1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wie denk je dat de vekiezingen in de VS gaat winnen Bush of Kerry?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Tha Divinity, 6 mei 2004.

?

Wie denk je dat de verkiezingen in de VS gaat winnen?

1. George W. Bush

83 stem(men)
    37,9%
  2. John Kerry

136 stem(men)
    62,1%
  1. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    Je hebt gelijk, denk ik. Bush heeft de afgelopen 4 jaar een zooitje gemaakt van het onderwijssysteem, de gezondheidszorg, de begrotingstekort, de economie. Hij heeft Amerikaanse soldaten een oorlog in gestuurd dat gebasseerd is op leugens. Wat is het antwoord van de Amerikanen hierop, een tweede termijn.

Waarom zijn de Amerikanen de enige mensen in de wereld, die niet zien dat Bush een volledige idioot is?
    Hij heeft gewoon overweldigend gewonnen. Daar valt niets aan af te dingen. Blijkbaar werken de Amerikaanse hersenen niet als die van de gemiddelde mens. En daar moeten we het helaas mee doen.

2. Kane

Kane Xcusses voor de post

Leuk Bevonden:
    2
    och jah.. nu weten we iig waar de wereld aan toe is..

3. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Ik wel , de amerikanen worden al van kleinsaf groot gebracht op een militaire wijze , in vele scholen hijst men daar elke morgen de amerikaanse vlag en voor de lessen beginnen zingen de kinderen het amerikaanse volkslied.
    Dit patriottisme wordt hen met de paplepel ingegeven , en aangezien amerika een maatschappij heeft waar alleen winnen telt , en de verliezers uit de boot vallen en in de goot geduwd worden , kiezen de amerikanen eerder voor een president die graag vecht , amerikanen vechten graag en winnen nog veel liever , alleen mogen er van hun kant niet te veel doden vallen of het land staat in rep en roer .
    Probleem is nu de wereldvrede , met bush de komende 4 jaar aan het roer vrees ik persoonlijk voor een escalatie van de terroristische aanslagen .
    Bill clinton was een goede president wat het wereltoneel betrof , maar zijn eigen landgenoten vonden hem veel te slap.
    Ik denk dat we nu van bin ladens kant een nieuwe golf van aanslagen mogen verwachten, ik hoop dat ze alleen tegen amerika gericht zijn.
    edit : @ glue ,dat bush een zooitje van de economie en sociale zekerheid heeft gemaakt gun ik hun alvast , dat ze het nu maar eens extra uitzweten,
    kan hij zijn diepterecord op de begroting nog wat scherper stellen. :cool:

Laatst bewerkt: 3 nov 2004
  4. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    @svennies wat je zegt is waar dat patriotisme maar dat verklaard dan niet waarom men de gene kiest die hun land naar de mallemieze helpt met zijn beleid.ALs je patriot bent gaat je land voor alles en wil je dat het goed gaat met je land bovenalles (teminste als ik het allemaal goed heb begrepen).en ik denk niet dat mensen clinton echt als zwak hebben beschouwd ik denk dat dat vooral bij de "upperclass" het geval is het gewone volk was over hem te spreken en hij is denk ik een van de betere presidenten van amerika geweest.Hij heeft amerika in zijn eerste 4 jaar uit een diep financieel dal getrokken.Wat me trouwens nog te binnen schoot : bush geeft alle klussen van de wederopbouw van irak aan de bedrijven van OA dick cheney de vise president en zijn andere maatjes.Verder denk ik dat door deze uitslag de VN een nog kleinere rol gaat spelen in irak en de komende oorlogs gebieden waar bush zich graag in wil mengen.

5. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    Ik vind/vond een minimumloon van 5 Dollar gewoon onmenselijk, omdat je er simpelweg niet mee kan rondkomen, waardoor veel mensen in de VS een tweede fulltime baan hebben. Vaak moeten ze van het geld dat ze verdienen ook nog hun ziekte kosten rekeningen betalen. Dit soort mensen hebben ook meegedragen aan de winst van Bush. Terwijl Kerry hardop zat te roepen dat het minimumloon langzaam omhoog zou moeten naar zeven Dollar.
    Waar blijft de logica zou ik zeggen, maar die is dus blijkbaar ver te zoeken bij de Amerikanen. Laat ze maar zweten, zoals jij et brengt, kan zelf ook geen andere reactie geven.

6. Clitoris

Clitoris Guest

Ik denk dat we nu van bin ladens kant een nieuwe golf van aanslagen mogen verwachten, ik hoop dat ze alleen tegen amerika gericht zijn.

Wat een mentaliteit heb jij zeg. "Ik hoop dat ze tegen amerika gericht zijn". Bah, ik vind het een walgelijke uitdrukking. Niemand verdient een aanslag!

7. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    @ The Only Ego , het gros van de amerikanen dat gaat stemmen zijn er allemaal van de betere klasse , de zwervers en minderbedeelden zijn hier het minst vertegenwoordigd wegens totaal gebrek aan belangstelling, in sommige staten worden de zwarten zelf van verkiezing geweerd door hen leugens te vertellen zoals dat ze een strafregister hebben ze niet aan de verkiezing mogen deelnemen , of zoals bij ons in de krant stond , dat ze opzettelijk naar een verkeerd kiesbureau werden gestuurd , en in deze krant werdt ook nog gezegd dat er verscheidene republikeinse knokploegen de ronde deden om de mensen het stemmen te beletten .
    Bush heeft de laatste 4 jaar de betere klasse bevoordeeld , en tijdens deze verkiezingen staan die achter hem , en hij heeft ook nog de steun van de gelovigen ,gewoon omdat hij ook gelovig is , en niet te vergeten de upperclas van amerika , waar de rijken die het meest van zijn maatregelen ten goede is gekomen.
    Wat Clinton betreft , dat die toen de economie er bovenop gebracht heeft en het land sterker gemaakt heeft , is bij de huidige amerikaan allang vergeten , gisteren telt daar niet , alleen het nu, en ik hoop dat ze morgen bij wijze van spreken alles op hun kop gaan krijgen.

8. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Mwa, lekker is dat. Dus door Amerika is Theo van Gogh vermoord, worden er bomaanslagen waar dan ook ter wereld gepleegd.

ONZIN De mensen die dit doen zijn ZIEK, dit komt niet door Bush of Amerika of whatever wat..

Ik ben echt blij dat Bush herkozen is.

9. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

eigenlijk mee eens , maar als bin laden besluit terug te slaan , dit in amerika wil doen , gewoon omdat ik er als belg volledig tegen oorlog en terrorisme ben, en bijgevolg hoop dat indien het zover komt , hier niet is.
    Wie wil vechten , moet er maar tegen kunnen dat hij op zijn beurt een paar optaters krijgt.
    Amerika is hier een overbodige oorlog gestart , gewoon omdat bush ten koste wat kost wou vechten , en nu moet hij er maar voor opdraaien. :cool:

10. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    Ik denk dat je twee threads door elkaar haalt.

Laatst bewerkt: 3 nov 2004
  11. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    Die oorlog heeft er wel voor gezorgd dat hij is herkozen. Hij heeft namlijk bewezen dat hij een echt leider is. Hoe gek dat voor ons ook klinkt. In de VS hebben ze er respect voor dat hij een land is binnen gevallen, dat laat namelijk zien dat hij ballen heeft, aldus de Amerikaanse psyche.

12. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Dat is dat patriottisme dat de amerikanen van kindsaf met de paplepel is ingegeven , zij vechten graag en het liefst tegen een zwakke tegenstander ,
    weet je toen ik in 1974, 18 jaar was en amerika de oorlog in vietnam verloor
    heb ik dat in de kranten gevolgd, de openlijke minachting van de amerikanen tegen hun vietnam veteranen grensde voor mij toen aan het ongelooflijke.
    Zo goed kunnen de amerikanen tegen hun verlies, en wat mij betreft zijn zij zelf momenteel de grootste bedreiging voor de wereldvrede als je weet wat voor een massavernietingswapens zij tot hun beschikking hebben , en met een president als bush aan het hoofd van het land kun je van niets meer zeker zijn.

13. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    Damn svennies je bent oud man :D . Ben zelf in '79 geboren. Voel me zelf behoorlijk oud. Maarja dat heeft niet alleen met de lage leeftijd hier te maken, maar ik vind dat ouder worden gewoon niet leuk. Vind mijn verjaardag ook altijd een hel. En dan durven ze me ook nog te feliciteren :eek: . Het is nu al aftellen geblazen. Precies twee maanden :'-(.

De hele wereldopinie is er trouwens overeens. De grootste bedreiging voor de wereldvrede is die massavernietigingswapen genaamd Bush.

14. Jeruzame

Jeruzame www.JeroenWesten.nl

Leuk Bevonden:
    4
    [offtopic]
    18 + 30 = 48 jaar . De gemiddelde leeftijd op XBW schiet plotseling 5 jaar omhoog ;)
    [/offtopic]

Maar ik heb het zelf ook ervaren; Amerikanen zijn enorm trots om Amerikaan te zijn (ik zou me er zelf voor schamen, maar het wordt hun van jongs af aan inderdaad met de paplepel ingegoten). En juist omdat ze zelf denken dat ze zo goed bezig zijn, zijn ze wellicht het grootste gevaar van de wereld. Want één ding is wel zeker; Bush heeft genoeg vuurkracht in handen om de wereld een aantal keer plat te leggen...

15. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Ha , dat had je niet verwacht he, dat ik al zo oud ben.
    Weet je ,ik was vroeger pro-amerikaans , maar met de jaren is mij heel duidelijk geworden wat amerika juist voorstelt , ik weet het nu heel zeker en ik ben er van overtuigd dat jij ook al in die richting denkt zoals ik.
    En dat is dat amerika naar volledige overheersing streeft , en dat ieder die er ook maar anders overdenkt onvermijdelijk de vijand van amerika wordt.
    De stemmen die hier in europa opgaan om een europees leger op te richten ,
    en dit tot tegengewicht van het amerikaans leger zal onvermijdelijk tot een militair conflict moeten uitgroeien.
    Ik was ten tijde van de aanslagen op de twin towers trouwens in het zuiden van amerika voor mijn werk bij een client van ons , en toen we naar een leverancier van ons toemoesten in canada hebben wij dat noodgedwongen per auto moeten doen.
    Toen heb ik tijdens die trip naar het noorden meer dan genoeg gezien van de amerikaanse samenleving, en vooral de achterdocht tegen buitenstaanders in elke plaats die we passeerden en waar we stopten om te eten of te overnachten.
    Een 5 daags werkbezoekje mondde zo uit in een nachtmerrie van 3 weken. :mad:

16. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Ja de situatie in de wereld is zo langzamerhand te vergelijken met dat beroemde kruitvat met een brandende lont erin, alleen is er deze keer geen Clinton aanwezig om die lont te doven , maar integendeel een Bush met lucifers om als de lont uitgaat ze weer in brand te kunnen steken :cool:

17. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    Ik denk dat macht corumpeert en aangezien Amerika op dit moment de enige economisch/politiek/militaire macht is in de wereld, moeten we daar niet verbaast van opkijken.
    De enige antwoord hierop zou moeten zijn, dat je eerst probeert op eigen benen te staan. Economisch gaat het redelijk goed, militair zou het ook mogelijk kunnen op lange termijn, maar politiek schiet het totaal niet op, omdat Europa te verdeeld is en dat zal nooit veranderen tenzij er een federale staat komt. Dat is voorlopig toekomst muziek voor de meeste Eurpeanen en zal misschien ook nooit gebeuren.
    De Americanen zien de Europeanen ook niet als mogelijk tegenwicht in de wereld. Ze zeggen namelijk dat het de Chinezen zullen zijn die Amerika binnen twee decenia naar de kroon steken. En om dat te verhinderen willen ze de wereld zo vorm geven dat dat nooit gebeurd, omdat dit de grootste Amerikaanse eeuw kan worden. Simpelweg, omdat ze geen tegenstanders hebben om ze dwars te zitten.
    Toch zijn de Europeanen en de Amerikanen veroordeeld tot elkaar, omdat ze de belangrijkste economisch en democratische blokken in de wereld vormen. Op wie zouden wij moeten vertrouwen als het niet Amerika is en andersom. De VS heeft alleen de luxe om verdeel en heers technieken toe te passen. Kijk maar naar Rumsfeld, die het over de oude en nieuwe Europa heeft.
    Dat wij ooit in een militaire conflict zouden belanden lijkt me ook op lange termijn niet echt realistisch, omdat de onderlingen belangen te groot zijn.
    Maarja Bush heeft wel een wet laten aannemen om Nederland binnen te vallen als de president het nodig acht, ivm het Internationale Gerechtshof.

Laatst bewerkt: 4 nov 2004
  18. king of XBOX

king of XBOX active user agian

Leuk Bevonden:
    1
    haha dat probeerde ik die amerikanen hier vanmiddag nog uit te leggen. ze snapten er alleen helemaal niks van.
    Maarja nog 4 jaar met bush. Niks aan te doen het is nu eenmaal zo. 'America has spoken' zei Bush nadat het officieel was. Oke hij is president voor een tweede termijn, maar om nou America has spoken te zeggen vind ik toch iets te ver gaan. Hij doet net alsof heel amerika achter hem staat. en dat is toch zeker niet waar, want het was verrekte close.

Nog iets dat me opviel was dat van alle amerikanen die hun stem aan Kerry gaven wel 40% niet zozeer voor Kerry was, maar tegen Bush stemde. Wat dat betrefd is het misschien wel beter zo, want een president die door meer dan de helft van de bevolking niet (echt) gesteund wordt lijkt mij ook geen goede oplossing.

ach er valt veel over te zeggen over die amerikanen hier. Ooit iets hypocriets gehoord? Wat dacht je van amerika? Land of the brave and home of the free.
    yeah sure, een vrij land. Dat land dat zo vrij is met z'n democratie dwingt landen met een andere culteer dezelfde democratie aan te nemen. :confused:

Het verbaast mij iig niet als bush in z'n tweede termijn ergens anders nog een amerikaans gecontrolleerde democratie probeert te vestigen. Het liefst in een land met flink wat olie onder de grond.

Amerikaanse Groeten!

Fes (New Lenox, IL, USA)

19. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    Een algemeen heersende gedachte die hier nog eens duidelijk word uitgesproken.Ik denk persoonlijk dat ie de puinhopen die die achtergaat laten in irak overlaat in ed VN wat waarschijnlijk mis zal gaan zodat ie dan heel hadr kan roepen dat hij het toch wel goed deed eigenlijk daar.Ik dat ie als eerste cuba "zal"bevrijden.WAt ik een hele slechte acite zal vinden aangezien cuba door het niet kunnen handelen met andere landen een gigantishce wereldleider is in het ecologies boeren.Dit zal door de inval van bush te niet gedaan worden.Verder zal bush er weinig mee opschiten dan weer een heleboel dode veel leugens en zijn drang naar oorlogje spelen dat een beetje gekoeld is.

20. Elendill2003

Elendill2003 For those who gave

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben echt teleurgesteld, fuck. wat een aap. verdomme. naja, nu maar zien in wat voor grote avonturne die man zig weer gaat storten.

Deel Deze Pagina