1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Werken in de gamesindustrie

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Exige, 2 sep 2004.

  1. niekJ

    niekJ NiekJ

    Berichten:
    255
    Leuk Bevonden:
    0
    weet iemand in welke taal games gescreven worden? is dit c of c++, helaas geen java want die ken ik juist heel goed, maar c ken ik een beetje, c++ helemaal niet, weet iemand het?
     
  2. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Probleem is dat je werkelijk talent moet hebebn om in de games industrie te komen. Al;s je prachtige concept art kan maken ben je er nog niet. Daarnaast is het programeren op zichzelf niet zo'n leuke bezigheid, helemaal niet in vergelijking met het spelen van games. Het lijkt mij eigenlijk niks om in de game industrie te werken, altijd maar achter je computer, vaak moeten voldoen aan bepaalde eisen die de mainstream stelt en dergelijke.

    Games testen of reviews schrijven zou wel leuk kunnen zijn, maar een leven lang? Ik wete het niet.....
     
  3. Cyber-Ninja

    Cyber-Ninja Active Member

    Berichten:
    745
    Leuk Bevonden:
    1
    Wat me wel leuk lijkt is games reviewen, de nieuwste feiten over games plaatsen in een blad of site of mensen help die vast zitten in een game.
    Dit zou voor mij het beste werk in de games industie zijn.
    Alleen zou ik niet weten of Gamejournalist te hoog gegrepen is voor me.
    Ik heb namelijk geen opleiding journalistiek of wat dan ook.
    Maar verstand van games durf ik 100% op te wedden dat dat wel goed zit. :D
    En wat ik er ook aan leuk vindt is op je eigen games ervaring te vertellen aan andere gamers.
     
  4. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Groot deel van de PU is onopgeleid. Gamesjournalistiek is iets hele anders dna journalistiek. In een journalistisch essay heb je bepaalde regels. In gamesjournalistiek gata het vooral om kundigheid op gamesgebied en schrijfstijl.
     
  5. StealthViper

    StealthViper a.k.a. SlashBite

    Berichten:
    2.022
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik doe nu Multimedia Vormgeven en ik begin nu aan het 2e jaar, waarin we dus beginnen met 3ds max en blender (maar ik kan het al, omdat ik het eerste jaar al vooruit heb gewerkt :9 ) . Ik wil later dus game designer worden. Ik hoop dat ik bij de PU GamePlay uitleg kan krijgen over de verdere studies, mogelijkheden hier in nederland etc. door 1 van de mannen van PlayLogic of Guerilla.

    Ja, ik was me er al van bewust dat ik niet veel ga verdienen maar het is in ieder geval leuk om te doen en als ik dan toch zonodig veel geld moet verdienen met een minder plezierige bezigheid, ga ik de prostitutie wel in :cool:
     
  6. Jerhui

    Jerhui <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    Wees maar niet bang hoor ;)

    Als ik me niet vergis heeft dit toch ook in de Power Unlimited gestaan? Hoe dan ook, ik ben vier jaar geleden afgestudeert aan de HEO Communicatie/Creatief en werk nu als communicatie medewerker bij een groot bedrijf, maar ik heb nog steeds de ambitie om in de game-industrie te gaan werken.

    Je weet maar nooit wat je pad kan kruisen. :)
     
  7. hattrickrulez

    hattrickrulez FootballFreestyler

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt, ze hebben een keer een zelfde soort artikel geplaats met opleiding, kans op werk etc.
     
  8. The Reaper

    The Reaper Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga volgend jaar Game Design studeren in Utrecht tegen die tijd heb ik een MBO Technische informatika opleiding dus ik heb veel ervaring wbt programmeren etc. Zit dit jaar een jaar stage te lopen bij een architecten bureau en er is een gozer hier die veel met 3d studio max heeft gewerkt en is bereid mij te leren werken met het programma dus dat is wel cool om een achtergrond te hebben voordat je verder gaat in de opleiding voor Game Design.

    nog een vraag? is er al iemand die 'Bachelor of Art and Technology in Game Design and Development' in Utrecht studeerd? kun je een mailtje sturen naar machamba61@hotmail.com ik graag wat info over wat je allemaal krijgt etc op de opleiding en wat je ongeveer moet weten etc. Alvast bedankt.
     
  9. Exige

    Exige PS3: Miqe

    Berichten:
    952
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Nosh_JSRF: Het is inderdaad erg moeilijk om in de gamesindustrie terecht te kunnen komen. Er worden hoge prestaties van je verwacht. Echter, het is niet zo zwart op wit als jij dat hier meldt. Het is vaak gewoon een 8-17 baan, dus er is genoeg tijd voor het (bijvoorbeeld) sociale leven. Verder pusht niet iedere publisher je tot het uiterste met deadlines halen. EA is hier heel erg in en zet de game dan ook vaak in de schappen wanneer het hun uitkomt. Microsoft daarentegen doet dit niet. Kijk maar eens naar Fable of Forza Motorsport. Need I say more? Het hangt dus af van het bedrijf waarbij je werkt. Maar druk komt niet alleen voor in de gamesindustrie. Vrijwel in elke industrie ligt er een bepaalde druk van een bepaald bedrijf/persoon op je schouders. Dat is soms nodig om beter te presteren. :)

    @ Cyber-Ninja: Meld je aan als moderator bij een (kleinere) gamessite, schrijf wat artikeltjes en kijk zelf aan hoe het bevalt. Je bouwt op die manier je eigen portfolio op (de artikels die jij schrijft) en kunt op die manier groeien in de gamesindustrie. Dus... waar wacht je nog op? ;)

    @ Jerhui: Goed om te horen dat de thread open blijft. :) Bij welk bedrijf werk je momenteel en ben je al zoekende naar een baan als communicatie medewerker binnen de gamesindustrie?
     
  10. Jerhui

    Jerhui <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    Het bedrijf waar ik werk ken je toch niet of je moet wel eens in Rotterdam komen, als je namelijk vanaf de Coolsingel de Blaak opkijkt zie je op een gebouw een groot oranje logo met in witte letters Caldic staan. Het heeft niets met de game-industrie te maken.

    Ik heb nog geen echte stappen genomen om een baan te vinden in de game-industrie, maar ik heb wel wat contacten. Op dit moment is de game markt in Nederland gewoon iets te klein om full-time communicatie/pr te kunnen doen.

    Ik heb twee jaar voor het verschijnen van de Xbox wel eens een gesprek gehad met de Nederlandse directeur van de Home & Entertainment divisie van Microsoft, maar dat was zo vroeg dat hij nog niet afwist van de Xbox.

    Verder kom ik op veel release party's van spellen waar je interessante mensen zou kunnen tegenkomen. Ik ben niet echt opzoek, wat ik nu doe bevalt me ook goed, maar als de mogelijkheid zich zou voordoen zeg ik er geen nee tegen... mits het maar goed betaalt uiteraard :9
     
  11. Revan NL

    Revan NL Active Member

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    0
    je baseert dat op mijn forumposts? Op forums post ik niet volgens de regels hoe je een artikel zou moeten maken.
     
  12. Cyber-Ninja

    Cyber-Ninja Active Member

    Berichten:
    745
    Leuk Bevonden:
    1
    Zo'n 2 jaar geleden maakte is best vaak member reviews en artikeltjes over games op gamemag. En het beviel me eigenlijk heel erg goed. Ik schreef meer over game dan dat ik ze in werkelijkheid speelde. Behalve natuurlijk voor de member reviews. Alleen is het "geen held zijn in de nederlandse taal" een klein beetje een struikelblok voor me. Maar 1 ding weet ik en dat is dat ik het best leuk vondt. Alleen het nieuws van andere site halen vondt ik altijd raar. Het voelt een beetje dat je iets steelt van een andere site. Nou maakte ik er wel me eigen verhaal van zodat het zo min mogelijk op het info van de andere site leek. Maar toch vondt ik het nog steeds een beetje stelen.
    Hoe komt xboxworld eigenlijk aan hun nieuws? Ik zie namelijk bijna nooit een bron vermeld staan.
     
  13. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Zoals iemand hierboven zei, op een forum posten is iets anders dan een artikel schrijven. Je zla gene artikel schrijven om iemand uit de tent et lokken, want niemand reageerd, je zal je taalgebruik aanpassen op de doelgroep (dit vind ik iets wat veel reviewers erg gaar doen omdat ze in vakjargon vervallen).

    Wat goed schrijven is, is moeilijk te omschrijven. Ik werd ooit tweede in een columnwedstrijd, en ik heb redelijk wat columns geschreven op verzoek. Wat de één echter briljant vindt, zal de ander troep vinden. Ik vind de reviews in de power unlimited eigenlijk best vermakelijk, en dat is denk ik belangrijk in een gamesmagazine. videogames zijn geen bittere ernst maar iets dat leuk zou moeten zijn.
     
  14. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Klopt, voor gamesites moet je veelal dingen kopieren. Alleen al daarom ben ik ooit gestopt met het meewerken aan een gamessite. Vaak bestaat een groot deel van het werk uit saai gedoe dat voornamelijk tijd in beslag neemt. Die tijd kan je ook gebruiken voor je studie, het schrijven van zaken voor je plezier en dergelijke. Moet je net leuk vinden.
     
  15. Exige

    Exige PS3: Miqe

    Berichten:
    952
    Leuk Bevonden:
    0
    Toch zijn er velen die het doen, dus is niet iedereen het eens over het "saaie gedoe". Ik zit er zelf ook over te denken om in mijn vrije tijd nieuws op een gamessite te plaatsen. Lijkt me leuk en het is goed voor mijn schrijven. :)
     
  16. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Weet waar je aan begint, je komt er snel er snel achter dat het veel te veel tijd kost en dat nieuws kopiëren, al geef je er nog zo'n originele draai aan, geen leuke bezigheid is. Als je eigen schrijfstijl wil ontwikkelen raad ik je aan iets bij een schoolkrant te gaan doen of iets dergelijks.
     
  17. Maqua

    Maqua Groen

    Berichten:
    597
    Leuk Bevonden:
    0
    het lijkt mij het leukst om gamejournalist te worden.. eerst maar eens journalistiek studeren 8) de kans dat je zo'n droombaantje krijgt is idd erg klein
     
  18. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Ons nieuws komt altijd bij de bron vandaan. Wij stelen niet, dat is namelijk zoals je zelf al zegt gewoon oneervol.
     
  19. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Denk jij nu werkelijk dat de schrijvers bij de meeste gamesbladen journalistiek hebben gestudeerd? Ik betwijfel dat. Vooral omdat het bij gamesmags gaat om de schrijfstijl en niet om de kunde en kennis van de schrijver. Er zullen natuurlijk pro's zijn die bij ene dergelijk blad terecht komen maar meestal zijn het dnek ik straatschrijvertjes ;)
     
  20. Metal_Wolf

    Metal_Wolf Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    0
    ik volg nu een ict opleiding (niveau 2 - ict medewerker MBO) en moet nog 1 jaar, kan ik als ik m'n niveau 2 diploma heb naar utrecht of moet ik een niveau 4 diploma - ict beheerder hebben?
     

Deel Deze Pagina