Dat men 'dacht' gebruikt, daar kan ik niks aan doen. Feit is dat men refereert naar een peiling die is uitgevoerd vlak voordat het artikel uitkwam. Een artikel van een jaar oud noem ik recent, een artikel uit 1950 noem ik oud, het is maar hoe je het interpreteert. Het gaat er echter hier om dat de mensen dachten dat de irakezen achter de aanslagen zaten
Lekker boeien. Iemand die betrokken is bij een aanslag is net zo schuldig. Bush heeft er alles aan gedaan om Irak als oorzaak aan te wijzen. Mensen die om deze reden denken dat Irak betrokken waren en daarom de oorlog goedkeuren, tja.... Wat ik hiermee wil aangeven is dat er vuil spel gespeelt word.
Bush heeft direct na de aanslagen Saddam van de aanslagen verdacht. Hij heeft niet nagelaten om dit te benadrukken. Vervolgens is hij druk op zoek gegaan naar middelen om een oorlog te rechtvaardigen. Middels het benoemen van een 'axis of evil' heeft hij dit voor elkaar kunnen krijgen. Nou vraag ik mij af waarom Saudie Arabie niet in dit lijstje staat en wel een Irak die al 10 jaar onder een boycot van Amerika stond, maar goed, ik dwaaal af
Jouw goed recht, een discussie is voor mij snel over als men letterlijk op woorden gaat letten. De eigenlijke discussie bloedt snel dood en dat is jammer aangezien er nog heel wat mensen overtuigd mogen worden van het feit dat het een vuile oorlog is, of niet soms?
Heeeej, overeenstemming!
Laatst bewerkt: 1 nov 2004