1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wielrennen [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Tyrant, 25 mrt 2012.

1. Obscure Thing

Obscure Thing Active Member

Leuk Bevonden:
    142
    Bij Pinot heb ik echt het idee dat ik naar een toekomstig tourwinnaar zit te kijken_O_ wat een klasse van die jongen. Rolland ook bazig. Ik begin fan te worden van fransen, het is een wonder.

En Froome is gewoon veruit de beste klimmer. wat een etappe zeg damn_O_
    Goed dat Mollema afstapt want die rijd half dood rond. Eigenlijk moet Gesink ook gewoon afstappen want dit ging weer nergens over.

en oja Tour du jour is een ontzettend kutprogramma met mensen die geen enkel verstand van wielrennen hebben. Derksen voorop met zijn vergelijkingen met voetbal. Nelissen met zijn kutkop die de kenner uit loopt te hangen. Koning in het land der blinden daar. En Genee weet helemaal niet waar hij het over heeft. Houd het maar bij voetbal RTL want over wielrennen kunnen jullie geen fatsoenlijk programma maken.

En Gesink, Kruiswijk en Mollema zijn echt wel goeie renners. ze hebben nu gewoon pech. Gesink is een renner die 6e kan worden in de tour(hoger niet, dat is een hersenspinsel van chauvinistische nederlanders). Kruiswijk reed vorig jaar aan het eind van de giro met Contador omhoog en kan nog verder groeien. En Mollema is een renner die goed kan klimmen en aan het eind nog behoorlijk kan sprinten. Maar het grootste nederlandse talent vind ik eigenlijk Poels, ik ben benieuwd of die jongen ooit weer op niveau gaat komen.

2. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind het ook een minder programma dan Mart, Mart heeft zoveel meer verstand van wielrennen dan alle gasten bij Jour, zelfde geld voor Zonneveld, goede wielerjournalist. Wat was Dries van Agt gister scherp trouwens, was het volledig met die man eens. Jammer dat Thijs Zonneveld en Mart altijd als heilige boontjes willen overkomen.

Leuke etappe vandaag, leuk voor de Fransen, en verdiend. Jammer dat Evans later niet kon volgen, de Tour is nu gewoon beslist als er geen gek Wiggans afschiet of onderuit trapt. Voor de spanning voor het klassement was deze etappe echt slecht, ik mis ook, en dat het uit mijn mond moet komen, Contador. Die had tenminste nog kunnen aanvallen in de bergen. Van de Broecke, Nibali, ze kunnen gewoon moeilijk wegrijden van het duo Sky, waardoor ze dus niet dichter kunnen komen, en Wiggans heeft nog 5 minuten of Nibali (aannemende dat hij de tijdrit minimaal met 2 min verschil wint van Ni), Evans was de laatste hoop om spanning in de tour te houden, en dat is nu ook verloren, jammer, erg jammer.

3. Obscure Thing

Leuk Bevonden:
    142
    Maar ik ben echt benieuwd wat Wiggins en Froome gaan zeggen over het demarage momentje in de slotklim. Froome is overduidelijk de beste klimmer van de tour. En Pinot gaat de tour minimaal 3 keer winnen_O_

4. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    Ben het ook eens met Van Agt, hoogte van de straf naar de mate van ernst van het misdrijf. Dan had je nu hopelijk nog een spannendere tour gezien met een Contador die bergop en in de tijdrit zich met de besten kan meten.

Het begint wel schrijnend te worden dat nu voor het derde jaar op rij de kopmannen van de Rabobank zijn gevallen en geen potten meer kunnen breken. Dat kan je toch bijna geen pech meer noemen? Ze kwamen de eerste week nu goed door, maar aan het eind gaat het dan toch mis (Ik vermoed dat het wegvallen van Tjallingii hier een grote rol in speelt).

Denk ook dat de Tour organisatie iets moet doen aan die valpartijen in de eerste week. Want het is een soort van neerwaartse spiraal die alleen te doorbreken valt door de tour organisatie. De ploegen zijn zo nerveus om te vallen en tijd te verliezen dat ze nog meer voorin willen rijden. Een van de beste methodes lijkt mij om de jury te gebruiken om te kijken of een valpartij ernstig genoeg is om de koers stil te leggen. Lijkt me dat de renners dan minder druk hebben om van voren te zitten.

Over de Avondetappe, Mart is echt een vakman. De sfeer die hij altijd weet te creeeren aan de tafel daar is echt leuk om te zien. Vind het alleen met Thijs wat minder interessant dan met Bert Wagendorp. Daar had je meer gesprekken, nu is t een beetje vraag-antwoord tussen Mart en de gasten. Alleen op het eind gisteren tussen Van Agt en Zonneveld was het echt goed.

5. Obscure Thing

Leuk Bevonden:
    142
    De beste methode om valpartijen te voorkomen lijkt mij een zware bergetappe op dag 3 of 4. Dan weten de klassementsmannen waar ze staan is er een leidende ploeg in het peleton. En het belangrijkste veel mannen die dachten dat ze goed zouden zijn komen zichzelf tegen en hoeven niet meer perse op de eerste rij te zitten. Nu willen 10 kopmannen met hun ploegmaten de hele eerste week op de eerste rij zitten. Elke etappe terwijl er plek is voor 30 man. Dat gaat gewoon een paar keer flink fout. Maar telkens blijft de tourorganisatie die bergetappes pas in de tweede week plaatsen.

6. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ze zouden ook voor de verandering eens kunnen beginnen met een bergrit of een lange tijdrit, zodat er meteen al wat verschillen zijn, en daarna de bergritten pas in de derde week achter elkaar laten komen zodat het spannends toch nog tot het laatste wordt bewaard. Niet dat dit super leuke tv oplevert, bijna 2 weken achter elkaar bijna vlakke etappes, maar dan is er bij de gebruikelijke sprint etappes die mij toch al niet boeien, tenminste geen dringen door iedereen die al meer dan +4 min verloren heeft. In de eerste week zat gewoon iedereen binnen de 2 minuten, logisch dat je dan voorin wilt blijven zitten.

Edit: obscore was mij voor tijdens het typen :)

7. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Danny Nelissen is écht wel een kenner hoor, vind ik altijd wel een redelijke gast.

Mart Smeets, die gast moet echt stoppen. Wat een kwal.

8. de bengel

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, dan heb je toch nog steeds dat iedereen de verloren tijd door een mogelijke valpartij wil beperken? Ik denk dat het gewoon onrustig blijft hoor

9. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Er zijn ook gewoon meer klassementsrenners dan vroeger.

10. de bengel

Leuk Bevonden:
    0
    Maar dat betekent toch niet dat de organisatie daar niet op moet inspelen?

11. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    En daar ging Gesink :+

12. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Alles op Lau nu! :+

13. Obscure Thing

Leuk Bevonden:
    142
    goed dat Gesink en Mollema afgestapt zijn. Ze reden hier rond op 60-70% en moeten dan het gezeik van de zogenaamde wielerfans aanhoren. Jeweetwel de gasten die alleen de tour kijken en dan alsof ze er verstand van hebben. Haha ik omschrijf zojuist tour du jour.

14. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Hij zei zelf ook al dat hij niet zoals vorig jaar wilde finishen.

Nu ben ik wel benieuwd naar de Vuelta dus :p

15. Obscure Thing

Leuk Bevonden:
    142
    de vuelta wordt sowieso episch_O_
    prachtig parcours en de comeback van Contador en nu dus Andy die de vuelta zeker gaat rijden omdat hij de spelen ook gaat missen door zijn blesure.

16. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Andy de held mis ik wel deze Tour.

17. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Nouja z'n broer reed ook dus had niks geworden natuurlijk :p.

18. Obscure Thing

Leuk Bevonden:
    142
    ze zijn juist beter met zijn tweeen.

19. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Eens. Die Gert heeft eigenlijk alleen maar over vrouwen. Beetje type v/d Gijp.

20. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Z'n broer is ook z'n knecht, duh.

Deel Deze Pagina