1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wielrennen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Tyrant, 9 jul 2011.

  1. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Pff geen Tour en verveelde me. ;)
    Toen maar de Docu van Dekker gekeken. Pff wat een kwal is het zeg.
    Zegt die mensen kennen me niet etc. Maar vind hem nog ergerlijker dan voor de Docu.
     
  2. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.023
    Leuk Bevonden:
    9.588
    Haha ja ik had dus precies hetzelfde. Hij lijkt totaal geen spijt te hebben en zoekt een soort van excuses...
    En die rustdag komt me wel goed eigenlijk. Na dit drama weekend had ik het wel een beetje gehad met deze Tour. Volgend jaar moet NOS gewoon de Giro elke dag uitzenden en alleen de Tour in het weekend.
     
  3. Blacklist

    Blacklist SWG Leader

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    0
    Die ronde miss bij Tour Du Jour daar zou ik wel een trucje op kunnen... Juli + rustdag = verveling :mad:
     
  4. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Gert Jakobs :lol:
     
  5. Blacklist

    Blacklist SWG Leader

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    0
    Hehe mooie kerel! Krijg me toch een partij zin in patat als ik die friet daar zo zie staan...
     
  6. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Oh, ben ik niet de enigste dus :9
     
  7. Blacklist

    Blacklist SWG Leader

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    0
    Gert Jakobs of zin in patat :p?
     
  8. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Zin in patat!

    Edit:
    Beide eigenlijk, begin z'n aanwezigheid steeds meer te waarderen :)
     
  9. Blacklist

    Blacklist SWG Leader

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooie beelden van deze tour bij de Avondetappe, aanvallende Evans, ik werd helemaal gek :) hehe

    EDIT: Beelden van de training van Rob Ruijgh bij de Avondetappe, zie je die mongool met zijn stokbroden van Tour du Jour achterin beeld :lol:
     
    Laatst bewerkt: 19 jul 2011
  10. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.023
    Leuk Bevonden:
    9.588
    Ik krijg juist steeds meer het gevoel dat die man anekdotes van te voren verzint en die in de show mag vertellen... En dan maar hopen dat iedereen lacht :lol:

    Edit:
    Held _O_
    Ivan de Verschrikkelijke niet voor laten _O_
     
    Laatst bewerkt: 19 jul 2011
  11. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.023
    Leuk Bevonden:
    9.588
    Etappe 16
    19 juli
    Saint-Paul-Trois-Chateaux - Gap
    162.5 km

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Na 2 saaie sprint etappes gaan we weer een beetje de bergen in. Alhoewel 1 colletje van de 2e categorie lijkt alsof het weinig spektakel gaat bieden, het profiel geeft anders aan. Het gaat lichtelijk omhoog en onderweg moet men nog de ongecategoriseerde Col de Palluel op. In totaal moet met toch 1200m de hoogte in. Het leuke is dat de supersprint redelijk laat in de parkoers ligt, dus hoeveel kan Cavendish er uit persen? Of zal eindelijk Gilbert of Rojas zo'n tussensprint winnen?
    Sowieso gaat er natuurlijk worden aangevallen. Aangezien er nog gedaald moet worden naar Gap, zullen mannen als Casar en Hushovd maar al te graag in dat aanvallend groepje willen zitten. De afdaling is trouwens redelijk berucht. Alhoewel het niet exact hetzelfde is als betreffende dag waar Beloki zijn bovenbeen op 2 plaatsen brak, haken ze daar na ongeveer 2 km wel op. De beroemde bocht waar Beloki zijn carriere eindigden en Armstrong dat stukkie afsneed komt dus wel langs!
    Gap is al 20x finishplaats geweest, en veelal was het een sterke vluchter die won (Fedrigo 2006, Paulinho 2010 bv). Dus hopelijk weer een spannende etappe waarin we een mooie finale gaan zien met een tof groepje ontsnappers.
    Ik zet vooralsnog mijn geld in op Casar, maar wie weet zien we Sammy Sanchez weer terug, of Hushovd, eerdere etappewinnaars. Verder zal ik maar weer het standaard lijstje vluchters opnoemen met Chavanel, Moncoutie, Roy, Barredo of Gilbert. We zullen zien.
    En hopelijk geen valpartijen...
     
  12. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Nederlanders kunnen niet tegen iemand die zegt dat hij goed is, het wordt maar weer eens bewezen. Een man die zegt dat hij goed is kunnen we niet hebben. We hebben liever een enorme kneus zoals Gesink die amper uit zijn woorden komt tijdens interviews. En die nooit eens straffe uitspraken doet. De nuchtere ... uit de provincie. Zo willen we elke renner hebben...

    Kom op zeg met dat gezeik op Dekker... volgend jaar supporteren we allemaal weer voor hem omdat hij echt resultaten rijd. Hij heeft nog altijd een grotere erelijst dan Gesink. Dus alsjeblieft hou maar op, of blijf hem afzeiken als hij volgend jaar Gesink sowieso in de klassiekers voledig wegrijd.. Of lees zijn boek en oordeel niet op hem vanwege die docu die natuurlijk altijd een beetje de hand van de maker heeft. Hij bepaald wat hij weglaat en wat niet. Tuurlijk heeft hij het moeilijk gehad. Logisch want waar train je die twee jaar voor. Dus lees zijn boek of shutt uppp. Want als je die leest weet je echt wel dat hij spijt heeft.
     
  13. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.023
    Leuk Bevonden:
    9.588
    We hebben het hier toch niet over prestaties?
    Ik vind hem gewoon een nare man. Al zou die de Tour winnen, kan mij het rotten.
    Dat is gewoon een mening, dus kom alsjeblieft niet met 'dan weet je echt wel dat hij spijt heeft'. Ik kon het er iig niet uithalen. Die mening zal ik ook hebben als hij Gesink er uit rijdt in klassiekers (wat overigens een domme opmerking is aangezien Gesink geen typische rijder is voor klassiekers ivm explosiviteit. Dus slaat echt nergens op wat je zegt).
    Boek heb ik ook gelezen zoals ik al eens heb aangegeven.
     
  14. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Hopelijk zit er een Nederlander bij, zou wel leuk zijn. Er is wel regen voorspelt dus niet echt handig.
     
  15. dakar

    dakar Juve Forever

    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    1
    NL succes zou erg mooi zijn. Hopelijk zitten er een paar mee.
     
  16. Seh

    Seh Guest

    Hoogerland. \o/
     
  17. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Ze rijden wel enorm hard en er wordt aan alle kanten gedemareerd.
    Grote kopgroep nu, te groot denk ik.
     
  18. JeePee

    JeePee Guest

    Leuk om te zien hoe iedereen in die kopgroep wil zitten :)
     
  19. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.023
    Leuk Bevonden:
    9.588
    Te groot ja, maar met mannen als Jeanneson en Hesjedal mogen ze vast niet uitlopen vrees ik.
    Edit: al ingelopen :+


    Als Ducrot over een tweet begint over Beloki bocht of over Stephen Roche is die van mij :lol:
     
  20. Blacklist

    Blacklist SWG Leader

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    0
    Tweede Chasse Patate voor Mollema deze tour xD Voor Boogerd & Dijkstra & Bijna iedereen denk ik, hier komt Chasse Patate vandaan:

    "Chasse patate is een bekende term uit het wielrennen. Wanneer een renner vanuit het peloton naar de kop(groep) demarreert, maar vrij vlug schijnbaar stilvalt, zonder veel overtuiging zijn jacht op de kopgroep volhoudt en zonder redelijk uitzicht op een aansluiting bij die kop(groep) blijft rijden tussen beide in, wordt zijn jacht een chasse patate genoemd. De renner levert dan een inspanning die niet rendeert.
    De term is afkomstig uit het Zesdaagsencircuit waar een chasse patate voor een koppelkoers staat waarbij het peloton bewust kiest om niet voluit te rijden, maar een koppelkoers verrijdt tegen snelheden wat lager dan normaal waarbij de overwinning eigenlijk niet van belang is voor het eindklassement.
    Tot aan de jaren tachtig van de 20e eeuw hadden veel zesdaagsen een middagprogramma als aanvulling op het gebruikelijke avond- en nachtprogramma. Doordat in tegenstelling tot het avondprogramma deze middagprogramma's veeleer door schoolgaande jeugd in plaats van betalende bezoekers werd bezocht, verkozen de renners om voor het publiek in plaats van een echte wedstrijd waarin "rechtdoor" wordt gereden (tout á droit - constant zo laag mogelijk in de baan blijvend, om niet meer dan de kortste afstand per baanronde te hoeven rijden), een wedstrijd te verrijden die meer gericht was op makkelijk vermaak dan op puntenwinst. De koppels die op grote achterstand stonden in het algemeen klassement konden wat rondes nemen zonder de top van het klassement voor de eindoverwinning te bedreigen. De ploegen die in staat werden geacht om voor de eindoverwinning te strijden konden hun krachten sparen, doordat ze elkaar met rust lieten en geen rondes op elkaar en de rest van het zesdaagsepeloton trachtten te nemen. De mindere ploegen konden bijgevolg het publiek spektakel bieden door meer dan in de reguliere koppelkoersen te demarreren en een ronde op het peloton te nemen. Het, weinig deskundige, publiek kreeg op die fiets een vermakelijke en ogenschijnlijk dynamische wedstrijd te zien waarin veel koppels veel rondes nemen, zonder dat de wedstrijd van de renners veel krachten vergde.
    Een chasse patate staat in de huidige zesdaagsen slecht aangeschreven. Als gevolg van de tegenwoordig relatief korte wedstrijdprogramma's en kortere koppelkoersen — 1 uur koppelkoers per avond in plaats van twee van twee uur — wordt van de renners verwacht dat zij ook elk wedstrijduur voor het avondprogramma "koers" maken met het oog op het eindklassement in plaats van zich te sparen door "patattenjacht" te verkiezen."
     

Deel Deze Pagina