1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wie denk je dat de vekiezingen in de VS gaat winnen Bush of Kerry?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Tha Divinity, 6 mei 2004.

?

Wie denk je dat de verkiezingen in de VS gaat winnen?

1. George W. Bush

83 stem(men)
    37,9%
  2. John Kerry

136 stem(men)
    62,1%
  1. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Ja daarom mogen we op onze knieen gaan zitten dat de gezondheidszorg die wij hebben veruit te verkiezen is boven het amerikaanse systeem.
    Hun maatschappij is gewoon gebaseerd op winnen ten koste van alles en iedereen , wie daar tegenslag heeft wordt genadeloos overboord gekieperd, en in de steek gelaten door iedereen.
    Het probleem is met amerika dat iedereen in de pas met hun moet lopen en hen vooral mooi moet napraten, willen we als europese macht opkomen en onze eigen weg gaan, dan zullen we onvermijdelijk de grote vijand van amerika worden , met alle gevolgen van dien voor de wereldvrede.

Dus voor mij moet kerry winnen , dit is van de twee kwaden het minste dat ons kan overkomen.

Laatst bewerkt: 27 okt 2004
  2. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    De Amerikanen hebben een heel ander beeld van bush.Ik moet zeggen dat ik denk dat bush de nieuws zenders en radio zenders censureer.En omdat hij juist geen macht op het internet is daar zo veel te vinden.Persoonlijk vind ik Bush anti-democratie ik denk dat hij een machtsbeluste man is en in de voetsporen van zijn vader probeerd te staan (die ook gewoon gek was).Ook ben ik er van overtuigt dat Al Gore 4 jaar geleden had gewonnen als er niet bijzonders in florida was gebeurt ( waar ik Bush ook van verdenk).Maar dit betekend niet dat ik voor Kerry ben!Al ben ik er wel van overtuigt dat hij het niet slechter dan Bush zou kunnen doen!!!

*Edit: mijn 200e post _O_

3. Technoob

Technoob You're depressing

Leuk Bevonden:
    4
    Nou ik krijg nu al weer kromme tenen van het hele circus in Amerika want er zijn nu al weer bananenrepubliek achtige praktijken boven water gekomen.

In Florida mag je bijvoorbeeld niet stemmen als je een keer bent veroordeeld en er zijn al weer een aantal mensen op die lijst gekomen die nog nooit wat hebben gedaan. Het zijn voornamelijk gekleurde Amerikanen die op die lijst komen en daarvan wordt verwacht dat die op Kerry zullen stemmen.

V.w.b. de gezondheidszorg in Amerika; In Amerika zijn op dit moment medische missers doodsoorzaak No 5

4. Rush nl

Rush nl FRAUDE!

Leuk Bevonden:
    3
    Ik ben toch bang dat Bush gaat winnen. Hoewel ik toch echt hoop dat Kerry het wordt. Kerry heeft qua mentaliteit meer weg van de Europeanen dan die uber-gelovige Bush.

Had een stukje gelezen over het 'Amerikaans Exceptionisme', maar wat tegenwoordig het 'Europese Exceptionisme' wordt genoemd. Ik zal kijken of ik t nog kan vinden.

edit:
    http://www.refdag.nl/website/artikel.php?id=120107

Laatst bewerkt: 27 okt 2004
  5. Cygnum

Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben voor Kerry (eerder gezegd: ben anti-Bush) maar ben bang dat Bush wint... There goes the neighbourhood |:- :'-(

6. VooDoo300

VooDoo300 010

Leuk Bevonden:
    6
    ik hoop kerry.......

7. lekkerbek312

lekkerbek312 Wicked

Leuk Bevonden:
    0
    Ben afgelopen zomer in de states geweest en heb niemand gesproken die op Bush ging stemmen (waren over het algemeen wel democratische staten, maar toch). Vreemd genoeg wijzen de peilingen anders uit.

Ook vreemd is, dat in Nederland Kerry over het algemeen is uitgeroepen tot winnaar van de debatten en in de USA meestal ook. Toch zie je dat niet echt duidelijk terug in de peilingen.

Maar velen lopen te zeiken in Amerika over Bush, maar er iets tegen doen, ho maar; 50% van de mensen stemt daar maar en de winnaar krijgt meestal maar iets meer dan de helft daarvan.

In feite wordt dus de president gekozen door een kwart van de Amerikaanse bevolking. Misschien hadden de niet-stemmers wel op Ralph gestemd. :9

8. TheWalrus

TheWalrus Guest

Haha, lekkerbek, de groenen aan de macht zou erg leuk zijn, maar die worden in Amerika beschouwd als geldverspillende idioten. Zelfs Kerry wordt zwartgemaakt door hem links te noemen. Eigenlijk onbegrijpelijk.

9. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Nader is dan ook een grotere concurrent voor Kerry dan voor Bush. Vrij logisch dus dat Kerry zich meer tegen Nader afzet, voor Bush is het geen topic. Nader zal daar geen stemmen afpakken...

10. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Sterker nog, de democraten (kerry dus) hebben onderzocht of het strafrechterlijk mogelijk was om Nader uit de verkiezingsstrijd te weren...

11. TheWalrus

TheWalrus Guest

Interessant artikel Rush. at van die secularisatie, oftewel het gebrek ervan in Amerika is zeker waar. Godsdienst zit erg in hun cultuur verweven. Het mooist is nog dat Bush zichzelf op zijn plaats ziet staan uit naam van god. Dat is bijna middeleeuws gedachtegoed.

Het einde van het artikel vond ik minder interessant, want overbevolking is gevaarlijker voor de mensheid dan wat dan ook. En dat die domme christelijke leiders roepen dat condooms en dergelijke doodszonde zijn maakt het op deze wereld een nog grotere rotzooi dan het reeds is. Als die conservatieven nou eens de werkelijke boodschap in de verhalen van hun messias zouden lezen (die man had het over vijanden liefhebben en liefde voor elkaar) dan zou de wereld er heel anders uitzien.

Laatst bewerkt door een moderator: 28 okt 2004
  12. Cole Trickle

Leuk Bevonden:
    6
    Nee niet middeleeuws, gewoon zoals Amerikanen denken. God bless America ... Daarbij is dat natuurlijk ook een uitdrukking die een Nederlander ook bekend in de oren moet klinken.

Zelfs op de Euro moest God zij met ons gestanst worden. Niet typisch de VS, meer landen denken dat ze een status aparte kunnen aanmeten op basis van geloof.

13. TheWalrus

TheWalrus Guest

Er zit wle ene wezenlijk verschil tussen symbolisch gebruik van de heer en het gebruik van god in het dagelijks leven als drijvende kracht. In de Nederlandse politiek is dergelijk godsdienstgezwets niet denkbaar.

14. Cole Trickle

Leuk Bevonden:
    6
    Nee, ben ik niet met je eens. In de VS is het ook voornamelijk symboliek. En in Nederland is het dagelijkse praktijk, vormen weliswaar geen meerderheid dus je merkt er weinig van, maar fundamentalistische partijtjes kent Nederland wel.

15. lekkerbek312

lekkerbek312 Wicked

Leuk Bevonden:
    0
    Koop het boekje maar eens "bush is dom en 37 andere clichés over amerika" (dat is de echte titel). Kost slechts 9,95 en is harstikke leuk om te lezen.

Een van de clichés gaat over religie in de amerikaanse samenleving.

Laatst bewerkt: 28 okt 2004
  16. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Wat staat er over in dan? ben benieuwd :)

17. TheWalrus

TheWalrus Guest

Ik denk niet dat een cliché uit d elucht komt vallen. In grote steden is de kracht van religie flink ingeboet maar in groet delen van Amerika speelt de kerk nog ene belangrijke rol. Daarw aar in Amerika 54% van de bevolking naar de kerk gaat is dit in nederland 15%. Dat is een wezenlijk verschil en geeft aan dat religie meer in de hedendaagse Amerikaanse cultuur verweven zit dan in de Nederlandse.

18. NL_Wouter

NL_Wouter The_Guardian

Leuk Bevonden:
    4
    maar als bush osama bin laden vangt, is het over voor kerry

19. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    Moeten ze wel snel zijn of misschien hebben ze em al en wachten ze tot een dag voor de verkiezing.

20. lekkerbek312

lekkerbek312 Wicked

Leuk Bevonden:
    0
    het stemmen is op veel plekken allang begonnen. in florida zijn er alweer 56.000 zoek.

Deel Deze Pagina