1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Wetenschap] Tijdreizen mogelijk?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Darkwing, 10 apr 2003.

1. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Dat is toch onzin?

Je capsule begint te draaien, en versnelt. Dat kost allemaal tijd! En jij wordt gewoon ouder. Kortom, JIJ gaat niet terug in de tijd, je haalt het licht in, en dan nog, hoe wil jij op dezelfde plek terugkeren naar licht uit de historie? Licht weerkaats en word zwakker omdat het weer gesplitsts en weerkaatst wordt, zwakker zwakker. (door gas, etc. etc) Je kunt light alleen inhalen door een sterk genoeg signaal te vinden die een beeld geeft van wat dat light weerkaatste. Kortom, ik denk dat al sje licht inhaald, je helemaal niks ziet, ja een paar kleuren ofzo, sterren. I dunno.

Maar onmogelijk kan je een beeld precies terugkrijgen. Of je moet in die machine dus een hele krachttige computer hebben die digitaal alles kan versterken en dan zie je het nog alleen maar op een beeldscherm, en zou je dus video's kunnen maken van situaties die al voorbij zijn ofzo.

Maar het verleden manipuleren is simpelwegonmogelijk. Waarom? Omdat tijd rijzen tijd kost, en het inhalen van licht ook. Elke seconde die er bij jou voorbi jgaat, is een seconde die je meer de toekomst in jaagt, hoe snel je ook sneller dan het licht gaat of niet. Daarmee haal je alleen licht in, net zoeits als een bal gooien en dan even wachten en snel ernaartoe rennen om hem op te vangen. snappie? Alleen kan je niks manipuleren omdat je je niet eens in hetzelfde universum bevind als je licht wilt inhalen.

hier weekaasts licht. -------------------tijd/afstand-------------> nu wil jij het inhalen.

Dus moet je ------------------tijd/afstand---------------> reizen, sneller dan het licht.

Kortm, je bevind je niet meer op de plek waarhet light van wwerkaaste, maar kan het mogelijk opvangen op de plaek waar het nu naar weerkaatst is. Mits je de aperatuur hebt. (tijdmachine). Maar er zijn nog steeds X uur, seconden, minuten voorbij gegaan, hoelang je er ook over deed om dat beeld weer terug te krijgen.

Naar het verleden reizen zou betekenen dat ik nu achterwaards alles on-typen opeens jonger wordt. Dat kan natuurlijk niet. Althans alleen op beeld. (spoel een videoband maar terug, zelfde effect)

2. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Das allemaal perceptie. Men zegt ook dat volgens je "gevoel" de tijd sneller of juist langzamer gaatnaarmate je ouder wordt. Terwijl de tijd gewoon altijd hetzelfdedoortikt.

3. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Maar dat is natuurlijk geen tijdrijzen...

Ook dat van die vlinder (niet de wet van murphy whehehehe), dat is in principe waar. Gewoon een domino effect. Gebeurt constant in mini-situaties.

Ik stamp op de grand, een ruit trilt, iemand valt dat op, die bots met zijn fiets op een oud dametje, het dametje gilt, iemand kijkt om, verliest zijn sleutel, 2 dagen later vind ieand die sleutel, verteld het verhaal door. Iemand moet lachen, iemand wordt wakker van het lachen, belt boos iemand op, waardoor je ontvanger van het telefoontje een pen over zijn balkon laat vallen, op een duif, de duif vliegt op, door de wind van zijn vleugels valt er een blaadje van de boom, de boom had die nodig om te overleven, sterft af, de plantsoenen diest moet die boom weghalen, een gast doet zijn werk niet goed en wordt ontslagen, slaat zijn kinderen, die worden oud en verbitterd verhuizen naar amerika, en daar BLABLABLABLABLA

4. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Bwahahaha ik zei toch dat het maar zo kon dat ik liep te ijlen!! 8)

Mwah, ik heb er verder ook geen verstand van, vind het alleen wel leuk om er over te discussiëren/filosoferen (lees: wijs lullen) :D

5. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Wie weet, niks is zeker :+

6. T-box

T-box XBW donkergroentje

Leuk Bevonden:
    0
    :eek: en ik maar 50 mile/uur rijden in mijn omgebouwde, vliegende auto.
    het is zeker een bijster interessant onderwerp. Ik heb er veel over gelezen en ook mijn Profielwerkstuk gedaan over Relativiteitstheorie en tweelingparadox. Alleen het blijft bij theorien, niemand weet iets zeker. Als men gaat twijfelen over het begrip tijd of de relativiteitstheorie waar kun je je theorie nog op baseren dan?
    Wat wel leuk zou zijn, en denk ik wel zou kunnen. Is het reizen in de ruimte. Dan gaat men ervan uit dat het helal opgevouwen is en je tussen de lagen kunt switchen en dus heel snel, heel ver bent. Of dmv. zwarte gaten ergens anders in het helal uit komen.
    Dan zou je zeker leven kunnen ontdekken. als je niet een rondje hebt gevlogen en op aarde komt :p

Laatst bewerkt: 10 apr 2003
  7. stefsybo

stefsybo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Men weet dus wel zeker dat de tweelingparadox klopt, want een machinist die zijn hele leven met de trein heeft gereden zal uiteindelijk 4 seconden jonger zijn dan zijn vrouw, die niet haar hele leven op de trein heeft gezeten. Nu is 4 sec. natuurlijk maar weinig, maar die trein gaat ook maar 140 km/h. Als je sneller zou reizen zou het verschil groter zijn

Terug in de tijd gaan zal misschien niet lukken, maar als je een klok meeneemt in je capsule zal die wel een stuk achter lopen op de klokken op aarde en zelf zal je ook minder snel verouderd zijn dan de mensen op aarde. Voor jou is de tijd dus langzamer gegaan, maar je bent niet terug in de tijd gegaan.

8. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Maak 't nou effe. Dat maak je mij niet wijs hoor. 4 seconden jonger MY ASS! Hoe wil je dat bewijzen?????

Zelfde met dat andere.

Allemaal theorie. Alles is overigens theorie, maar sommige dingen benaderen de te bevatten waarheid, dus worden ze aangenomen voor feiten. Maar dat hoeft dan niet 100% coreect te zijn in the end.

9. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    We nemen twee atoomklokken ... we nemen een vliegtuig we laten deze rond de aarde vliegen ... wel landen en vergelijken de tijd ... de tijd verschilt enkele micro seconden

(zo heeft men de theorie kunnen bewijzen)

Gaat straks meer voorbeelden geven ;)

10. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Iets meer bewijs dan je woord please.

11. TheFlood

TheFlood Active Member

Leuk Bevonden:
    9

oftewel....je gaat helemaal niet terug de tijd in. Want hij is namelijk al wel ontploft...alleen de beelden zijn nog niet aangekomen.

12. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Hey, would anybody in this room like to take a swim in the
    fountain of Youth. Sorry can't help you with a beverage that
    will turn you into a kid again, nor can I tell you how to travel
    back in time or leap into the future like they do in the movies.
    But I can tell you about a theory of time travel, known as the
    twin paradox and an experiment in time travel that did work.
    First, let me define time, Einstein himself defined time as,
    "that which is measured by a clock". This would mean any time
    piece. From an article that was written in Scientific American
    magazine, a team of scientists from The University of Southern
    California, decided to test Einstein's definition and ran an
    experiment of their own using two atomic clocks, for precision.
    They kept one clock on the ground and took one up in a plane and
    sent it on a two hour tour. The clock that took the trip slowed
    down and in short got younger, by how much you ask, 40 billionths
    of a second. How is this achieved you ask? This is achieved by
    one of Einstein's theories stated in his papers on the theories
    of relativity, it is known as the twin paradox. Lets say that we
    have a pair of twins, one on earth and the other in a spaceship
    in space. We accelerate the ship to half the speed of light
    slowing time down for the traveler, in theory if you reach the
    speed of light time will stop, and sent the one twin on a trip
    for one year. When the traveler returns he finds out that for
    him one year has passed, but for his twin, 50 years have passed
    for the other twin. That is known as the twin paradox. So, all
    you have to do is get yourself several plane tickets to fly
    around the world, and in no time at all you will be a second
    younger and much wiser.

Scientific American is een gerespecteerd wetenschappelijk blad ... maar ik ben nog even opzoek naar meer bewijs

13. Joeri71

Joeri71 Keep an open mind...

Leuk Bevonden:
    1
    Hehe grapig dat jij je profielwerkstuk over tijdreizen hebt gedaan want ik heb het over raketten gedaan, als we dat nou ff combineren, wie weet komen we dan wel tot een nieuwe theorie lol...

Hee maar das een goeie tip op het laatst, ik koop snel een paar vliegtickets om rond de wereld te vliegen, zodat ik lekker een seconde langer als jullie allemaal leef, hehe.....wooped your ass at time traveling :)

Maar ja de kans dat je dan weer neer stort als je het heel vaak doet wordt natuurlijk ook steeds groter, waardoor je kans op een lang leven weer afneemt, toch maar iets anders verzinnen.

Maar dan nog snap ik niet echt hoed dat kan hoe kan je nou een seconde gewonnen hebbe? want als dat echt zo is dan kan je als je zo heeel snel zopu kunnen gaan gewoon heel veel dingen in 1 minuut kunnen doen, althans zo lijkt het voor een buitenstaander....mmmm

14. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Tja zoals ik al zeg, dat is perceptie van tijd, geen tijdreizen. Persoonlijk geloof ik er niks van en zijn er nog 10000 andere verklaringen voor het overigens wel erg summiere tijdsverschil.

I dun buy it!

15. TheFlood

TheFlood Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    nope ik geloof ook geen reet van dat verhaal. Ik bedoel....dan ben ik zkr al een paar seconden jonger geworden dan de bedoeling was (ik vlieg veel)

16. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Je bent gewoon veel te sceptisch!!! Tuurlijk is dit een summier tijdsverschil, dat komt omdat zo'n vliegtuig niet sneller gaat dan een paar honderd kilometer per uur. Ga je daarentegen zoals gezegd half de snelheid van het licht (dat is dus 150.000 kilometer per seconde), dan wordt zo'n tijdsverschil al gauw significant. Natuurlijk zijn zulke onvoorstelbare snelheden nu niet te realiseren, maar wie weet wat men in de toekomst kan bewerkstelligen? De wetenschap blijft altijd nieuwe dingen ontdekken, dingen die 50 jaar geleden ontdenkbaar waren, zijn nu de gewoonste zaak van de wereld (denk aan een man op de maan, maar ook een voor ons vanzelfsprekend iets als computers en het internet). Moet je nagaan wat men over 50 jaar voor technologische vooruitgang heeft geboekt. Uiteindelijk zal het de mens lukken om de ruimte in te gaan, en deze te ontdekken en te koloniseren, daar ben ik van overtuigd. Alleen heeft de mensheid de nare eigenschap zichzelf de vernieling in te helpen, dus of het gaat lukken voordat we onszelf afgemaakt hebben is nog maar de vraag, maar dat de potentie er is, dat is voor mij een ding dat zeker is.

17. Rodger Young

Rodger Young Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    er zijn geruchten dat Amerika nooit op de maan is geweest hé

18. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Gaan we daarover beginnen..... klopt, die geruchten zijn er, en eerlijk gezegd zijn de argumenten die daarvoor aangedragen worden nog behoorlijk overtuigend ook: de Amerikaanse vlag, die flappert op de maan...... terwijl het helemaal nooit waait op de maan! Hmmmm, daar ga je dan wel vraagtekens bij zetten. Toch ben ik niet helmaal overtuigd, en denk ik nog steeds dat Neill Amstrong en kornuiten vrolijk over het maanoppervlak gehuppeld hebben :)

19. Joeri71

Joeri71 Keep an open mind...

Leuk Bevonden:
    1
    O ja is dat zo dat wist ik helemaal niet dat dat niet echt zo kunnen zijn, mm zo leer je nog eens wat...
    Maar is dat echt zo met die vlag joh...

20. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Het zou kunnen..... check deze site maar eens.

Mwah, dan nog ben ik niet echt overtuigd, deze site haalt die hele theorie namelijk weer onderuit.

Moet je maar eens doorlezen, is op zich best interessant.

Deel Deze Pagina