1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Wetenschap] Tijdreizen mogelijk?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Darkwing, 10 apr 2003.

1. aghshar

aghshar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Even mijn gisteravond voor het slapen gaan bedachte theorie over tijd meedelen (op de een of andere manier klonk hij toen een stuk logischer):
    Tijd is een dimensie. Om je dit voor te kunnen stellen doen we even of we in een 2d wereld leven. Je leeft dus in een plat vlak. Als je nu 1 oneindig kleine tijdseenheid verder gaat, plak je dit volgende vlak op het vorige. Enz. Zo beweegt het vlak dus eigenlijk met een constante snelheid naar boven. Volgens mij zou je dan een bol krijgen: heelal begint als punt (oerknal) en eindigt als punt, of een kegel als hij alsmaar groter blijft worden. Maar als tijd dus in dit voorbeeld de derde dimensie is, dan is de eenheid van tijd dus meter. En snelheid is de lengte van een lijn die uit het plakke vlak gaat. Om nu in de tijd te reizen moet je een kracht loodrecht op het vlak zien uit te oefenen. Je versnelt dan in de derde dimensie (kracht naar boven) of vertraagt (kracht naar onder).

2. T-box

T-box XBW donkergroentje

Leuk Bevonden:
    0
    :confused: je wil dus zeggen dat het helal uitdijdt doordat er tijd verstrijkt. En dan wil je een kracht op het 'verbeelde' vlak uitoefenen die de tijd(sverloop) voorstelt? En je neemt aan dat je met 2 demensies hetzelfde is als met 3?
    Ik snap er geen hol van maar wel leuk om te zien waar men mee op de proppen komt
    :)

3. Martijnisfijn

Martijnisfijn Gladiator

Leuk Bevonden:
    0
    Erg origineel, maar tijdreizen bestaat niet! Anders was het al lang een keer gedaan.

4. Lorre

Lorre Brrrrrrrrmmm

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan volgens mij onmogelijk terug in de tijd gaan, dat houdt helemaal geen steek (ik kan niet uitleggen waarom)
    wat gebeurd is, is gebeurd.
    en ander bewijs hiervoor: er is nog nooit iemand uit de toekomst naar hier gekomen.

in de toekomst reizen lijkt me echter wel mogelijk vooral omdat tijd volgens mij relatief is: als je er nu voor zorgt dat de tijd binnen een bepaalde "ruimte" of "capsule" trager gaat dan errond, reis je zo in de toekomst...maar je kan niet meer terug

die zwarte gaten hebben hier volgens mij niets mee te maken dit heeft iets met andere dimensies te maken (als zoiets al bestaat)

5. Martijnisfijn

Martijnisfijn Gladiator

Leuk Bevonden:
    0
    oh en let niet op mijn pic, ik leef dus ook nog in die tijd! Gij zijt ketters! De macht om in de tijd te reizigen is enkel en alleen voor den heks bestemd! Op de brandstapel met gij allen!

6. Nilamo

Nilamo To Own or not to Own

Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind tijdreizen veel te gevaarlijk, het is gewoon niet mogelijk. Stel als we dat konden en iemand dat deed om de verleden te veranderen dan heeft hij het al gedaan en hoeft hij het niet meer te doen. Het gaat gewoon tegen de wetten van de natuur in en als we in de toekomst konden tijdreizen dan zouden we heus wel wat tijdreizigers in deze tijd gezien of het kan natuurlijk ook omdat we dan zijn uitgestorven........

7. aghshar

aghshar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Achteruit levert inderdaad wat problemen, maar vooruit moet kunnen.

8. Joeri71

Joeri71 Keep an open mind...

Leuk Bevonden:
    1
    Nou ik heb die eerste pagina helemaal gelezen en die 2e een beetje maar ik moet zeggen dat die feiten nou niet echt geloofwaardig zijn, ik geloof die gozer in ieder gevalk niet en ik denk dat ze wel degelijk op de maan zijn geweest...

9. cyber

cyber De oude garde

Leuk Bevonden:
    1
    In de toekomst reizen lijkt me wel mogenlijk (door middel van zwart gat (lees maar eens boeken van Einstein)
    IS ook maar een theorie trouwens ... maarja...

Naar het verleden reizen is denk ik niet mogenlijk, en ik hoop ook dat het niet mogenlijk is..

Ten eerste, als je naar het verleden kan reizen, waarom staat er dan nergens in geschiedenis boekjes "man komt uit toekomst" ofzo..
    En ik hoop echt niet dat het mogenlijk is, want stel dat het kan, dan kan je er enorme schade mee aanrichten...

10. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Tijd gaat vooruit, als je terug zou kunnen gaan betekent dat dat ieder tijdstip naast elkaar tegelijk loopt en je dus van de ene naar de andere kan springen. Ik geloof er gewoon niet in, het is gewoon veel te ingewikkeld. In ieder geval te ingewikkeld om door de mens te worden begrepen. Misschien zullen wij of een ander soort ooit begrijpen wat tijd precies is...

11. cyber

cyber De oude garde

Leuk Bevonden:
    1
    tijd bestaat eigenlijk helemaal niet..
    Het is iets dat door de mens id verzonnen om dingen te kunnen plannen enz..

Alles gebeurd in het nu, er is geen toekomst of verleden...

12. Pablow

Pablow -

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet hoor maar sneller als het licht dan verbrand je volgens mij gewoon. Kan aan mij liggen maar het wordt er zkr niet kouder op.

13. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Daar zit wel een punt, maar sneller dan het licht gaan is al (bijna) onmogelijk. Met dat bijna bedoel ik in de toekomst (daar gaat het alweer over tijd :p).

14. stefsybo

stefsybo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens de huidige inzichten is sneller dan het licht reizen onmogelijk, want als een voorwerp versnelt, neemt de massa toe. Als je de lichtsnelheid bereikt wordt de massa oneindig groot en dus heb je oneindig veel energie nodig om een voorwerp tot de lichtsnelheid te versnellen.
    Misschien dat hier in de toekomst nog iets op gevonden wordt, maar nu kan het gewoon nog niet.

15. Koen14

Koen14 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Stel nou dat tijd relatief is, hoe definieer je tijdreizen dan?

16. Lorre

Lorre Brrrrrrrrmmm

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is FANTASTISCH goed gezegd
    je hebt waarschijnlijk gelijk.

Maar ik blijf er bij dat als tijd relatief is je in de toekomst moet kunnen, terwijl je dan niet meer terug kan...

Face it: terug in de tijd KAN niet, dat druist in tegen alle bestaande fysische wetten
    forget it...

17. Lorre

Lorre Brrrrrrrrmmm

Leuk Bevonden:
    0
    simpel: iets sneller gaan dan de rest

18. Joeri71

Joeri71 Keep an open mind...

Leuk Bevonden:
    1
    Ja dit klot best wel...
    Maar dan zou dat dus kunnen beteken dat iemand misschien ooit door dat tijd idee heen kan prikken (soort matrix iets zeg maar...

19. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik kan eigenlijk niets meer toevoegen. Ik ben het totaal met cyber eens. Er is geen tijd alleen het heden, tijd is net zoiets als goden, door de mens verzonnen om het leven makkelijker te maken.

20. Koen14

Koen14 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als tijd relatief is, is er ook geen sneller (of langzamer).

Deel Deze Pagina