1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wie is de Mol '10

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Cookie, 20 dec 2009.

?

Wie is de mol?

  1. Arjen

    9,4%
  2. Barbara

    3,5%
  3. Erik

    8,2%
  4. Frits

    18,8%
  5. Hind

    7,1%
  6. Kim

    24,7%
  7. Loretta

    1,2%
  8. Manuel

    9,4%
  9. Sanne

    12,9%
  10. Tim

    4,7%
  1. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    [​IMG]

    Inleiding:
    Voor diegenen die nog niet bekend zijn met het programma is er hier een korte samenvatting:
    Onder leiding van presentator Pieter Jan Hagens stortten tien bekende Nederlanders zich in het grote avontuur en vertrokken naar Japan.
    De opdrachten zijn spectaculair, angstaanjagend of ontroerend, maar altijd intrigerend. Nodig zijn: inventiviteit, stressbestendigheid, intelligentie, inzicht, lef en bovenal mensenkennis.

    De kandidaten voeren negen weken lang deze opdrachten uit om gezamenlijk de prijzenpot te spekken. Met de aanwezigheid van een mol – een saboteur - in hun midden is dat voortdurend een lastige klus. Samenwerken en vertrouwen onder de kandidaten is er niet altijd bij. Want hoeveel vreugde er ook is over het slagen van een opdracht, de dreiging van de mol blijft aldoor voelbaar. Wie de mol is houdt ook de kijker zijn greep, want een slimme kijker kan ontdekken waar en hoe de mol saboteert. Slaagt een opdracht, dan verdient de groep geld voor de groepspot. Om de proeven tot een goed einde te brengen, moeten ze samenwerken en elkaar vertrouwen. Alleen: wie is te vertrouwen en wie niet? De mol is altijd onder hen en probeert de opdrachten te saboteren, zodat er geen geld wordt verdiend voor de pot.

    Officiële site:
    http://www.avro.nl/tv/programmas_a-z/wie_is_de_mol/

    Uitzendingen:
    Klik hier voor de lijst met uitzendingen.

    De Kandidaten:

    Arjen Lubach (Afgevallen in Aflevering 7)
    [​IMG]
    Arjen is schrijver, tv- en theatermaker. Na een nummer-twee hit in de top 40 (onder het pseudoniem Slimme Schemer ft. Tido) werkte hij als programmamaker en presentator bij 3FM, waarvoor hij in 2004 werd genomineerd voor een Marconi-award in de categorie aanstormend talent.

    In 2006 verscheen zijn debuutroman 'Mensen die ik ken die mijn moeder hebben gekend'. Zowel CJP magazine als NL20 riepen hem uit tot hét literaire talent van 2007.
    In 2008 kwam zijn tweede roman 'Bastaardsuiker' uit.

    Sinds 2001 treedt Arjen op met zijn theatergezelschap 'Op Sterk Water' in theaters in Nederland en België. Daarnaast maakt hij - samen met Edo Schoonbeek en Pieter Jouke - de internetsite Buro Renkema.

    Begin 2007 was hij te zien in de jury van het programma 'Lama Gezocht'. Vanaf eind 2007 presenteerde hij - samen met Patrick Lodiers 'De nieuwste show' voor BNN.
    In 2009 maakte Arjen de 'Rapservice' voor 'Koefnoen' en en was hij in hetzelfde programma te zien met een persiflage op Nico Dijkshoorn.

    Momenteel werkt hij aan een nieuwe roman.
    Samen met Tim Kamps schreef en speelde Arjen de bestverkopende voorstelling op de Parade 2009, het 'Monica da Silva Trio', dat in 2011 een vervolg zal krijgen in de Nederlandse theaters.


    Barbara Barend (Afgevallen in Aflevering 4)
    [​IMG]
    Barbara gold in haar jeugd als absoluut sporttalent. In 1990 speelde ze onder andere voor het Nederlands meisjeselftal voetbal en werd ze districtskampioene tennis van Amsterdam.

    Na het behalen van haar gymnasiumdiploma ging Barbara in 1992 studeren aan de University of Texas. Daar slaagde ze in 1996 cum laude voor haar Bachelor of Business Administration. In haar studententijd was ze de beste tennisster van haar universiteit.
    Na het behalen van haar diploma keerde ze terug in Nederland en begon ze met het geven van tennisles aan de Amsterdamse jeugd.

    In 1994 begon de journalistieke carrière van Barbara. Ze was destijds freelance journaliste van het Webber Magazine in Amerika. Terug in Nederland begon ze met het schrijven van columns voor het Parool, waarna ze al snel de overstap maakte naar de TV.

    Bij het grote publiek is Barbara vooral bekend vanwege de presentatie van de programma's 'Z@ppsport' en 'Voetbal Insite'.
    Tegenwoordig presenteert Barbara voor 'Eredivisie Live' en is ze te zien bij 'Vrouw & Paard'.

    In 2009 verschijnt haar eigen sportglossy 'Helden'.


    Erik van der Hoff (Afgevallen in Aflevering 8)
    [​IMG]
    Erik was zanger en is presentator, kinderboekenschrijver en producent.

    Als zanger van de voormalige schoolband Roberto Jacketti & the Scooters scoorde Erik tussen 1984 en 1987 een aantal hits, waarvan 'I Save the Day' de grootste was. Deze single was niet alleen in Nederland, maar ook in Italië en Frankrijk succesvol.

    Hierna begon Erik met het schrijven, regisseren, produceren en presenteren van (jeugd)televisieprogramma's voor onder andere de VARA, NCRV ('Taxi'), TVNH, AT5 en IDTV.
    Hij is presentator van de NET 5 woonprogramma's 'Het Blok', 'SamenWonen', 'Klussen en Daten' en 'Ben je slimmer dan een kind?'.
    Daarnaast was hij presentator bij kinderzender Nickelodeon.

    Erik is medeoprichter van kinderboekenuitgeverij King Baboon. Hij is samen met Michel Taanman en Erik Nieuwenhuizen auteur van twee kinderboeken: 'Boris de Kleine Kerstman' (2004) en 'Kleine Klaas' (2006).

    Sinds 1998 is Erik samen met Dan Blazer eigenaar van het TV-productiebedrijf BlazHoffski, gevestigd in Amsterdam. Het bedrijf produceert en bedenkt TV programma's zoals 'Hello Goodbye', '24 Uur met …', 'Down met Johnny', 'Toren C' en 'Tussen de oren'.

    In 2009 presenteert Erik samen met zijn dochter Sascha voor Net 5 'Erik en Sascha in Afrika' en 'De slimste school van Noord Holland' voor RTVNH.
    In 2010 volgt het zesde seizoen van 'Het Blok'. Erik is op 2 januari als acteur te zien in de korte griezel film 'De Pieflos' van de NCRV (Z@pp).


    Frits Sissing (Winnaar)
    [​IMG]
    Frits is presentator bij de AVRO.
    Hij groeide op in Baarn waar hij in 1982 zijn VWO-diploma behaalde aan Het Baarnsch Lyceum. In 1988 rondde hij zijn studie bedrijfseconomie af, waarna hij enkele marketing- en verkoopfuncties vervulde.

    In 1996 ging hij aan de slag bij de Amsterdamse televisiezender AT5. Vier jaar later stapte hij over naar de AVRO om daar locatiepresentaties voor 'Opsporing Verzocht' te verzorgen. Later werd hij ook eindredacteur en hoofdpresentator van dat programma.

    Ook heeft Frits enkele jaren op de planken gestaan bij het musicalgezelschap Star, met Frank Sanders als regisseur en Jos Brink als drijvende kracht op de achtergrond. In 2006 nam hij deel aan het populaire RTL 4-dansprogramma 'Dancing with the Stars'.

    Frits heeft inmiddels meerdere programma's bij de AVRO gepresenteerd, zoals het 'Gouden Televizier-Ring Gala', het 'Musical Awards Gala', 'Op zoek naar Evita' en 'Op zoek naar Joseph'.
    Sinds 2008 is Frits ook te horen op Radio 2 met het programma 'Musical Moods'.
    In 2009 is Frits te zien als presentator van 'Slag bij Nieuwpoort' en 'Op zoek naar Mary Poppins' en speelt en zingt hij in de voorstelling 'Sonneveld voor altijd'.


    Hind Laroussi Tahiri (Afgevallen in Aflevering 5)
    [​IMG]
    Hind is zangeres, bekend geworden door haar derde plaats in de halve finale bij de eerste editie van Idols.
    Voor Idols deed ze mee aan de Soundmixshow en haalde daarbij de landelijke TV-finale, waarin ze te bewonderen was als Vanessa Williams.

    In haar zangcarrière experimenteert Hind volop met verschillende muziekstijlen en in verschillende talen zoals bijvoorbeeld het Arabisch en Portugees. Eén van haar ambities is een rol in een grote musical.

    In 2004 ontving Hind een Edison voor haar debuutalbum. Met het album maakte Hind haar allereerste theatertour die als succesvol werd beschouwd.
    In 2008 deed Hind mee aan het Eurovisie Songfestival en in 2009 heeft ze een tour vol soulmuziek in samenwerking met De Lefties Soul Connection gedaan.
    Daarnaast zingt ze haar nieuwe eerste Nederlandstalige single 'Morgen', de titelsong van de film 'SpangaS op Survival'. Samen met Sellaband.com en YouTube brengt Hind haar nieuwe album volledig in eigen beheer uit.


    Kim Pieters (De Mol)
    [​IMG]
    Kim is actrice. Na het VWO heeft ze de opleiding theaterdocent gevolgd aan de Theaterschool in Arnhem.

    Kim is vooral bekend geworden door haar rol als Claire Simons in de televisiesoap 'Onderweg naar Morgen' (2001– 2004).
    In 2007 en 2008 speelde ze Julia in de Net 5 serie 'Julia's Tango'. Dit jaar stond ze op de planken onder regie van Frans Strijards.

    Naast televisierollen in onder andere 'Samen' en 'Willemspark' heeft Kim rollen in de films 'Nieuwe Schoenen', 'Flirt' en 'Het woeden der gehele wereld'.
    Kim vertolkte ook een rol in de film 'Sextet' van Eddy Terstall.


    Loretta Schrijver (Afgevallen in Aflevering 1)
    [​IMG]
    Loretta ging na haar studies geschiedenis en vertaalkunde voor de televisie werken, waar zij een bekende televisiepersoonlijkheid werd.
    Vanaf 1989 presenteerde ze, onder meer naast Jeroen Pauw, het RTL Nieuws.

    In 2000 verruilde ze RTL 4 voor de AVRO, waar ze het programma Alle Dieren Tellen Mee presenteerde. Na een jaar keerde ze weer terug naar het RTL Nieuws.
    Bij RTL presenteerde ze verder onder meer 'Nederland in het Nieuws', 'Week XY', 'Gezondheid' en tal van Unicef- en WNF-programma's.

    In 2007 maakte Loretta de overstap naar Omroep MAX, waar ze een seizoen lang het programma 'Max en Loretta' presenteerde.
    In 2005 werd ze in een onderzoek naar de populairste nieuwslezer(es) van Nederland als winnaar uitgeroepen. Ook is ze voice-over van diverse programma's.


    Manuel Venderbos (Afgevallen in Aflevering :cool:
    [​IMG]
    Manuel is sinds 2000 presentator bij de Evangelische Omroep. Hij presenteerde onder andere de programma's 'Fataal', 'Jong' en 'Afslag UMC'.

    In het verleden presenteerde hij programma's als 'Lounge', 'Déjà Vu' en 'In de badcuyp'.
    In 2002 werd Manuel gevraagd om Sander de Heer te vervangen in het radio-programma 'Ruuddewild.nl' van Ruud de Wild op 3FM.
    Later werkte hij meerdere malen als freelancer voor BNN en Ruuddewild.nl. Daarnaast verzorgt hij voice-overs voor MTV, Nederland 1, Z@ppelin, Nickelodeon en Talpa.

    Manuel deed in 2005 voor de eerste keer live verslag doen van de EO-Jongerendag. In 2008 en 2009 presenteerde hij het hoofdprogramma van deze dag.


    Sanne Vogel (De Verliezer)
    [​IMG]
    Sanne werkt al vanaf haar zestiende als professioneel actrice, schrijfster en regisseur.

    Ze speelde onder andere bij Huis aan de Werf, Het Syndicaat en DNA. Vanaf haar zeventiende stond ze bijna elk jaar op de Parade met eigen producties. In de bioscoop was ze als actrice te zien in 'Het Schnitzelparadijs' (2005) en in 'Alibi' (2008).

    Voor haar voorstellingen won ze meerdere prijzen waaronder de 1000WATT Lichtpuntprijs, het stimuleringsbudget van het AFK en het 'Ei van de Mus' voor aanstormend Paradetalent.
    Inmiddels is haar eerste voorstelling vertaald in het Duits en heeft ze haar eerste jeugdroman geschreven: 'Het levenswerk van een talentloos meisje'. Samen met haar broer heeft ze 'De Vogelfabriek' waarmee ze eigen werk produceren.

    Vorig seizoen schreef en speelde Sanne voor De Vogelfabriek de voorstelling 'Raaf', met Egbert Jan Weeber en Tygo Gernandt. Sanne was ook te zien in de tv-series 'Het Schnitzelparadijs' en 'Floor Faber', waarin zij een van de hoofdrollen vertolkte. Vanaf januari 2010 zal Sanne te zien zijn in de tv-serie 'Annie M.G.' waarin zij de rol van jonge Annie M.G. Schmidt speelt. Verder speelt ze in januari 2010 in theater Bellevue de voorstelling 'Joran aan Zee' waarin ze Natalee Holloway zal spelen. In maart 2010 komt een nieuwe productie uit bij de Vogelfabriek, de voorstelling 'Late avond Idealen', waarvan Sanne de regie doet.


    Tim Akkerman (Afgevallen in Aflevering 2)
    [​IMG]
    Tim was tot april 2009 de zanger van de Haagse band DI-RECT. De groep bracht sinds 1999 vier studioplaten uit, die zowel nationaal als internationaal veel succes oogstten: 'Discover', 'Over the Moon', 'All Systems Go!' en 'DI-RECT'.

    DI-RECT was een graag en veel geziene gast op festivals als Lowlands, Pinkpop en Parkpop. De band trad meer dan 1000 keer op, kreeg vele gouden platen en werd onder meer bekroond met de Edison Publieksprijs en talloze TMF Awards.
    De band ging eind 2008 en begin 2009 negentig keer langs vele uitverkochte theaters in Nederland met de voorstelling 'DI-RECT doet Tommy'.
    Na afloop van de theatertournee stapt Tim uit DI-RECT om zich te concentreren op een solocarrière. Hij wil zich daarnaast ook meer ontwikkelen als componist en tekstschrijver.
     
  2. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Nice broodje Bakpao
    Rest vind ik nog niet echt bijzonder.
     
  3. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    De eerste video was al verschrikkelijk. Nu al die gekte! :D Waarom stond de wereldbol aan bij slechts 3 kandidaten?
     
  4. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Het is Tim Akkermans! Dat gevoel heb ik nu al8)
     
  5. KhaosFoShow

    KhaosFoShow Ad Fundum!

    Berichten:
    334
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik herken wel elk jaar minder deelnemers, de enige die ik wel tof vind is tim. Maar dat kan ook veranderen natuurlijk, vorig jaar had ik dat ook met die oude gast die vond ik geniaal.:thumbs:
     
  6. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Hind of Barbara Barend, denk ik.

    En noooo Frits Sissing. Beter gaat hij er gelijk uit. 8)

    /edit: Ik ken ze overigens allemaal, alleen Sanne Vogel niet gelijk maar ik heb het Schnitzelparadijs drie keer gezien, dus bij nader inzien ken ik die ook. Dus qua onbekendheid is het enigszins relatief denk ik.
     
    Laatst bewerkt: 20 dec 2009
  7. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Damn die Barbara Barend lijkt zo net een kerel. Wel elk jaar slechtere "sterren".. :9
     
  8. egelhunter

    egelhunter It's all in the game

    Berichten:
    1.842
    Leuk Bevonden:
    49
    Het gaat denk ik niet specifiek om de "sterren" maar puur om het spel. Als ze dit met onbekende nederlanders zouden doen zou ik het nog een supervet programma vinden.
     
  9. WOUW5

    WOUW5 Cpt. Censorshades!

    Berichten:
    2.588
    Leuk Bevonden:
    13
    Als ik zo een beetje naar de foto's kijk, dan denk ik dat Arjen Lubach de mol is. Dat zie ik aan zijn ogen :+.
     
  10. Iris

    Iris psn: Irisistible

    Berichten:
    209
    Leuk Bevonden:
    56
    Yes, donderdag is het zo ver. Wanneer komt de poll?
     
  11. meteorwings

    meteorwings Active Member

    Berichten:
    1.607
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ja. gaat weer bijna beginnen _O_

    Op het forum van de site zelf is het ook altijd een gekte.. mensen komen met de vaagste hints 8)
     
  12. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Wat voor poll wil je hebben?
     
  13. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    Wie is de mol?

    Maar dan allemaal;).
     
  14. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Toegevoegd.

    @Slurpie, naab :+

    @Matrix, welke video bedoelde je eigenlijk?
     
  15. Wooffa

    Wooffa Deus Ex Machina

    Berichten:
    1.497
    Leuk Bevonden:
    3
    Het valt mij op dat Pieter Jan héél de tijd zegt "niets is wat het lijkt" en Frits Sissing dit ook al eens zei tijdens de interviews. De slogan van Wie is de mol 2010 of zit er meer achter? :9 Ook wel interessant dat iemand (volgens mij Pieter Jan zelf) het idee liet vallen dat de presentator ook zomaar de mol kon zijn, maar dan zou het wel héél raar worden. 8)
     
  16. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Nog iets minder dan een half uur en dan eindelijk de start van het nieuwe seizoen van mijn favo serie _O_ Moge Frits er maar snel uitvliegen :+

    Edit:// En zoals elk jaar hebben ze weer de Halo soundtrack ingezet ^^
     
  17. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    En daar gaat Loretta.
     
  18. Iris

    Iris psn: Irisistible

    Berichten:
    209
    Leuk Bevonden:
    56
    Helaas, vond haar wel een geinige kandidate. Pff nu al die hints. Ik zag dat Loretta toen ze afscheid moest nemen een afscheidskus van Sanne(dacht ik)kreeg en een hele rode afdruk achterbleef. Misschien is dat de volgende keer weer.

    Iemand iets anders nog opgevallen?
     
  19. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
  20. Wooffa

    Wooffa Deus Ex Machina

    Berichten:
    1.497
    Leuk Bevonden:
    3
    Alle labeltjes die aan de sleutels hingen waren wit, behalve die van Hind. Overigens stond ze toevallig ook op de meest invloedrijke plek; het schip (waar ze opeens zei dat Barbara "Tim" riep en Loretta + Frits hoogtevrees hadden en dus in de heli zouden zitten). Oja, ze zei nog bij het overleg van die combinaties dat vlinders bij Loretta hoorde, maar gaf héél snel toe dat het toch Erik was. :p

    En WTF @ "de mol maakt zich bekend in aflevering 3"? 8)
     

Deel Deze Pagina