Wie is de Mol '09

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Cookie, 5 jan 2009.

?

Wie is de mol?

  1. Anniek

    13,1%
  2. Dennis

    17,9%
  3. Froukje

    2,4%
  4. Hans

    0 stem(men)
    0,0%
  5. Jon

    21,4%
  6. Paula

    6,0%
  7. Rick

    11,9%
  8. Sebastiaan

    6,0%
  9. Vera

    1,2%
  10. Viviënne

    20,2%
  1. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Dat zou heel goed kunnen, maarja, wie dan? De hints snappen we toch niet. 8)
     
  2. Slaatje B

    Slaatje B XBW's Dark Knight

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo had ik er nog niet eens over nagedacht :+

    En Anniek moet er inblijven, ze is gewoon grappig :cool:
    Als Sebastiaan of Dennis er uit gaat is het niet leuk meer, zij moeten er ook echt inblijven.
    Die 2 hebben echt humor :9
     
  3. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Sick. Ik dacht al dat Froukje eruit ging. Maar goed, ze was zeker na de laatste aflevering niet verdacht (omdat ze zichzelf niet in een team zette). Eigenlijk moet ik nog eens terugkijken om te kijken wie zichzelf in een team zette in plaats van een ander, met dat ganzenborden! Dat kan toeval zijn, maar waarschijnlijk niet.

    Ik vond Jon verdacht, hij liep zo te whinen over dat hij zo stoned werd van die waterpijp, maar dat kan niet. Je wordt licht in je hoofd ja, of duizelig, maar stoned niet hoor als er gewoon tabak in zit. 8) Rick liep ook flink te mollen, want meloenwaterpijp tabak smaakt echt NIET naar aardbei. Anniek had dat wel goed, dat wist ze 100% zeker. Ik denk niet dat ze de mol is, daarvoor maakt ze zichzelf wel echt te verdacht denk ik.

    Ik zit nog steeds op Jon, maar steeds meer op Rick. :)

    Dennis is het in ieder geval niet, die haalde 2500,- binnen..
     
    Laatst bewerkt: 6 feb 2009
  4. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik kan je misschien nog even mee verwarren.

    Froukje stemde op Rick en John. ;)
     
  5. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik denk dat de rest inmiddels niet meer aan het spreiden is?
     
  6. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Dat zal nu dodelijk zin idd. Iedereen zat ook volgens mij met de stemronde op een iemand, behalve Froukje.
     
  7. [JeLL!e] HALO

    [JeLL!e] HALO Active Member

    Berichten:
    1.349
    Leuk Bevonden:
    3
    Ze kozen toch gewoon op kleur en wisten toen nog niet welke naam erbij hoorde, of wel?
    Ik dacht trouwens dat Rick geraakt werd door de scherpschutter door een "foute" hint van Vivienne, maar dat weet ik ook niet zeker.
    Zo zie je maar dat je elke aflevering eigenlijk twee keer moet kijken 8)
     
  8. Slaatje B

    Slaatje B XBW's Dark Knight

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt, ze wisten niet welke pion van wie was.
    En Vivienne gaf inderdaad een erg verdachte 'hint' aan Rick, hij zat echt duidelijk in schot en dat zegt ze als de schutter als 2 volle seconden gefocused op hem staat ingezoomed..
     
  9. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Viv is al bijna sinds het begin mijn mol en ik zat even het widm forum door te lezen en kwam een aantal boeiende momenten tegen:

    Scherpschutters:

    - Viv wordt door kandidaten als betrouwbaar beschouwd en krijgt plekje in kasteel, met Jon als goede tweede. Haar reactie laat verrassing zien, had ik niet verwacht... (als mol zou ik erg gelukkig zijn met die positie!)

    1. Viv ziet met arendsogen het eerste zakje liggen achter een steen, Dennis kan daar zo 2500 euro ophalen. Ze zegt eerst: "Ze zijn buiten het bereik van de scherpschutters." Jon betwijfelt dit. Conclusie: lijkt op voorkennis, sluipschutter schiet daar ook niet en ze weet exact waar dat zakje ligt. Waarom dan wel 2500 gepakt? (zie punt 3.)

    2. Dan zijn er nog 4 zakjes in het spel, vermoedelijk van minder waarde. Daar worden er twee van gevonden, door Rick en Froukje. De groep splitst hiervoor... (wie stelde dit voor?) Rick en Froukje rennen zonder geld door open veld, sniper doet niets. Wel als zij eenmaal een zakje geld hebben...Viv tegen Froukje: "Rennen nu, de trap op..." Kansloos, 500 euro uit de pot. Dan Rick: "Ik zie de schutter voor me. " Viv op het laatste moment als Rick al in vizier is: "Er zit er nog een achter je", hij draait zich om en weg.... 1000 euro. Conclusie: 1500 uit de pot...

    3. Terug naar Dennis, Sebas en Anniek. Dennis heeft de 2500. Viv zegt tegen Sebas en Anniek: "Nu oversteken!" Waarom noemt ze Dennis hier niet? Zo kan ze proberen hem met zijn geld te isoleren. Anniek wordt afgeschoten. Dennis kan door die afleiding veilig het hek halen (met zigzaggende bewegingen). Sebas gaat op zoek naar zak 4, maar Viv geeft onduidelijke aanwijzingen, Sebas vindt niets. Dan stelt ze voor om die twee gezamenlijk over het plein te laten rennen... Dan kan de sniper zich makkelijk op Dennis richten. Maar hier gaat het fout met haar strategie, Sebas rent al voor Dennis, waarna Dennis rechts naar de muur buiten het schotveld rent. Hierbij wordt niet op Sebas geschoten en drie keer op Dennis! Goed gedaan jongens! Jammer dan Viv...

    4. Er lagen 5 zakken verstopt. 3 zijn er gevonden, naar 1 werd door Sebas gezocht en de Torenwachters noemen zak 5 niet eens? Raar hoor...

    5. Ze zit op een stoeltje met een wel heel voor de hand liggende M er in. Dit stoeltje neemt de redactie mee naar Jordanie en krijgen we weer te zien bij de executie. Bij wie is dit duidelijk zichtbaar? Juist: Vivienne en de afvaller Froukje, bij niemand anders...

    6.Aan het einde van de opdracht zegt PJ: "We gaan de kruisvaarders achterna..." Groep juicht, Viv en Froukje vallen mond open en dan even appart van de groep zegt Viv tegen Froukje: "IK WIST HET"... (Zet je geluid hard en je hoort het echt). Froukje zegt daarop tegen de groep dat ze naar Jordanie gaan en zegt in het interview: 'vrouwelijke intuitie ', ?? van wie kon ze dat nou weten....? De groep verdenkt Froukje van voorkennis en deze wel heel subtiele mol komt er mee weg... geweldige actie!

    Markt en het waterpijp roken:

    Hier lijkt haar rol erg op de achtergrond. Ze hoeft en kan ook weinig doen, maar er is toch een subtiele verwijzing naar haar te maken. Bedenk dat alle aandacht weer naar Rick uitgaat met zijn limoen en meloenacties. Hoe verdacht kun je je maken bij de rest?

    Ik ga het hebben over... Aardbeien.

    1. Anniek vraagt aan Vivienne, nog voordat Froukje en Sebas de Engelse vertaling hebben, ; "Wat is Farahrah?" Viv: "o, dat zijn aardbeien" ?? Hoe wist ze dat nu weer?

    2. Sebas zegt tegen de marktkoopman: "Ok, Farahrah hebben we, zijn aardbeien... " Dan gaat ie de rest vertalen met de kooplui. Zou Anniek of Viv de juiste vertaling van aardbei al aan hem hebben doorgespeeld? Ik verdenk Viv hier van voorkennis.

    3. In het cafe bij het waterpijp roken komen de aardbeien terug. Viv lurkt aan een pijp en zegt: "Dit is Farahrah, aardbeien". Camera draait naar Froukje die zegt: "dit zijn ook aardbeien". Het bordje van Viv worden aardbeien opgezet.

    4. Rick gaat zieken over de juiste Meloen van Anniek... Viv grijpt in en zegt: "Rick joh, je moet eerst een s leren een waterpijp te roken". ? Het antwoord is goed en Viv speelt een rol die haar nooit verdacht kan maken in dit spel...

    5. Maar dan de aardbei zelf: PJ zegt: "En dan nu de Farahrah, ligt die ook goed?" En ja hoor, die is als enige van de vruchten die in dit spel een topic waren....Fout! Viv heeft de aardbeien, op het bordje perzik neergelegd en Froukje zat goed met haar aardbeien aan een andere pijp! Geld uit de pot dus..

    Het klassiek ganzenborden:

    Hier is haar rol juist wel prominent. Twee posities zijn voor de mol niet aanlokkelijk. De gevangenis (zat Froukje in) en onderaan waar Dennis en Sebas staan. Waarom niet? Daar kun je alleen helpen met antwoorden naar boven schreeuwen en kandidaten binnenloodsen volgens een strategie... Of voor de vrijstellig gaan, (winnaar) of voor het geld (verliezende team). Juist in het speelveld kun je mollen o gestelde vragen, of door warrig te doen. (of niet Rick en Jon?) In het speeleld stonden: Anniek, Jon, Rick en Vivienne...

    Als mol weet je welk gekleurd flesje van jou is. Wit is makkelijk te onderscheiden. Stel Viv is de mol, dan kijk je eerst of de eerste drie a vier kandidaten jouw flesje toevallig ergens neerzetten. Dit gebeurde voor haar gelukkig al vrij vlot... Vervolgens wil je niet de laatste zijn, want dan kom je in de gevangenis...Viv pakt als 6e of 7e het flesje (moet ik even nakijken)...

    Dan het spel:

    Viv krijgt 4 vragen in de uitzending, 5, 19, 33 en 60. Heeft ze een antwoord juist gegeven? NEE, let maar op:

    1. Vraag 5: Wat is het thema van de tatoos van Sebastiaan? Viv: ?... Dennis: Circkels Rick: "Ja, zijn circkels".

    2. Vraag 19: Welke Nederlandse politicus is de held van Anniek? Viv: ?...Dan zegt Anniek het tot ontsteltenis van de rest zelf voor?

    3. Vraag 33: Wat zijn de voornamen van Jon? Viv: "Zijn dat er geen drie? Vreemd, het zijn er vijf, maar goed... Discussie boven tussen Jon en Rick, Jon lijkt dan voor te zeggen, maar geeft expres het foute antwoord... Rick had het goed met die M van Martinus (zie topic ganzenborden)...Jon was aan het mollen hier.

    4. Vraag 60: Wie is de koning van Jordanie? Viv: "O ja stond in mijn boekje, zijn vrouw weet ik wel dat is...." Anniek weet het wel weer... Viv: "Nee Anniek, jij brengt toch niets binnen, ik zeg... Mohammed. PJ: Fout "O, wie is het dan?" Abduhlah! Nu hangen er in heel Jordanie posters van de koning. In deze aflevering laten ze die posters niet zo maar overal zien. Op weg naar het klassieke theater, als ze de minaretten passeren, in het cafe van de waterpijpopdracht, op de markt, zelfs levensgroot bij het theater zelf. Ik denk dat ze dit echt bewust fout zegt.

    Conclusies:

    - Ze had al haar vragen fout.

    - Ze wilde niet dat dit team te veel geld binnen haalde, mochten ze de verliezer zijn. Mijn indruk was dat ze voor stonden op het andere team.

    - Ze werden winnaar, maar ze wilde dat Dennis eerst gooide en rommelde vooraf wat met die dobbelsteen. Daarna gooit ze zelf twee? En Rick vervolgens weer 6. Ze had dus niets aan die vrijstelling, wel aan geld uit de pot houden...

    Executie:

    Vivienne kiest volgens het filmpje voor Jon. Dat doet ze nu al steevast 2 afleveringen. Zou ze in Jon een lastige tegenstrever zien of voelen? Hij is de enige, behalve Hans een keer, die haar verdacht heeft in uitzending 4. De rest heeft nooit op haar als hoofdverdachte gestemd.

    Dan:

    1. Tijdens het invullen is de stoel uit het kasteel (N-Ierland) weer zichtbaar met duidelijk de M daarin verweven. Alleen bij Froukje is die stoel ook zichtbaar, bij de andere kandidaten niet.

    2. De redactie kiest voor het uitzenden van de volgende vraag bij Jon: Waar begon de mol het spel met de scherpschutters? Laag of hoog? Jon vult laag in, want volgens de beelden verdenkt hij nu Anniek. Had hij hoog ingevuld, was slechts Viv de mogelijkheid... of Jon had zelf de mol moeten zijn. Vraag: Wat wil de redactie hier mee zeggen? Ik vind dit vreemd.

    3. Dan krijgt Sebas groen op een volledige inzet op Rick en Froukje rood, die twijfelde en is gaan spreiden. Viv is de eerste die Froukje troost, maar ik vind haar reactie niet echt oprecht: "Ach stommerd, nou...

    Met dank aan jacco71 van het forum daar.

    En nog ééntje die wat vergezocht is maar wel kan:

    Voordat het dobbelen voor de vrijstelling begint ligt de dobbelsteen klaar met de zes boven en de vier in beeld (die spiegelt in de schaal). Als je de speelkaart van het ganzebord bekijkt, dan loopt er na nummer 63 een witte lijn naar de binnenplaats (einde spel), hierop staat het groene logo van De mol. Dat logo staat dus op nummer 64!. De kandidaten moeten een 6 gooien voor de vrijstelling. Vivienne geeft bewust de beurt aan Dennis om als eerste te gooien (waarom Rick dat doet is mij een raadsel). Viv gaat toch door als mol. Ze weet ook dat de dobbelsteen na de laatste worp met de zes naar boven zal blijven liggen. Ze hoeft hem dan alleen maar te draaien met de vier naar zich toe, zodat weer netjes 64 in beeld komt, de plaats waar in het ganzebordspel het logo van de mol stond. Natuurlijk zegt ze er nog bij "wat grappig", want Dennis gooit precies een zes met een vier naar voren. Als "verliezer" van dit spelletje is het vreemd om dat grappig te vinden, ik zou er flink van balen....
     
  10. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Mooi om te lezen altijd. Maar ik vind dit zo gevaarlijk. ;)

    Ik zit nog steeds op Rick en Viv. Anniek is te erg aan het mollen omdat ze wil dat iedereen dat denkt.
     
  11. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Fijn...nu verdenk ik ook weer Viviënne, je wordt bedankt, Cookie. Nu weet ik het helemaal niet meer. 8)
     
  12. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Deze is ook heerlijk :cool::

    In Jordanië aan het begin van de marktopdracht ( op 18.54 min.) zitten 3 mannen aan een tafeltje onder een boom waterpijp te roken en zie je een grote letter - M - met een - V - eronder op de boomstam staan.

    Hier in het westen is zo'n teken op een boom wat vaag lijkt op een groot hart vrij gewoon, maar in Jordanië lijkt het mij heel ongepast. Misschien is het door de producers aangebracht, of het was er al en paste het goed in het 'hint voor de kijkers thuis' plaatje.

    M voor MOL
    V voor Viv?

    [​IMG]

    Damn wat blijft dit elk jaar toch fantastisch _O_ :cool:

    Edit:// Ook staat het hele forum vol met een "Kruizen Theorie". Het kruis van St. Patrick en Jordanië. Ook staat Viv zeer vaak met haar benen gekruist op foto's en bij de opdrachten.

    Edit:// Of deze:

    Is het iemand opgevallen dat in de intro er drie spelers zijn waarvan de close-up op de ontvangst locatie is genomen en de rest van de spelers tijdens de opdrachten. Heb er nog niets over gelezen op de verschillende forums. Ik denk dat dit de drie finalisten zijn van het spel.

    Vivienne: zittend in de stoel.

    Aniek en Jon: tijdens de vraag of ze de mol wil zijn.

    Denk dat Vivienne de mol is, weggedoken in de stoel. Verder zijn er veel aanwijzingen die naar haar leiden. Aniek heeft al een keer een rood scherm gehad en kan daarom waarschijnlijk de mol niet zijn. Blijft Jon nog over, maar afgaand op het intro staat hij op de zelfde locatie als Aniek waar ik uit afleid dat zij samen de finale bereiken.
     
  13. meteorwings

    meteorwings Active Member

    Berichten:
    1.607
    Leuk Bevonden:
    0
    godsamme 8) na al die reacties zit ik ook heel erg te twijfelen wie de mol is. Ik denk dat ik de aflevering van 2 dagen geleden nog maar is heel goed ga bekijken. Ben opzich niet zo een meester in al die dingen uitvogelen, mr ik ga me kut voelen als ze bij de laatste aflevering al die hints laten zien en dat ik dan denk '' kut, dat ik dat niet zag! '':+
     
  14. Riddick

    Riddick --

    Berichten:
    735
    Leuk Bevonden:
    0
    Sommige dingen zit wat in, echter zijn er ook dingen zoals deze uitspraak:
    "4. Rick gaat zieken over de juiste Meloen van Anniek... Viv grijpt in en zegt: "Rick joh, je moet eerst een s leren een waterpijp te roken". ? Het antwoord is goed en Viv speelt een rol die haar nooit verdacht kan maken in dit spel..."

    Dit kan je toch bij alles zeggen wat iemand wel goed doet? Laat het dan gewoon weg...
     
  15. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Ja, maar de mol weet heus wel welke kleur bij welke naam hoort. 8)
     
  16. Jeroentje NL

    Jeroentje NL Active Member

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap er echt niks meer van, ik ben volgens mij niet zo'n goede WIDM kijker want ik merk niks op van al die details en hints 8)
     
  17. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik durf eindelijk een uitspraak te doen. Vanaf nu zet ik mijn geld in op Anniek. Ik vond haar al verdacht, maar ik twijfelde nog. Nu ben ik na dat getreuzel bij de taxi opdracht (noem je dat rennen?) zekerder van mijn zaak. Daarnaast berust ik mijn oordeel op die mol-ondervragingen en dat Sebastiaan er nu uitging (die naar verluid op Rick zat).
     
  18. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Ik zag weer gekruiste benen, weer op een totaal andere manier :cool:

    Ik blijf bij Viv, inmiddels heb ik wel een bril ontwikkeld die steeds donkerder wordt maar Jon, Dennis en Anniek liggen gewoon te ver voor de hand.
     
  19. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Leuke aflevering. Rick is bij mij wel een beetje minder verdacht geworden omdat Sebas op hem stemde.

    Viv en Jon.
     
  20. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Godverdomme, David.... Ik lees nu pas je theorie over kruizen. Man, nu begin ik wééééér te twijfelen.

    Ok, ik houd Viviënne nog één keer open. Volgende aflevering ga ik ook opletten op kruizen. Je moet voor de hand liggende kandidaten niet uitsluiten overigens. Inge Ipenburg vond ik ook voordehand liggen (ook zonder de gebarenhint). Niet iedereen is even briljant of kan zo goed liegen als Dennis vorig jaar.
     

Deel Deze Pagina