1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wie denk je dat de vekiezingen in de VS gaat winnen Bush of Kerry?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Tha Divinity, 6 mei 2004.

?

Wie denk je dat de verkiezingen in de VS gaat winnen?

  1. George W. Bush

    83 stem(men)
    37,9%
  2. John Kerry

    136 stem(men)
    62,1%
  1. Tha Divinity

    Tha Divinity Multi-Playa Genius

    Berichten:
    211
    Leuk Bevonden:
    7
    Er zijn meer maniakken aan de macht in de wereld waar helemaal niets aan gedaan wordt kijk maar naar Afrika. Nee deze oorlog is voor Bush gewoon commercieel interessant vanwege de olie want zolang Amerika daar zit kan niemand anders het afpakken.
     
  2. Xmaster

    Xmaster XBW ELITE LID

    Berichten:
    1.879
    Leuk Bevonden:
    9
    Over Bush' buitenlandse beleid kun je twisten of hij het goed of slecht doet. Sommige walgen van zijn buitenlandse beleid, anderen vinden juist dat Bush het enige correcte buitenlandse beleid heeft. Daar meng ik mij dus even niet in.
    Wel vind ik dat als je puur kijkt naar zijn binnenlandse beleid dat hij het slecht heeft gedaan. Natuurlijk zat de economie tegen in zijn ambtsperiode, maar zijn belastingmaatregelen hebben het alleen maar verergerd en de kloof tussen de absolute rijken en de middenklasse vergroot om over de minder bedeelden maar te zwijgen. Ook zijn grote bezuinigingen in het ziekenfonds en andere sociale voorzieningen hebben Amerika letterlijk en figruulijk verarmd.
    Dan heb ik nog niet eens de 'patriot act' genoemd (sterke beperking vd privacy) en de enorme staatsschuld die hij heeft opgebouwd alswel zijn plannen om abortus in te perken. Verder heeft hij het millieu ernstig geschaad door te laten boren in Alaska en de Kyoto afspraken niet te ondertekenen.

    Zo kan ik nog wel even doorgaan maar dat doe ik niet, ik denk dat dit wel voldoende redenen genoeg zij om JK te kiezen voor de Amerikanen.
     
    Laatst bewerkt: 6 mei 2004
  3. Ruttyx

    Ruttyx Oh inverted world

    Berichten:
    2.830
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik hoop en denk Kerry. Bush is te veel negatief in het nieuws geweest, en Amerikanen houden er niet van als er Amerikanen omkomen in een land (Irak dus)
     
  4. Kane

    Kane Xcusses voor de post

    Berichten:
    342
    Leuk Bevonden:
    2
    hoop kerry denk bush.. waarom? kijk maar es naar de reclames die bush uitzend over kerry.. als het waar is wat daarin word gezegt dan is het gedaan met bush. Overgens. mocht bush winnen dan doet hillary clinton mee in de volgende verkiezingen. .das dan weer wel cool
     
  5. Karelax

    Karelax Guest

    _O_

    Ik ga ook voor Kerry, hopen dat ie eindelijk een einde maakt aan die zooi in Irak. En ook actie laat ondernemen in Isreal/Palestina. Ik weet ook 100% zeker dat er minder of helemaal geen terroristische aanslagen komen als die drol weg is.
     
  6. BFalcon

    BFalcon Cupra power

    Berichten:
    1.041
    Leuk Bevonden:
    4
    Nou, ik vind jouw argumenten soms ook niet echt je van het... :{
    Weet je, misschien is dit wel dom wat ik nu zeg, maar als je iemand installeerd weet je natuurlijk niet hoe iets zal uitlopen. Jij kan nooit voorspellen dat na 10 jaar die gast nog steeds doet wat hij deed toen jij hem installeerde. Zoiets heet vrije wil, en dat gebruikte Sadam op gegeven moment wel erg negatief en ontnam dat van anderen...

    Edit: En de VS heeft Sadam dus echt niet gesponsord bij massamoorden onder de eigen (onschuldige) bevolking... :{
     
  7. BFalcon

    BFalcon Cupra power

    Berichten:
    1.041
    Leuk Bevonden:
    4
    Geen terroristische aanslagen meer? Mooie hoop! Slechte realiteit... Dit zal nooit gebeuren namelijk dat weet ik zeker. Zolang er mensen op aarde wonen zullen er altijd opstanden zijn en zullen er altijd wel ergens oorlogen aan de gang zijn.

    Nee, denken dat als Bush weg is er (bijna) geen terroristische aanslagen meer zijn, dat is zoals ik al eerder zei: Mooie hoop, maar slechts fictie...
     
  8. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27

    Dude.....
    Van wie denk je in hemelsnaam dat Saddam zijn wapens vandaan heeft gekregen om de Koerden te vergassen.......(hint: het was geen Rusland)
    |:-
     
  9. BFalcon

    BFalcon Cupra power

    Berichten:
    1.041
    Leuk Bevonden:
    4
    Tja wat moet ik hier van zeggen... Ja inderdaad Bush wist het ruuuuiiiim van tevoren dat die vliegtuigen zouden komen, en inderdaad hij liet de glaspartij van het gebouw nog even goed oppoetsen zodat het drama op tv goed in beeld zou komen, tevens zorgde hij dat er ondanks dat het vroeg was toch nog een lekker aantal mensen in het gebouw rondwandelde zodat het dodental een beetje betekenis zou krijgen, lekker voor zijn reputatie!... |:- Slaat dus echt nergens op!

    Nee idd hij wist het van tevoren maar hij zij expres niks omdat er dan zoveel mogelijk mensen de dood in gejaagt zouden worden, en inderdaad wat DOM van hem dat hij die 2 torens dan niet meteen even 10 meter zou verzetten zodat ze misschien zouden missen... |:-

    I made my point
     
  10. Karelax

    Karelax Guest

    En door wie denk je dat de Afganen gesteund werden, tegen Rusland...
     
  11. BFalcon

    BFalcon Cupra power

    Berichten:
    1.041
    Leuk Bevonden:
    4
    *EDITED voor 1 bepaald iemand... :{*

    Wat ik wil zeggen is, de verkoper weet natuurlijk niet wat jij precies met een product gaat doen, of waartegen gaat gebruiken. Evenals als jij een wapen koopt in een winkel, en je schiet vervolgens je vrouw dood, heeft die wapenwinkel jou dan gesponsord in jouw verschrikkelijke daad?!?! Volgens jouw redenatie: JA! :{

    Edit: nogmaals regeringen zijn 1 pot nat. Natuurlijk zou iedereen maar dan ook iedereen beter af zijn als er helemaal geen wapens meer gemaakt zouden worden..
     
    Laatst bewerkt: 6 mei 2004
  12. Karelax

    Karelax Guest

    Amerika gaf die wapens om dat ze dachten dat ze er zelf profijt van zouden hebben, en nee dat voorbeeld van jouw slaat nergens op. En als het een poging was om grappig te zijn is het niet gelukt.
     
  13. BFalcon

    BFalcon Cupra power

    Berichten:
    1.041
    Leuk Bevonden:
    4
    En nee alleen het feit dat jij al denkt dat dit alles een grapje is... |:- MAar goed ik zal het voor meneer Karelax weghalen en het houden bij het 2e voorbeeld... Zo goed meneer fantastisch?

    Ik ben er niet op uit grappig te zijn met dit soort onderwerpen, dit is gewoon de irritante realiteit waar we niet onderuit kunnen komen...

    En btw: als je iets verkoopt doe je dat altijd om er zelf profijt van te hebben... Of zie ik dat verkeerd?
     
    Laatst bewerkt: 6 mei 2004
  14. Perfect_Shit

    Perfect_Shit Chimairist

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    2
    ik doelde eigenlijk helemaal niet zozeer op de oorlog (ook enigszins, aangezien dat onderwerp zo onlosmakelijk is verbonden met het huidige buitenland-beleid van Bush), maar meer op de, ondertussen algemeen bekende, uiterst ondemocratische wijze waarop hij aan de macht is gekomen...


    daarbij doe je nu alsof alle anti-Bush-mensen (waaronder ik) jou persoonlijk willen tegenspreken, maar ik iig wil dat niet, ik geef alleen maar aan waarom ik liever Kerry dan Bush in het Witte Huis zie... de :mad: gaf misschien iets teveel lading aan mijn post...
     
    1 persoon vindt dit leuk.
  15. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Dude.....
    als ik te snel voor je ga moet je het gewoon ff zeggen. Waarom staat de VS in een keer op de barricaden om Saddam af te zetten terwijl hi al 20 (!!!!) jaar bezig is met een tiran te zijn...? Waarom wordt Irak nu aangevallen als zijnde een gevaarlijk land terwijl het al 10 jaar (!!) onder een van de strikste embargo's ter wereld gebukt gaat? Waarom trek jij een internationaal conflict direct op het persoonlijke?
    Dude.... |:-
     
  16. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Ok, waarom denk je dat de VS een commissie in het leven heeft geroepen naar aanleiding van het boek van Richard Clarke. Ga dat nou maar eerst lezen, praten we dan gezellig verder :{
     
  17. BFalcon

    BFalcon Cupra power

    Berichten:
    1.041
    Leuk Bevonden:
    4
    Ja idd, dude! (ik kap hiermee wordt behoorlijk irritant!)
    Jij volgt nu verdacht veel de visie van de VN, waarom iets eraan doen als het tochal tig jaren bezig is, aantal jaren meer is dan ook niet zo erg meer...

    En nee ik trek het niet op het persoonlijke, dus rustig maar. Niks aan de hand. Btw ik meen me te herinneren dat ik paar posts terug zei dat ik alle regeringen 1 pot nat vind dus ook die van de VS! Laat dat ook meteen even duidelijk zijn...
     
  18. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    ik volg geen visie van de VN want de VN heeft zich meer dan belachelijk gemaakt de afgelopen jaren. Waar ik een beetje moe van word op dit forum zijn al die oorlogszuchtige mannetjes die menen voor elk conflict een oorlog op te moeten starten. Ze brengen alsof oorlog iets goed is en daar word ik een beetje misselijk van. Natuurlijk zijn oorlogen soms nodig, ik ben realistisch genoeg om dat te erkennen. Ik heb alleen zeer grote vraagtekens bij de huidige oorlog in Irak.
    Ff nog BFalcon: dit forum is puur om te discussieren. Om een beetje pit in de discussie te krijgen moet je soms wel een vuur op de olie gooien. Ik ben het op een aantal punten wel met je eens, misschien had ik wat subtieler moeten zijn :)
     
  19. Karelax

    Karelax Guest

    Oja en nog een rede om zeker niet op bush te stemmen; die "oh zo gevaarlijke massavernietigings wapens'' zijn ook nooit gevonden
     
  20. Ik hoop dat Bush wint maar het zal Kerry worden.
     

Deel Deze Pagina