1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Wetenschap] Tijdreizen mogelijk?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Darkwing, 10 apr 2003.

1. Lorre

Lorre Brrrrrrrrmmm

Leuk Bevonden:
    0
    als we zo gaan beginnen...

als tijd relatief is, is het voor iedereen "anders" akkoord?

en als je er dan voor zorgt dat het voor jou wat trager gaat dan om je heen, dan lijkt het voor jou dan toch alsof je in de toekomst reist, niet?

2. TheFlood

TheFlood Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    stel je nou eens voor dat je terug in de tijd zou reizen.

je geeft je pa een knietje...en de zaadcel die jij moet gaan worden is daardoor verschoven en komt net iets te laat aan.

dan word je gewoon focking niet geboren.

wat ik hier eigenlijk mee wil zeggen is dat tijdreizen ook al zo het mogelijk worden dat het gewoon te gevaarlijk is.
    stel je voor dat je terug in de tijd gaat om hitler te vermoorden, voor de oorlog nog. Dan was alles wat er nu is, dat is er dan gewoon niet omdat er ineens een heel stuk meer mensen zijn die ook weer andere dingen doen en die ook weer andere gevolgen hebben.

3. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    En als jij niet geboren wordt dan kan jij ook nooit trug in de tijd zijn gereisd om je vader een knietje te geven. Het is gewoon onmogelijk.

4. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    nee, want tijdens je vlucht heb je juist minder tijd, dan wij hierzo, dus je leeft eigenlijk gewoon later

ik heb bijna alle posts hierzo doorgelezen(een beetje afgerafeld op t end) en dat heeft me een hele tijd gekost, dus nu ga ik wat zeggen!!! :D

ik ben geen expert op dit gebied of wat dan ook, maar ik heb vaker online discussies over dit onderwerp gevolgd

wat heel veel mensen lijken te missen is de 4-dimensionale ruimte-tijd, en dat alle massa die ruimte-tijd buigt,

stel je het 4 dimensionale heelal voor als een weg voor met kuilen erin, alle massa veroorzaakt die kuilen(buigingen in ruimte-tijd), de kuil die een mens veroorzaakt is te verwaarlozen, maar de kuil die de aarde creert moet je zien als een kuiltje van enkele centimeters diep, van de zon, enkele decimeters diep, hierdoor is ook het principe zwaartekracht te verklaren, je komt in zo'n kuil terecht, veel mensen hebben het hier over zwarte-gaten, wat je je moet voorstellen bij zo'n zwart gat, is een kuil met on-eindige diepte.

tot zover over ruimte-tijd

nu over tijd-reizen,
    tijd is relatief, hoe langzamer je gaat, hoe meer tijd er voorbijgaat, (mijn idee is dat als je stilstaat, dat er dan on-eindige tijd voorbij gaat(alleen kun je nooit bewijzen dat je helemaal stilstaat, want waaraan meet je dat)) hier op aarde is iedereen constant in beweging, door de draaing van de aarde om de zon(ik had het eerst uitgerekend...14 km/s), dan heb je nog de draaing om de as van de aarde, en de beweging van de zon in het heelal, als je sneller gaat, gaat er minder tijd voorbij, dit is bewezen, en staat vast, op het moment dat je de snelheid van het licht bereikt bereik je een punt waar tijd niet bestaat, tijd staat stil, ga je sneller dan het licht reis je terug

ik besef me net, dit klopt niet, want als je sneller gaat verstreikt er vanuit jou oogpunt minder tijd, al ga je dus sneller dan het licht verstreikt er vanuit jouw oogpunt dus -1 hoeveelheid tijd, maar gaat de rest van het heelal door, dus eigenlijk reist de rest van het heelal terug in de tijd

5. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    verder nog, mocht je even snel gaan als het licht, staat de tijd stil, en verstreikt er in de rest van het heelal dus een oneindige hoeveelheid tijd, dus al ga je weer langzamer, ben je het enige over

6. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    de enige oplossing dan, is om dat terug te draaien door weer sneller dan het licht te gaan, maar dat veroorzaakt weer dat je ook op een gegeven moment de zelfde snelheid als het licht heeft, wat dus weer oneindige tijd-verloop veroorzaakt,

conclusie: dont try this at home, kids

uiteraard is dit alles gebaseerd op theorie-en(behalve dat snelheid-tijd verstreik gedoe)

7. cyber

cyber De oude garde

Leuk Bevonden:
    1
    ach ja.. ik zie mezelf ook als een groot weterschapper.. hoewel ik niet echt veel verstand heb van taal (aan mijn spellings fouten te zien in die post :))

Had in de 3de ook een klein/simpel verslag moeten maken over tijd, en dat was zo'n beetje mijn conclussie (hoewel ik het in me verslag toch iets beter geformuleerd had :))

Laatst bewerkt: 13 apr 2003
  8. Joeri71

Joeri71 Keep an open mind...

Leuk Bevonden:
    1
    geformuleerd bedoel je :) :)
    Toch nog maar iets doen aan die spelling wetenschapper

9. cyber

cyber De oude garde

Leuk Bevonden:
    1
  10. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Dan staat de tijd stil? Laat me niet lachen, licht doet er ook een bepaalde tijd over om ergens te komen. Licht en tijd hebben niks met elkaar te maken. Als je sneller dan het licht gaat en je ziet jezelf achter je dan is er ook tijd verstreken, het is gewoon illusie dat je terug in de tijd gaat.

11. stefsybo

stefsybo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je gaat ook niet terug in de tijd, maar als je sneller dan het licht reist word je steeds jonger, terwijl de rest van het heelal gewoon steeds ouder wordt. Dan krijg je dus het idee dat je in de toekomst gereisd bent, maar eigenlijk is de tijd gewoon verder gegaan.

Als je sneller dan het licht gaat zie je jezelf trouwens niet achter je aan komen, want dat licht kan je niet inhalen. Pas als je weer langzamer dan het licht gaat zie je jezelf achter je aankomen. Dit is eigenlijk hetzelfde als wanneer je sneller dan het geluid gaat. Je hoort zelf geen knal, omdat het geluid wat je veroorzaakt je niet bij kan houden.

12. TheFlood

TheFlood Active Member

Leuk Bevonden:
    9

ja precies. Jij snapt het...:D

at the outblast: Hoe de ***** kom jij op die 4de demensie :confused:
    ik bedoel... Er zijn wel eens wat ideeen over geweest maar er is nog nooit bewezen dat er nog een demensie is...

13. Joeri71

Joeri71 Keep an open mind...

Leuk Bevonden:
    1
    maar als die dimensie er wel is, is het vrij zeker dat het de dimensie tijd is, alleen wij kunnen dat niet waarnemen, omdat we maar in een tijdslijn leven...

Mij lijkt het altijd nog een prachtig idee om een dag wakker te worden, en dat je dan in de gaten hebt dat je je hele leven al bent gevolgd door mensen boven af, dat die zeg maar een spelletje met je hebben gespeeld, dat de aarde een soort speelbord is zeg maar...
    Ben ik ook benieuwd naar over wat ze dan zeggen over dit wat ik nu typ... Als ik er morgen niet meer ben dan weten jullie wat er gebeurt is...

14. cyber

cyber De oude garde

Leuk Bevonden:
    1
    Dimensies bestaan ook niet..
    Das ook weer iets wat is verzonnen door mensen om dingen beter te begrijpen...

(wat is wetenschap toch simpel he;))

Maar ik bedoel dus.. Waarom een 4de dimensie??
    1ste streep
    2de plat vlak
    3de een kubus
    4de ... waarom ??

we hebben de eerste 3 ook maar gewoon verzonnen, door het een naam te geven..

Laatst bewerkt: 13 apr 2003
  15. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Tijd reizen mogelijk ?

Heb een paar jaar geleden gezien op Discovery dat om door de tijd te kunnen reizen je sneller moet gaan als het licht (behoorlijk snel dus, het is ook een snelheid die nog geen enkel voorwerp op de aarde heeft kunnen bereiken) Maar iig, als je zo snel zou gaan zou je terug in de tijd gaan, naar het verleden zoals die is geweest. Om weer terug te gaan naar de toekomst was echter onmogelijk, omdat je niet "achteruit" sneller als het licht kan gaan.
    Of ik dit moet geloven ? Mwah, dat van die zwarte gaten klinkt iets logischer, alleen snap ik het gedoe met de dimensies niet echt...

Wat ik me altijd afvraag met tijdreizen, hoe zit het met jezelf ? Als ik terug naar het verleden ga kom ik mezelf dan weer tegen ofzo ?
    Of als ik naar de toekomst zou gaan zou ik er dan al zijn ?

Vaag gedoe allemaal . . .

16. T-box

T-box XBW donkergroentje

Leuk Bevonden:
    0
    Ja dan ga je dus ervan uit dat er een oneindig aantal parallelwerelden zijn. Dat geloof ik niet. Dat zou inhouden dat er elke milisec. een jongere ik erachter aan zou gaan die iets anders zou doen. toch? je hebt toch een vrije wil of is alles voorbestemd (die 2 discussies kunnen wel samen :) ) en leeft iedere wereld de andere achterna. Dan zou het wel kunnen want als je dan in het verleden komt is dat precies hetzelfde als 'jouw wereld z'n verleden'. Snappen we het nog:cool:

Maar aangezien ik denk dat niet alles is voorbestemd kunnen ook geen parallele werelden zijn want dan heb je een oneindig aantal verschillende werelden. En welke computer houd dat allemaal bij8)
    Dan zou je dus een een lege ruimte komen of nergens; een soort hallusinatiewereld ofzo. Shit ik snap het zelf nu ook niet meer...:confused: :+

17. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Deze discussie roelt :cool: W00t

b.v. Als ik door de tijd reis dan ga ik naar het verleden.

Ok, het is nu 2003 en ik pak me vliegtuig en ga naar het jaar 1995. Nu is de ik weg uit het jaar 2003.. Maar de ik in het jaar 1995 was er al, toch ? dus zijn er 2 ikken, toch ? Nou komt het leuke... De jaren strijken voorbij en het is weer 2003.. De ik die er al was in 1995 is nu van plan om terug te gaan naar 1995.. Teruggekomen in dat jaar zouden er dus al 3 ikken moeten lopen.. Dus over 64 jaar zouden er 11 ikken rondlopen, die allemaal 7 jaar van elkaar verschillen.
    Tijdreizen is imo niet mogelijk want er komen dus te veel ikken dat is onvermijdelijk.. Als er geen ikken bijkomen dan zou dus zodra ik naar 1995 ga de echte ik weggaan uit 1995, en dat staat een beetje raar, als die ik net tijdens de les ergens mee bezig is... Er bestaat geen magie, dus ik kan niet plotseling verdwijnen

18. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    ja, maar de theorie is dus, dat je in een parralel universum terug komt, dus de 2e ik waar jij het over hebt zal in een ander universum belanden als de eerste ik...... zo blijven er dus altijd 2 ikken, dit kun je hoe dan ook nooit testen, want als je teruggaat ben je pas de 2e ik die daar is, of jij moet daarna ook weer terug in de tijd reizen.....ervan uitgaand natuurlijk dat jij op dit moment de enige ik bent,

4e dimensie = tijd

19. Flamingo

Flamingo ********************

Leuk Bevonden:
    1
    Dan verander je dus gewoon 't verleden waar jij dus zelf in leefde. Dus als jij je pa een knietje geeft uit dat zaadcelletje, waar jij uit moest komen en je gaat weer terug naar het heden. Dan staat iedereen je aan te gapen wat jij in vredesnaam daar komt zoeken iig je pa dan...... terwijl jij denkt "Ah nu weer lekker thuis" Dus voordat je weg gaat leg alles vast van de professoren/ouders die je meehielpen om terug in de tijd te gaan, en je neemt alles mee terug en weer mee naar het heden. Maar mocht je de vaders van de professoren een knietje geven of Hitler vermoorden, dan zullen de gevolgen misschien rampzalig wezen voor jou of de mensheid. Begrijp me goed dat ik het niet goed praat van Hitler maar wie weet wat er dan gebeurt was......

Eigenlijk kan ik er alleen dit van maken, mocht er iemand in de tijd terug gaan. Dat ze dan niks maar ook echt helemaal niks mogen veranderen/aankomen...

Maar dan zit ik weer met het volgende punt....De gene die terug gaat in de tijd, die verandert er iets en die gaat weer terug naar het heden. Maar wij zijn dan niet verandert, wij leven zoals wij nu leven. Alleen die gene komt terug in het heden wat hij in het verleden verandert heeft, dus wij zullen die tijdreiziger nooit weer zien want wij leven nu met een verleden zoals wij die nu kennen.....Damn ik kom hier niet meer uit .:{

Laatst bewerkt: 14 apr 2003
  20. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    precies, het vervelende is dat je nooit ook maar iets van alles hier kunt testen, of je moet een verandering maken in het verleden, terug gaan naar het heden, ontdekken dat alles anders is, weer terug gaan naar het verleden, en jezelf daar tegen houden, maar misschien maakt alleen het feit dat je daarzo bent al een verschil

nog even een interressant boek over dit alles: Stephen Hawkings - Het Heelal

Laatst bewerkt: 14 apr 2003

Deel Deze Pagina