1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wielrennen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Tyrant, 9 jul 2011.

  1. SD23a

    SD23a Why so serious?

    Berichten:
    233
    Leuk Bevonden:
    19
    :) Maar ik zie hem nooit meegaan als de toppers echt beginnen koersen en doortrekken na een aanval :9
     
  2. Blacklist

    Blacklist SWG Leader

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    0
    Hehe dat dacht ik ook, maar wanneer gaan ze dat doen? Vandaag was toch echt de perfecte gelegenheid, stukken van 9,4% tot 10%. Elke keer is er nog vuurwerk geweest op Plateau de Beille, maar nee deze tour niet. Berg ritten in de tour vallende de laatste jaren zowiezo tegen (helemaal als je ze vergelijkt met de Giro). Laatste leuke berg etappe in de tour was?
     
  3. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.023
    Leuk Bevonden:
    9.588
    Vandaag was inderdaad de perfecte gelegenheid om Voeckler er af te rijden. Onbegrijpelijk dat het niet gebeurd is.
    Maarja de Galibier komt ook nog!
     
  4. Blacklist

    Blacklist SWG Leader

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, 22.8 km klimmen met een gemiddelde van 4.9 % . Zeer harde klim maar de Agnel is ook niet misselijk, erger zelfs: 23.7 km klimmen met een gemiddelde van 6.5 %. En dan zit d'Izoard er nog tussen: 14.1 km klimmen met een gemiddelde van 7.3 %. Denk dat dit de koninginnerit van deze tour is.
     
  5. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.023
    Leuk Bevonden:
    9.588
    Jammer dat ze nog de lichtere kant van de Galibier en niet de zwaardere kant ;).
     
  6. Blacklist

    Blacklist SWG Leader

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    0
    Die nemen ze de dag erna toch? Met de Télégraphe erbij (wat voor mij eigenlijk 1 klim is met een afdaling erin, als ze het als 1 klim rekenden dan: _O_). En anders hadden ze de Agnel er niet zo in kunnen stoppen (met die ziekelijke klim die eigenlijk veel langer is dan 24 km) of dikke omweg om zo de d'Izoard te skippen wat ook een mooie beklimming is. Mja, meest perfecte bergrit zou deze Giro moeten zijn met de Crostis en Zoncolan maar toen moesten ze de Crostis even eruit halen... Dat was zo'n harde etappe geweest als die erin was gebleven!
     
  7. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824

    [​IMG]
     
  8. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.023
    Leuk Bevonden:
    9.588
    Thor laat zich weer van z'n beste kant zien.
    Lau wordt er ook niet knapper van. Wel mooi dat die is doorgereden, had dat niet verwacht tbh.

    Zoncolan _O_ Ik weet nog wel Basso vorig jaar. Dat wil ik in de Tour ook zien! Een favoriet die er in z'n eentje vandoor gaat _O_
     
    Laatst bewerkt: 16 jul 2011
  9. Dragonmaster

    Dragonmaster Registered User

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    2
    Je kan trouwens niet serieus beweren dat ze helemaal niet gekoerst hebben vandaag, er bleven toch aardig wat mannen over en Andy viel niet alleen stil maar werd serieus steeds gepareerd door Basso, Voeckler, Contador of Evans.
    Gezien de prestaties van de Schlecks in het "voorseizoen" ook altijd lijkt het me niet evident dat ze iedereen er zomaar af moeten kunnen rijden.

    Basso zag er wel redelijk goed uit vond ik, hoop dat hij de derde week op zijn sterkst is zoals ze ook verwachtten bij Sporza:D
     
  10. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.023
    Leuk Bevonden:
    9.588
    Tja het blijft een meningsverschil. Ik denk helemaal niet dat Basso en vooral Contador (onzichtbaar!) hebben gepareerd. Andy is 4x weggegaan ofzo, 2x kon Frank niet mee dus stopte die, 1x haalde Voeckler hem terug en die 4e keer x was 200 meter voor de finish waar hij 2 seconden pakte...
    En wat bedoel je met 'er bleven toch aardig wat mannen over'? Dat is toch juist een teken dat er niet VOL werd gekoerst, anders had een Rolland of Peraud, met alle respect, nooit meegekunt.
     
  11. noriCeramic

    noriCeramic XBW Racing

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    55
    Ik erger me aan de broertjes omdat ze constant rekening houden met elkaar. Er kan er maar 1 winnen en niet 2. Dus als de een het niet bij kan houden, pech. Kijk gewoon wie er op dat moment de sterkste is van de twee.
     
  12. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Idd ze zijn ook elkaars concurrent. Maar ze willen elkaar nooit de vernieling in rijden.
    Als ze beide echte toppers willen worden moeten ze daar geen rekening mee houden. En gewoon gaan als ze kunnen ook al betekend dat dat die andere er dan doorheen zakt.
     
  13. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.023
    Leuk Bevonden:
    9.588
    Volgens mij gingen ze wachten tot de Alpen totdat ze een 'definitieve keuze' gingen maken.
    Persoonlijk had ik Frank hoger zitten maar Andy was gisteren zeker frisser.

    Maar jullie hebben gelijk, het is meer een vloek dan een zegen, een broer bij je in je eigen team.
     
  14. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Het is echt geen vloek, als ze beide goed in het klassement blijven staan kunnen ze om en om blijven aanvallen, wanneer 1 van beide wegvalt moet de ander echt super zijn omdat die dan degene moet zijn die constant aanvalt, nu kunnen ze het nog verdelen. Ik vind jullie wel negatief, de enige die gister wat geprobeerd hebben voor het klassement waren de Schleckjes en Sanchez. Eigenlijk waren alle favorieten gedwongen aan te vallen nu die Fransman bewijst mee te komen in de bergen, en toch waren het alleen hun. Ik vind dat er veel meer mensen te verwijten zijn voor de vervelende afloop van de etappe gister dan alleen de Schleckjes. Basso, Evans, Contador, ik zie ze geen twee minuten pakken op Voeckler in een tijdrit. Er wordt hier gedaan alsof alleen de Schleckjes de tour willen winnen, maar als de overige favorieten nog kans willen maken moeten die toch ook echt wat proberen.
     
    Laatst bewerkt: 17 jul 2011
  15. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.023
    Leuk Bevonden:
    9.588
    Evans gedwongen om aan te vallen? Cadel is uiteindelijk de mentale overwinnaar. Zijn doel is om geen tijd te verliezen in het hooggebergte, niet om nog meer te winnen.
     
  16. noriCeramic

    noriCeramic XBW Racing

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    55
    Normaal gesproken rijdt Evans de Schleckjes de vernieling in bij de tijdrit. Basso probeerde gister wel maar die is gewoon niet explosief, vond hem wel sterk ogen eigenlijk.

    Anyway, alsjeblieft GEEN Voeckler als tourwinnaar.
     
  17. planckie

    planckie Morcion

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind Voeckler wel redelijk goed rijden. Maar tourwinnaar? Nowp. Volgen nog zeer zware ritten & wanneer de tenoren echt beginnen zal hij niet meer kunnen meegaan of aanvallen tegenhouden. Maar wel ook een pluim voor Europcar die echt goed werkt als ploeg. Ze doen echt wel hun job. Die Rolland blijft ook wel meegaan :).

    Anyway, voor vandaag weet ik het niet goed. Cav was gisteren bijna buiten tijd dus zal hij het wel redelijk zwaar krijgen. Ik hoop eens op een outsider: Ciolek, Turgot,...
    Maar Rojas zal ook wel weer een zware klant worden.
     
    Laatst bewerkt: 17 jul 2011
  18. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    Het afgelopen jaar/anderhalf jaar heeft hij dus bewezen wel aan te vallen, ik zie niet in waarom hij dat in deze tour niet zou doen. Enige reden zou zijn dat hij nu al in een aardige positie zit en rekent op zijn tijdrit. Maar als hij moet, dan gaat hij echt wel.
     
  19. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Het boek Schoon Genoeg van Thomas Dekker zojuist van begin tot eind in één ruk uitgelezen. Net zo boeiend als de documentaire! Top dus!
    Ook leuk om je eigen woonplaats vaak voorbij te zien komen. :+
     
  20. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Hehe Hoogerland bij Sportzomer.
     

Deel Deze Pagina