1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Welke studie volgend jaar?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gerbo, 19 jun 2004.

  1. John Dope

    John Dope Son of God

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    0
    Manegement, Economie en Recht in Sittard..anyone else??
    Weet eigenlijk niet wat ik wil gaan doen maar deze opleiding is vrij breed en kan nog altijd naar een andere opleiding (commerciele economie) overstappen.
     
  2. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.901
    Ik wou ook wel naar Amerika gaan, maar het kost duur :'-(
     
  3. Rick NLD

    Rick NLD Friends

    Berichten:
    580
    Leuk Bevonden:
    0
    1 van de volgende:

    - het is duur;
    - het kost veel.

    ga maar geen nederlands studeren :cool: :9
     
  4. dutch_badass

    dutch_badass New Member

    Berichten:
    246
    Leuk Bevonden:
    2
    I begon dit jaar met bouwkunde, ben overgstapt naar ICT......Maar ga volgend jaar Multimedia vormgeving doen in Arnhem :+
     
    Laatst bewerkt: 21 jun 2004
  5. cyber

    cyber De oude garde

    Berichten:
    1.513
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ga na de vakantie naar de HAN in Arnhem.. werktuigbouwkunde :)
    Andere mensen die dit ook gaan doen?
     
  6. X BelieveR

    X BelieveR Im the X priest

    Berichten:
    415
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet volgend jaar eerst ff mn diploma zien te halen. En dan hoop ik naar maastricht te kunnen. Wat mij opvalt is dat de meeste denken dat Tilburg de beste universiteit is. Echter, in de keuzegids Hoger onderwijs (daar hecht ik toch meer waarde aan dan elsevier) is de Universiteit Maastricht al 2 x achter elkaar, zowel door hoogleraren als door de nederlandse studenten zelf tot beste universiteit gekozen. Verder is de economische faculteit al tot 3 x toe als beste economische faculteit van Nederland uit de bus gekomen. Ook hebben ze een Amerikaans keurmerk gekregen wat aangeeft dat ze tot de beste universiteiten ter wereld behoren wat onderwijs betreft. Wel moet ik toegeven dat Tilburg en Maastricht ieder jaar vrij dicht bij elkaar liggen. Rotterdam daarentegen presteert ronduit slecht. Met name de laatste jaren is het onderwijs daar snel achteruitgehold. De enige studie die nog goed uit de bus komt daar is International Business Administration. Maar dat is een zeer selectieve studie.

    Ik ga naar Maastricht omdat het me een leuke stad lijkt, en de universiteit gewoon heel erg goed is. Er zijn wel een paar dingen waar je rekening mee moet houden daar: 40% is buitenlands, alle lessen zijn in het engels (als je economische studie gaat doen), en ze doen aan probleemgestuurd onderwijs (een soort 2e fase in het kwadraat).

    Welke studie ik wil gaan doen weet ik nog niet :). Ik twijfel sterk tussen International Business/ International Business Economics / International Economic Studies. De namen lijken op elkaar maar er zitten wel grote verschillen in. Zo is de eerste een lotingstudie en heeft de laatste extreem veel wiskunde.

    En Gerbo, ik zou je niet willen aanraden om naar Utrecht te gaan. Van alle opendagen die ik heb bezocht vond ik Utrecht wel het dieptepunt. Het mag dan wel een levendige stad zijn, maar het onderwijs is niet echt goed. Als je de stad belangrijker vindt dan de studie zou ik het doen, anders zou ik als ik jou was toch maar even verder gaan kijken....
     
    Laatst bewerkt: 24 jun 2004
  7. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik ga Commerciele Economie doen op de HES in Rotterdam.
     
  8. mars15

    mars15 Guest

    volgend jaar itc opleiding systeembeheer
     
  9. Shriko

    Shriko Gamebites.nl

    Berichten:
    2.264
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik ga beginnen aan studie Journalistiek te Zwolle Windesheim. Ik blijf eerst nog wel thuis wonen, omdat als ik mn rijbewijs binnen heb gratis hier met de leasebak kan rijden. Uitwoonende kids niet :x

    Het is wel tijdje reizen elke keer, maar daar heb ik een laptop en pen en papier voor om de tijd te overbruggen. Ik heb er iig weer zin in, omdat ik met de kerst gestopt ben met mijn vorige studie. Sindsdien heb ik een rotbaan, dus ben wel weer toe aan de studie :)
     
  10. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Automotive geven ze ook op de HES hoor. Dat ga ik daar doen.
     
  11. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
    ICt Systeem beherder Nivo 4 (3de jaar)
    Ik stap over van nivo 3 die ik net heb afgerond
    daarna HBO Psychologie
     
  12. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Gaat het nu wel door dan? Elk jaar zijn ze het van plan en tot nu toe is het er nog niet van gekomen. Maar ik zit sowieso liever in Eindhoven dan in Rotterdam :9
     
  13. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.901

    Zwolle schijnt wel goed te zijn ja. Ik heb zelf dit afgelopen jaar Journalistiek in Utrecht gedaan, maar het was/is een enorm rommeltje op de school daar. Echt al de helft van mij klas is ermee gestopt en ik ga volgend jaar ook wat anders doen. Ik weet niet hoe het in Zwolle is, maar ik had heel weinig les en moest veel zelfstudie doen. Soms maar 4/6 uur in de week les en dan 3 dagen vrij.. ja dan moet je wel de zelfdicipline hebben om te gaan studeren. Vond het wel jammer, want schrijven ging me makkelijk af ( laagste cijfer was 9,5) dus ik ga het misschien ook nog in Zwolle of Tilburg proberen..
     

Deel Deze Pagina