1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wielrennen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Tyrant, 9 jul 2011.

1. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Ik zei het ook direct. Tevens het zelfde in het jaar dat Rasmussen uit de tour gehaald werd.

Is het raar dat als hij het aanvecht in Zwitserland toch geschorst blijft? Ook al wint hij het hoger beroep? Of is dat puur, omdat er verboden middelen gevonden werden?

2. FR-thaan

FR-thaan Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Vind het verschrikkelijk dat het op deze manier moet gaan.. Wordt geschorst met terugwerkende kracht van augustus 2010 tot augustus 2012. Zal dus in de vuelta weer aan de start staan. Maar al die wedstrijden tussen augustus 2010 en nu waarin Contador heeft meegereden zijn dus een soort van verpest.. als hij ze heeft gewonnen gaat de overwinning dan wel naar de nummer 2, maar de charme is ervanaf.
    Een beslissing waar ze 566 dagen(dat las ik weet niet of t klopt) over doen.. Ik vind het niks.
    Heb liever dat ze hem dan per nu voor 2 jaar schorsen, of vrijspreken.

3. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Verschrikkelijk, deze man heeft heel waarschijnlijk gebruikt, net zoals Rasmussen waarschijnlijk gewoon gebruikt heeft. Ik vind het dopingverhaal in wielrennen echt belachelijk, van mij mogen ze het toestaan, maar ze hebben nu die regels en hij heeft zich er niet aan gehouden. Het enige belachelijke is dat het inderdaad zo lang heeft geduurd, maar dat je wordt gestraft als je iets tegen de regels doet is het nu eenmaal strafbaar.

Dit filmpje vat het perfect samen: http://www.sporza.be/cm/sporza/videozone/MG_sportnieuws/MG_wielrennen/1.1213690

Laatst bewerkt: 6 feb 2012
  4. Obscure Thing

Obscure Thing Active Member

Leuk Bevonden:
    142
    http://www.sporza.be/cm/sporza/wielrennen/120206_Contador_Vandeweghe

Als je dit hoort kan ik alleen maar boos worden om deze uitspraak. Ze hebben gewoon niet bewezen dat hij doping gebruikt heeft maar toch geven ze hem deze straf. Ik hoop dat Alberto nog verder gaat procederen en deze uitspraak met de grond gelijk maakt.

En dan komen hier weer van die sjappies: Ik wist al dat ie gebruikt had._0/ Serieus dan begrijp je er niks van en heb je je niet verdiept in deze zaak. Doping in het wielrennen zit onder zon loop. Als je ziet hoeveel controles die gasten per jaar hebben. Niet normaal. En Contador heeft gewoon niet gebruikt punt.

En ondanks deze uitspraak zie ik Contador nog gewoon als de winnaar in de giro van 2011 en de tour van 2010.

5. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Ja hoor, jij bent natuurlijk zo'n insider die weet natuurlijk zeker dat Contador clean is. Toch oordeelt het CAS anders. Zal wel je favo zijn, ja dan komt het hard aan. Doeg.

Laatst bewerkt: 6 feb 2012
  6. Obscure Thing

Leuk Bevonden:
    142
    Nee het was niet mijn favoriet maar kijk die filmpjes en verdiep je eens in de zaak in plaats vanaf de zijlijn schreeuwen dat ie gebruikt heeft. Dat is bij wielrennen nogal makkelijk. Want wielrenners zijn schuldig tot het tegendeel bewezen is.

Contador hij heeft niet kunnen bewijzen dat hij onschuldig dus wordt hij schuldig verklaard zonder dat er daarvoor bewijzen zijn. Het CAS geeft zelfs in hun uitspraak toe dat er geen hard bewijs voor dopinggebruik is.

Dit is gewoon te belachelijk voor woorden, en dan vooral de tijd die dit nodig gehad heeft.

7. Hunt3r 410

Hunt3r 410 Active Member

Leuk Bevonden:
    45
    Jammer ik ben wel fan van contador. Heeft heel weinig ploeg genoten nodig om een ronde te winnen. En geen arrogante kwal. Maar als die gebruikt heeft moet die gestraft worden.

8. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Wat is dit voor onzin. Natuurlijk moet hij bewijzen dat hij onschuldig is omdat er een test ligt die aangeeft: 'gebruikt, clenbuterol in het bloed.' Die test is niet verzonnen ofzo, je doet alsof hij onschuldig is, hij heeft zonder twijfel een middel in zijn bloed gehad wat niet mag. Jij kan geloven dat hij des nachts een spuitje heeft gekregen van de luxemburgse geheime dienst om hem erin te luizen, of dat hij een biefstukje heeft gegeten met toevallig een stukje doping dat gegeven was aan het dier, feit blijft dat hij iets in ze bloed had dat niet mag.

Ik geef toe dat het waarschijnlijk is dat het een puur verkeerde plek/verkeerde tijd geval was en dat hij het slachtoffer is van een belachelijk klein percentage dat hij een stukje vlees heeft gegeten met iets erin, maar dat moet hij aantonen, en dat is niet gelukt. Het is een lastig verhaal, maar als je wielrenners vrij gaat praten als ze een smoesje hebben dat ze niet kunnen bewijzen is het heel triest als het echt waar is, en wordt het hopelijk nog eens opgelost, maar je kan niet niets doen.

9. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Meest belachelijke is nog dat het zo lang geduurd heeft.

10. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Precies en ook alle punten zullen waarschijnlijk van het team afgaan dus die kunnen plaats verliezen voor grote rondes. Zonde voor de wielersport, verder wel apart dat er zo weinig over het hele proces bekend is geworden.

11. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Ik vind het besmet vlees eten zo'n cliché. Iedere keer als iemand betrapt wordt en de straal wijst uit op doping dan hebben ze het via via binnen gekregen en weten ze zelf nergens van. Hoe kun jij zo zeker zijn dat hij het niet gebruikt heeft?

12. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Terechte schorsing, raar dat het zo lang moest duren...
    Vorig jaar werd er een renner met hetzelfde stofje en die werd per direct ontslagen en geschorst... Waarom gebeurde dat nu niet?

13. Obscure Thing

Leuk Bevonden:
    142
    bron: www.wielerupdate.nl

En Tyrant er zijn genoeg gevallen waarbij een Clebentural onbestraft is gebleven. Maarja dit keer is het een wielrenner he. Fuck deze shit.

14. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    Vooral omdat het om zulke minieme hoeveelheden gaat vind ik het echt bizar.

15. Bernard

Bernard Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Opnieuw een zege voor Tom Boonen in Qatar.

Goe bezig!

16. SD23a

SD23a Why so serious?

Leuk Bevonden:
    19
    België boven vandaag :+

17. Obscure Thing

Leuk Bevonden:
    142
    Boonen weer met een van zijn bullshit excuses: Ik zag de aankomst vlaggen niet goed...

Hahaha maar vanaf 4 maart gaan we echt beginnen. Parijs-Nice_O_

En Thomas Dekker doet mee dus dan gaan we zien of hij al weer lekker in vorm aan het komen is. Volgens de laatste testen eind december zat hij alweer in de buurt bij Dan Martin.

18. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Pfff, vandaag laatste uur gekeken in de hoop op geen massasprint blijkt mijn hoop vergeefs. Ik vond het ook wel frappant dat de presentatoren het de hele tijd hadden over sponsors die niet willen investeren in de sport, tja, je hebt dus ploegleiders, die serieus tot aan de sprint denken dat ze van een sprintploeg als Sky kunnen winnen, met een sprinter die al anderhalf jaar alles bij elkaar wint, en dan niets doen om dit te stoppen. Dan heb je bijvoorbeeld een Rabobank die een 'sprinter' hebben maar dan is het trijntje al stuk bij 3km voor de streep, je hebt een Greiphel, die keer op keer ziet dat zijn teammaats hem niet kunnen steunen in de sprints en hij wordt keer op keer ingesloten door Sky mannen, het is echt ongelooflijk.

Ze gaan met ze alle naar de sprint en proberen het gewoon weer, al ongeveer 2-3 jaar hetzelfde, en ongeveer dezelfde periode met hetzelfde resultaat, keer op keer worden ze geklopt door Cavendish. Ik zou hier ook niet in willen investeren, wat een halve garen. Breukkink, Dekker, en al die andere oud wielrenners, zijn volkomen idioot, 2/3 jaar hetzelfde, en er gebeurd helemaal niets om massasprints te voorkomen, ze gaan met ze alle naar de streep, en Cav wint, wat een wondersprinter is zonder twijfel, maar het toont aan hoe kut de sport is.

Laatst bewerkt: 26 feb 2012
  19. Obscure Thing

Leuk Bevonden:
    142
    Cavendish was dit seizoen totaal nog niet op dreef in tegenstelling tot Greipel die alles tot vandaag zon beetje gewonnen had. Dus logisch dat ze dachten dat er vandaag een kans was. Maar nee Cav was vandaag weer ouderwets. Al is Kuurne-Brussel-Kuurne zonder regen ook een zekere sprint met dat boutparkoers.

20. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Hebben we er zin in jongens! Voor mij is Parijs-Nice altijd de echte officiële opening van het seizoen :p

Ik geef Martin wel weer een redelijke kans gezien de etappes.

Deel Deze Pagina