1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wielrennen [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Tyrant, 25 mrt 2012.

  1. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558

    [gb]Wielrennen[/gb]
    [​IMG]


    Dit topic is bedoeld voor een van de mooiste sporten: het wielrennen. Uiteraard kun je hier discussiëren wie de voorjaarsklassiekers gaat winnen of wie de gele trui gaat pakken in de Tour. Maar ook is dit de ideale plek om je eigen ervaringen te delen van je avonturen op het asfalt!

    [gb]Sites[/gb]
    Steephill.tv : samenvattingen en videomateriaal
    Velospace.org : site met de mooiste verzameling fietsen
    Tour de France : officiële site
    Giro d'Italia : officiële site
    Cycling News : geweldige site met alle nieuwtjes + foto's
    Cycling Fever : nieuws en interviews
    Sportpools : de ideale site voor wielerpools


    [​IMG]

     
  2. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Ik bedoelde btw dat Sagan dit jaar nog beter is geworden dan vorig jaar en dat ik hem binnenkort een grote prijs zie pakken.

    Niet dat het moest ofzo.
     
  3. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    O ok ja ik zie hem ook grote dingen doen.
    Misschien nog geen eens dit jaar eigenlijk.
     
  4. Bernard

    Bernard Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Zondag 1 april staat Vlaanderen's Mooiste op het programma.
    In de Vlaamse kranten worden vooral Boonen & Cancellara naar voor geschoven als top-kandidaat winnaars. Maar is dat wel zo of zien jullie nog andere topfavorieten?
    En wat te denken van het vernieuwde parcours met o.a. 3x de beklimming van de Patersberg en zonder de Muur van Geraardsbergen.
     
  5. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Ik heb geen idee wat ik van het parcours moet verwachten eigenlijk. Maar ik hoop op Cancelara. Of misschien onverwacht ineens Westra_O_
     
  6. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Jammer van Westra in de Panne.. Weer 2e!


    Vernieuwde parcours vind ik zo slecht nog niet. Op zich jammer dat de Muur er niet meer inzit, maar zoals ze in DWDD deden ging nergens over...
    Vooral Mathijs die zich af ging vragen waarom de renners de koers niet ging boycotten :emo:
     
  7. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Dat de Muur er niet meer in zit is eigenlijk gewoon logisch. Commercieel gezien lag de aankomst helemaal verkeerd, dat hebben ze nu opgelost.

    Boonen zal wel een hoop praatjes hebben en er uiteindelijk niet aan te pas komen.
    Uiteraard hoop ik dan ook dat Cancellara z'n motortje aan kan zetten en wint :)

    Ach, hoort ook een beetje bij de rol die Matthijs speelt natuurlijk. Alles om een reactie van een gast te krijgen die de moeite waard is.

    We zullen zien, heb er zin an!
     
  8. dakar

    dakar Juve Forever

    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    1
    Cancellara gaat inderdaad weer Boonen de oren wassen :cool:.
     
  9. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Momenteel verkeerd Boonen in betere vorm dus ik weet het nog zo niet..!
     
  10. dakar

    dakar Juve Forever

    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat wel, maar als die motor van Fabian echt op gang komt, is die moeilijk te houden. Ook een prachtkerel trouwens. Ging een keer als enige slapen in de bus, omdat het hotel kut met peren was!
     
  11. FR-thaan

    FR-thaan Active Member

    Berichten:
    898
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik verwacht geen Boonen en geen Cancellara, kijken te veel naar elkaar waarna een renner als Pozzato, Breschel, Leukemans, Chavanel of Vanmarcke er wel eens mee vandoor zou kunnen gaan.
    Ik tip dan Chavanel, mede ook doordat Omega de sterkste ploeg heeft, grote kans dat die met z'n 3en in een elitegroepje komen.

    Hoop dat Langeveld en Terpstra ook wat kunnen laten zien, van de Nederlanders in Nederlandse dienst hoeven we niet veel te verwachten denk ik.

    Overigens heel weinig kasseien in de laatste 100 km als je het vergelijkt met het oude parcours, dus misschien gaan we nog wel renners zien die je normaal in de ronde niet snel zal zien.
     
  12. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Breschel zou wel eens hoge ogen gooien, maar winst... Zou geweldig zijn maar daarvoor loopt het net niet goed genoeg bij de Rabo's.
     
  13. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Doei Cancelara en Langeveld=(

    Nu wordt het een afwachtkoers die waarschijnlijk nog op een massasprint gaat uitlopen. Zonder Cancelara he.
     
  14. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Geweldige overwinning!!!
     
  15. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Deed ie mooi ja. Nog bijna gelost op de Paterberg en dan toch de sprint winnen.
     
  16. dakar

    dakar Juve Forever

    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    1
    Boonen, bah.
     
  17. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    @Obscure: Inderdaad, al hebben die Italianen het niet goed gespeeld.. Pozzato heeft hem niet afgemaakt door nooit een aanvalletje te zetten.
     
  18. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Boonen, goed hoor, valt me wel op dat bijvoorbeeld een Gilbert dit jaar echt wel heel erg afwezig is (weet zelfs niet eens of hij wel gestart is). Boonen is gewoon een echte linkebal, hij weet hij hij zowel in de sprint van de mindere wint als in een groep met favos goede zaken kan doen, waardoor anderen die enkel kans hebben door de aanval gewoon kan blijven volgen mocht dat nodig zijn. Boonen is een vorm die hij al jaren niet meer heeft gehad.
     
  19. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Klopt, zou me niks verbazen als hij Parijs Roubaix ook wint zonder Spartacus erbij.
     
  20. dakar

    dakar Juve Forever

    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    1
    Vleesman gooit de handdoek in de ring.
     

Deel Deze Pagina