dus maar een HBO-opleiding (als het goed is zijn ze bezig om een universitaire master te maken, dus kan ik dat altijd nog doen :9). Waarom Eindhoven zullen jullie je misschien afvragen, maar daar is een heel simpel antwoord voor. Dat is de enige plaats in Nederland waar ze die afstudeerrichting hebben :)
     
  14. SjonKanon

    SjonKanon Active Member

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    1
    _0/

    Hogeschool Rotterdam (HES):

    Economie
    Kun je praktisch denken, ben je ondernemend, heb je gevoel voor cijfers en kun je goed met mensen omgaan? Dan is een economische opleiding van de Hogeschool Rotterdam misschien iets voor jou.

    Opleidingen
    De Hogeschool Rotterdam biedt de volgende economische opleidingen aan (klik op de opleiding voor meer informatie):

    Accountancy
    Bedrijfseconomie
    Bedrijfskundige Informatica*
    Commerciële Economie
    Communicatie
    Facility Management**
    Financial Services Management
    Fiscale Economie
    International Business and Management Studies
    International Business & Languages
    Logistiek en Economie**
    Management, Economie en Recht
    Small Business & Retail Management
    Trade Management gericht op Azië
    Vastgoed en Makelaardij
    Vrijetijdsmanagement**
     
  15. Aart

    Aart XBW Senior

    Berichten:
    223
    Leuk Bevonden:
    3
    Je mag met een HBO altijd een universitaire master volgen.
     
    Laatst bewerkt: 20 jun 2004
  16. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Zucht.... er zijn zoveel scholen met CE, maar er is maar 1 school met de afstudeerrichting die ik wil doen (de HES Rotterdam doet het steeds half)

    En met de master is het zo dat ik een master zoek die perfect aansluit, en dat zijn er over het algemeen niet veel.
     
  17. Aart

    Aart XBW Senior

    Berichten:
    223
    Leuk Bevonden:
    3
    welke master wil je doen dan?
     
  18. SjonKanon

    SjonKanon Active Member

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    1
    Wees dan is wat duidelijker joh :) Welke afstudeerrichting wil je doen dan?
     
  19. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik was duidelijk genoeg, lees nog maar eens mijn 1ste post :9, maar ik ga afstudeerrichting Automotive doen. En de master zie ik dan nog wel :)
     
  20. Boxxanna

    Boxxanna Active Member

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    1

    Wat ben ik jaloers.
    Ik doe gewoon volgend jaar simpel 3 havo.
     

Deel Deze Pagina