1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Wetenschap] Tijdreizen mogelijk?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Darkwing, 10 apr 2003.

1. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Ik denk dat terug in de tijd, of verder in de tijd dan dat je nu gaat niet mogelijk is hoor.. net of alles al vast staat, of dat alles een soort video is dat je dan kan terug kan spoelen ofzo.. 8)

2. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    Wat is jullie defenitie van tijdreizen? De sterren kunnen zien(dat zei iemand) heeft naar mijn idee nix te maken met tijdreizen. Tijdreizen is volgens mij iets kunnen waarnemen dat nog moet gebeuren.Dus tot ze niet op dit moment kunnen zeggen wat ik over 5 minuten ga doen kunnen ze geen tijdreizen...en dat gaat ze voorlopig niet lukken denk ik.

Laatst bewerkt: 10 apr 2003
  3. T-box

T-box XBW donkergroentje

Leuk Bevonden:
    0
    De is een ERG uitgebreide discussie waar je wel honderd pagina over kan filosiferen... Tijd is ook maar een aangenomen iets. Er is ook nog niet alles bewezen over ruimte en de 4e demensie, zelfs de relativiteitstheorie en de evolutietheorie worden momenteel onderuit gehaald.
    Over dat licht klopt natuurlijk niet. We zien dat licht, niet de ster die het uitzend en wellicht al niet meer bestaat. Je ziet het licht dat bij jouw oog aankomt. dat het begin van de lichtstraal (de ster) al lang verleden is, maakt niks uit.
    dat is de tweelingparadox maar dat heeft niks te maken met tijdrijzen. Dat heeft te maken met de relativiteitstheorie, lengtkrimp en dat soort dingen. Deze theorie houdt in dat het via zwarte gaten gaat. heel iets anders

Maar op het moment dat je een ruimteschip hebt dat snel genoeg is en sterk genoeg, wordt het natuurlijk erg gevaarlijk. Als je ergens anders uitkomt, of dat in een andere tijd(sdimentie) is betwijfel ik, kun je heel wat veranderen.
    Reizen in de ruimte (dus ergens anders in het universum uit komen; reizen in de 1e,2e en 3e demensie) zou wel misschien kunnen, maar niet in ons leven:p

4. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Tijdreizen is nu nog niet mogelijk. Transporteren/het Verplaatsen van deeltjes is nu al wel mogelijk (op kleine schaal )

Tijdreizen niet: Maar theorethisch is dit een mogelijkheid en gebeurt ook :confused:

Oja Fardo verklaar U nader:

Fardo bedenkt straks een Nederlands antwoord

maar het antwoord is ja dit gebeurt al (omdat een positron een elcron is welke terug in de tijd reist) of wij kunnen gaan tijdreizen is nog niet duidelijk 8) ... hangt af van de wormhole's

5. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Volgens mij komt dat omdat ze dan dichter bij een zwarte gat zijn en niet worden beschermd door een atmosfeer ofzo dat denk ik Ik heb het natuurlijk weer helemaal fout :+

6. Jerhui

Jerhui <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Zowel de relativiteitstheorie als de kwantummechanica bieden de mogelijk van tijdreizen, maar het probleem zit hem in de definitie van tijdrijzen.

Tijd is een relatief begrip, in de wetenschap wordt zelfs vaak gesteld dat tijd überhaupt niet bestaat en dat het gewoon een afspraak is om dagelijks te functioneren. Op dit moment wordt er druk gespeculeerd over verschillende dimensies, denk hier bij aan een oneindig aantal. Sterker nog, de kwantummechanica zou niet werken zonder deze “extra” dimensies.

Er zijn theorieën die er van uit gaan dat je niet echt kunt reizen naar je eigen verleden, op het moment dat je “terug” gaat beland je in een andere dimensie. Dit zou een erg praktische oplossing zijn, aangezien er dan direct een aantal paradoxen mee uit de weg gaat.

Algemeen wordt wel aangenomen dat, als tijdreizen al mogelijk is, hier zo veel energie voor nodig is (lees zwaarte kracht) dat wij dit op dit moment onmogelijk zouden kunnen genereren. Deze energie zou namelijk zo veel zwaarte kracht moeten genereren dat “de tijd” extreem veel gebogen zou moeten worden waardoor er “scheuren” zullen ontstaan.

Ik heb er ook totaal geen verstand van, maar het is wel leuk om over te filosoferen. :D

7. Pablow

Pablow -

Leuk Bevonden:
    0
    De uitleg van Biscuitje klopt niet. Ja ik weet dat ik niks mocht zeggen maar ik ga even zeggen waarom. Het gaat hier toch over tijdreizen. Nou als jij het licht van het stoplicht inhaald ga je niet terug of vooruit in de tijd. Je haalt alleen het licht in. Zo gauw je dat stoplicht al op groen hebt zien springen is het niet meer in te halen ¡¿ Vandaar reis je niet terug in voorin in de tijd. Als je bijvoorbeeld een ongeluk ziet gebeuren dan is dat ook niet meer terug de draaien met je super snelle Terug-In-De-Tijd-Sneller-Als-Het-Licht-23000-Jet.... broem...broem.... Want als het al is gebeurt kun je niet meer terug het licht is al versprongen. Ik hoop dat jullie mij begrijpen.

8. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224

Het heeft inderdaad niet met snelheid te maken, maar meer met de positie van. Om terug te reizen in de tijd moet je van richting vernaderen. Zie mijn opmerking boven ... electron versus positron waar je op een gegeven moment in de tijd op een andere positie 3 deeltjes waarneemt electron, positron, electron... Op moment 1 staan de 3 deeltjes ver van elkaar af. op tijd stip 2 naderd de positron en het electron elkaar (waarneming *) ... en op tijdstip 3 is alleen nog het eleton deeltje over omdat positron en de electron elkaar uitwissen... en het oorspronkelijke deeltje gaat verder op een nieuwe plek ... Vandaar dat ik de comment plaatste van transporteren. Nb dit proces duurd niet enkele uren nog minuten ... maar zelfs luttele micro seconden .. maar dit gebeurt wel.

Als mensen in de tijd willen gaan reizen is dit alleen mogelijk door tijdkromming (lees wormholes) deze zijn niet aangetoond en slechts theorethisch mogelijk... dus of wij in de tijd kunnen reizen is nog maar de vraag.

gaat straks weer verder .... voelt zich nu echt weer een nerd

* In werkelijkheid ontstaat het positron op dit punt !

9. Pablow

Pablow -

Leuk Bevonden:
    0
    Haha is te begijpen. Maar er zit wel iets in van wat je zegt.

10. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    NB de tweeling paradox =

Met het opstellen van de speciale relativiteitstheorie bracht Albert Einstein een revolutie in de wetenschap teweeg. Het leverde vele opmerkelijke voorspellingen, die alle met behulp van experimenten zijn aangetoond. Eén van die voorspellingen was dat een klok in beweging, waargenomen vanaf de aarde, langzamer tikt dan een klok in rust op diezelfde aarde. Als we de klokken vervangen door levende wezens, bij voorkeur tweelingen, dan komen we uit bij de tweeling-paradox. Jack en Jane vormen een tweeling. Op hun twintigste vertrekt Jack naar een planeet vele lichtjaren van de aarde. Hij maakt de reis met een snelheid die dicht bij de lichtsnelheid ligt. Als hij na een groot aantal jaren weer terug komt is hij nog maar dertig jaar ouder geworden, terwijl zijn tweeling-zus, Jane, vijftig jaar ouder is geworden.

11. TheFlood

TheFlood Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ik geloof in buitenaardse wezens.....ik geloof die al dat paranormale gebeuren (behalve geesten dan) maar tijdreizen???

Volgens mij is het simpel weg niet mogelijk!
    Want dat betekent dat er ongeloofelijk veel verschillende tijden zouden moeten zijn en dat WIJ dus de 1ste moeten zijn!!

Want stel je voor...je gaat terug in de tijd....je schiet je pa neer (niet dood...alleeen dat ie litteken overhoud),
    en je komt terug en hij heeft dat litteken.
    Maar als je logisch nadenkt (en ik kan het niet echt precies uitleggen) dan had dat al gebeurd moeten zijn...dus dat je pa dat litteken al had voordat je die tijdreis maakte.

beetje vaag maar misschien snappen jullie mijn punt

12. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Ja, ik snap het.. dan moet je pa al dat litteken hebben, omdat het dus eigelijk al sitekem vast staat dat jij terug in de tijd gaat, omdat blablabla..

Vraag: Waarom zien we nu geen tijdreizigers uit de toekomst dan? :)

13. Pablow

Pablow -

Leuk Bevonden:
    0
    Heel simpel omdat het niet kan. En als het wel kan geloof ik fort overal in want dat zou betekenen dat er verschillende werelden zijn. Want dan leef ik bijvoorbeeld ook in een wereld van 5 jaar terug snappen jullie dat ? En dan zou de term geesten dus wel kunnen. Maar het kan niet. Mischien wel als de wereld binnen 10 jaar niet meer bestaat ofzo, beetje rare uitleg maar ik hoop dat jullie het begrijpen.

14. Jerhui

Jerhui <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Vandaar dat de therorie van verschillende dimenties een populaire is, aangezien het er voor zorgt dat deze paradox wordt uitgesloten.. zoals ik net al zei:

Met andere woorden... je kunt niet terug gaan in je eigen verleden en ook nooit terug gaan naar je eigen toekomst, waardoor het ook niet mogelijk is om dingen te veranderen, aangezien je niet je eigen toekomst zou veranderen, maar die van een andere jij, maar voor die andere jij verandert niets, aangezien zijn toekomst nog niet bepaalt is 8)

15. aghshar

aghshar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar als ze weer op dezelfde plaats zijn, zou volgens mij het verschil weer opgeheven moeten zijn:
    Stel je hebt twee klokken naast elkaar. Ze lopen precies gelijk. Je beweegt 1 klok heel snel weg. Deze klok lijkt langzamer te tikken en heeft dus een achterstand. Wanneer je vervolgens deze klok weer terug naar je toe beweegt, lijkt hij sneller te tikken. Totdat wanneer ze weer bij elkaar zijn ze weer precies even snel tikken en ook evenveel getikt hebben.

16. Hugo2u

Hugo2u Oldbie

Leuk Bevonden:
    0
    Aan het einde van de negentiende eeuw begon langzaam het besef te dagen dat tijd en ruimte iets met elkaar te maken hebben. Michelson en Morley ontdekten dat de lichtsnelheid altijd hetzelfde is en niet afhankelijk is van de beweging van de bron of de ontvanger van het licht. Snelheid is kliometers per seconde, 'ruimte gedeeld door tijd': als dus een snelheid constant blijft, moeten tijd en ruimte iets met elkaar van doen hebben.

Einstein bewees dat de constatering dat de lichtsnelheid absoluut is, inhoudt dat tijd relatief is. Sinds die ontdekking weten we dat in principe niets in de weg staat van een enkele reis naar de verre toekomst. Men kan uitrekenen dat een hypothetische raket, die een versnelling heeft gelijk aan de versnelling van de aardse zwaartekracht, de ruimtereiziger in staat stelt zelfs de verste uithoeken van ons heelal te bezoeken. Teruggaan in de tijd is moeilijker.

17. Lucky_X_strikeR

Lucky_X_strikeR I will strike back

Leuk Bevonden:
    0
    stel iemand zou terug in de tijd gaan en m'n over-over-over-over-over-over-over-grootvader vermoorden

dan zou ik dus niet geboren zijn, athans niet zoals ik nu ben zeg maar

maar zou ik dan wel gewoon leven of verdwijn ik op mysterieuze wijze van de aarde

?????????

18. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    en dan kom je in de volgende paradox ... Flashback series Sliders.

Met andere woorden ... je hebt leeft dan verder op een parallele universum :+ maar dat is een hele andere topic

19. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Dat is nu het probleem er zijn gevallen bekent van mensen die menen dat ze uit de toekomst komen. Er is laatst zelfs een iemand opgepakt voor beursfraude en die zei dat hij geld wou verdienen en van de toekomst hier naar toe was gekomen (kwam uit 2100 nogwat ofzo).

Nu denk je, ja dat kan iedere idioot wel zeggen. Alleen het probleem bij hem was dat ze nergens maar dan ook nergens gegevens konden vinden van zijn bestaan.

Ik zeg niet dat die gast de waarheid spreekt, maar wat ik wel weet is dat er met de huidge technologie veel meer kan als we nu denken.

Ze konden zelfs in de 2de wereldoorlog mensen teleporteren (gerucht philidelphia experiment) alleen dit mislukte compleet want mens en machine kwamen op de plek gefuseert in elkaar aan. Dus de vraag is nu wat kunnen ze nu???

Je ziet op tv beelden rare slierten door de lucht vliegen op het moment dat de VS bagdad bomberdeert, ik wed er 100 euro voor dat het een geheim wapen van de vs is. Ik meen ook dat 99% van de ufo waarnemingen allemaal van menselijke makelij is.

Maarja, we wachten maar gewoon af en dan komen we erzelf wel achter, ook al duurt het nog 100 jaar (invriezen iemand :D).

20. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Uitleg de Philadelphia Experiment aka Project Rainbow

The definitive version of the ‘Philadelphia Experiment’ story was contained in the well-thumbed paperback, "The Philadelphia Experiment" by Charles Berlitz (the man who has made the most money out of the Bermuda Triangle outside of the Bermuda Wreck Retrieval Company). And the story goes like this.
    Working from Einstein’s, officially uncompleted ‘Unified Field Theory’, the U.S. Navy set about making their warships invisible to the enemy by bending light around them using massive magnetic fields. Actually, since light goes in straight lines, what we are really talking about here is bending space (and time if you’re looking at it that way), which is a fairly common occurrence, but one more usually associated with major planets than naval Destroyers.

Eyewitness accounts recall that it was all too successful, with the USS Eldridge disappearing in a haze of green mist whilst being experimented on off the coast of Philadelphia, Pennsylvania, during the fall of 1943. More curiously, the same ship was at the same time, reported by passengers on the SS Andrew Furuseth to appear out of nowhere in dock in Norfolk, Virginia, before springing back to its original place in Philadelphia.

It goes on.

Not only did the ship move unexpectedly through space or time, but the poor souls aboard got far more than their money’s worth when the dimensional distortions carried on, for them, even after the magnetic field had been ceased. Sailors apparently regularly ‘froze’ fixed still in time until they snapped out of it or burst into flames, and a local newspaper apparently reported a bar brawl, with the unusual distinction of having the participants become invisible during its course. Indeed there are rumours of sailors aboard suffering the gruesome fate of ending up deposited within and through the metal of the vessel, as if teleported into space already occupied by an object

Deel Deze Pagina