1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Wetenschap] Tijdreizen mogelijk?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Darkwing, 10 apr 2003.

  1. Heavenraiser

    Heavenraiser The raiser of heaven

    Berichten:
    223
    Leuk Bevonden:
    25
    damn... er wordt al zovaak gezegd dat je niet terug in de tijd kan reizen maar alleen langzamer kan gaan dan de tijd...
    of sneller!!!!
    of dat dan weer niet?

    en je kan dus ook niet terug reizen
    je kan alleen jonger blijven...
    of ouder!!!
    of dat dan weer niet?
     
  2. Tigerstyle

    Tigerstyle Cinematic

    Berichten:
    849
    Leuk Bevonden:
    5
    Jah... en nu weer serieus.. ik ben bijvoorbeeld weer van mening dat op het moment dat wanneer iemand TERUG in de tijd reist dat er dan een 2e schil van zijn werkelijkheid ontspringt, diegene van voor het tijdreizen gaat nu door zonder hem, en de wereld waar hij in terugkeert is een 2e schil, aangezien deze wereld per. def. niet de wereld kan worden van voor het tijdreizen.. Al ademt hij alleen maar en ziet niemand hem, dan nog kan het niet hetzelfde zijn... Maar dan ook het volgende dillemma.. als terug in de tijdreizen echt een REIS is, niet een 'deur'(bv. zwart gat), dan komen er ontelbaar veel schillen, omdat hij in elke seconde (en elke miliseconde etc) die hij teruggaat in de tijd een nieuwe schil aanmaakt, omdat hij nu eenmaal aanwezig is waar er eerst niemand was, en dus een 2e (Xe) realiteit.. ow sjit, eten.. kom er later wel weer op terug:)
     
  3. Alien

    Alien FreAkeD

    Berichten:
    537
    Leuk Bevonden:
    1
    Dit is wel een goede. :)

    Ik geloof dat je bedoelt wat iemand op 1 van de 1e pagina's al zei dat als je trug'reist' sowieso naar een andere dimensie (schil ;)) 'reist'.
     
  4. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Dit zou idd het geval zijn, mits reizen in het verleden mogelijk zou zijn.. Dit is niet het geval, omdat je niet negatief kan bewegen.. Theoretisch zelfs onmogelijk.. De toekomst echter is praktisch onmogelijk, theoretisch valt er nog wel het een en ander van te zeggen, maar eigenlijk ook onmogelijk.. Maar naar het verleden, daar zou je niet eens over mogen speculeren.
     
  5. Alien

    Alien FreAkeD

    Berichten:
    537
    Leuk Bevonden:
    1
    Je zegt hier dus dat naar het verleden en/of naar de toekomst reizen praktisch en theoretisch onmogelijk is... Waarom? (Behalve dan je argument voor negatieve snelheid ;))

    Wat ik trouwens ook niet helemaal snap is, waarom zou je demateraliseren als je met de snelheid van het licht zou gaan? Dat licht nou geen materie is, wil toch niet meteen zeggen dat alles wat dezelfde snelheid (of nóg sneller) heeft demateraliseerd?
     
  6. king of XBOX

    king of XBOX active user agian

    Berichten:
    626
    Leuk Bevonden:
    1
    bij kernsplijting zie je toch ook hetzelfde. een He-4 molecuul weegt minder dan als je 2 protonen en 2 electronen bij elkaar optelt. massadefect heet dat. E=m*c^2
    de energie die vrijkomt als je een U-238 molecuul laat splijten wordt gebruikt in de centrale. nou als dit al gebeurt bij een snelheid van de neutronen die veel lager ligt dan de lichtsnelheid dan moet dit toch ook gebeuren als je met lichtsnelheid reist.

    of heb ik nu de kok wel horen luiden dat hij niet wist waar de lepel hing? :p
     
  7. Alien

    Alien FreAkeD

    Berichten:
    537
    Leuk Bevonden:
    1
    Dus omdat het gebeurt bij sommige radioactieve elementen, gaat men er van uit dat het ook gebeurt bij alle andere, zolang ze maar de lichtsnelheid hebben?? Misschien gebeurt het bij sommige pas als ze een nog hogere snelheid hebbe dan die van het licht.. :confused:

    Of zie ik het nu verkeerd?
     
  8. king of XBOX

    king of XBOX active user agian

    Berichten:
    626
    Leuk Bevonden:
    1
    dat heeft niks met radioactiviteit te maken aangezien dat bij alle atomen is. tel van willekeurig atoom maar de massa van het aantal protonen en neutronen bij elkaar op (elektronen te verwaarlozen) en je krijgt een massa die hoger ligt dan die atoom in z'n geheel.
     
  9. Alien

    Alien FreAkeD

    Berichten:
    537
    Leuk Bevonden:
    1
    Ok, ik dacht dat het alleen bij radioactieve moleculen enzo was omdat je begon over U-238 enzo ;) Weer wat geleerd :)
     
  10. Ik geloof dat Einstein altijd zei: Als je met lichtsnelheid kan reizen, kun je ook terug in de tijd.
     
  11. Alien

    Alien FreAkeD

    Berichten:
    537
    Leuk Bevonden:
    1
    Trug in de tijd KIJKEN jah. Want dan kan je zoals ergens eerder heel mooi werd uitgelegd met het stoplicht trug KIJKEN in de tijd. ;)
     
  12. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Naar het verleden is theoretisch en praktisch onmogelijk puur omdat je dan negatieve snelheid moet krijgen.. En dat is onmogelijk. Hoe je er ook over fantaseert..
    Naar de toekomst gebeurt dagelijks, maar dan in fracties van seconden, dus dat is relatief klein, en verwaarloosbaar..
    Maar een persoon die een dag, of zelfs een jaar de toekomst in wil moet sneller dan het licht gaan, wat niet mogelijk is omdat we deze snelheid niet kunnen bereiken, mede doordat de energie die ervoor nodig is exponentieel toeneemt..
    En zelfs al konden we de lichtsnelheid bereiken, dan zouden we dematerialiseren doordat die snelheid puur en alleen energie voortgedreven kan worden, en niks anders..

    Dit is btw allemaal te verklaren met, je hebt hem al eerder gehoord, Einsteins relativiteits theorie: e=mc²
     
  13. Rush nl

    Rush nl FRAUDE!

    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    3
    ik hoop dat je de relativiteits theorie bedoelt.... :{

    als je denkt dat dit alles volgt uit de simpele formule e = mc^2 moet je maar eens terug naar de schoolbanken
     
  14. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    *correctie de formule is niet de theorie, maar de formule die volgt uit de theorie.. En mijn hele verhaal volgt ook uit die formule.. Heel de relativiteits theorie..
     
  15. aghshar

    aghshar Active Member

    Berichten:
    232
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je met 90% van de lichtsnelheid gaat, wat theoretisch geen probleem hoeft te zijn. Gaat de tijd toch al flink sneller en kan je zo 100 jaar vooruit reizen. (Getallen kloppen niet helemaal, geen zin om na te gaan rekenen.)
     
  16. Shriko

    Shriko Gamebites.nl

    Berichten:
    2.264
    Leuk Bevonden:
    4
    Maar dan gaat toch alleen het voorwerp wat sneller dan het licht gaat vooruit in de tijd? Dan zou je de hele aarde sneller dan het licht moeten laten draaien behalve jij en dan kan je naar de toekomst :+
     
  17. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Helaas is het praktisch onmogelijk, aangezien je daar zo veel energie voor nodig hebt, dat dat niet te verwezenlijken is.
    Zoals ik al zei: De benodigde energie neemt exponentieel toe ten opzichte van de snelheid.
     
  18. Rush nl

    Rush nl FRAUDE!

    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    3
    nee, natuurlijk niet :{


    ruimteschepen mss niet, maar in deeltjes versnellers gaan deeltjes toch al gauw zo'n 99% van de lichtsnelheid
     
  19. aghshar

    aghshar Active Member

    Berichten:
    232
    Leuk Bevonden:
    0
    Praktisch nog wel, maar dat zou ooit kunnen veranderen natuurlijk.
     
  20. Alien

    Alien FreAkeD

    Berichten:
    537
    Leuk Bevonden:
    1
    Maar die dingen zijn toch vacuum? Dat scheelt een hoop. Als je je snelheid verdubbelt word de luchtweerstand namelijk al 4x zo groot..
     

Deel Deze Pagina