1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wielrennen [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Tyrant, 25 mrt 2012.

1. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Tuurlijk zijn bonificaties een winst voor de ronde. Enige argument om ze af te schaffen is om je ronde saaier te maken.
    En dat wil aardig lukken in de Tour :+

Maarrrrrr, volgend jaar 100e Tour, dan verwacht ik alle legendarische cols er in :+

2. noriCeramic

noriCeramic XBW Racing

Leuk Bevonden:
    55
    1039,-

Kan je een tweedehands full ultegra voor krijgen, I know :p Vind dit toch wel prettig, service van LBS zonder gezeik en een splinternieuwe fiets is toch altijd mooi.

Vandaag eerste ritje gemaakt en het rijdt echt onwijs lekker. Schakelen gaat super soepel, die ultremo bandjes liggen perfect op de weg.

3. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Precies! Imo zijn de etappes die bergop eindigen de leukste om te kijken.

4. Mr Xen0

Mr Xen0 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zo, gister een fiets gekocht en gelijk met m'n broer en 2 andere jongens 28km op de teller gezet. Had nog geen goeie kleding dus erg fijn voor m'n aarsch was het niet maar god wat een fijne cardio! Zeker blij met de aankoop, ook al was die goedkoop. Nu hoef ik m'n gewrichten niet meer te verpesten met hardlopen. :)

5. Obscure Thing

Obscure Thing Active Member

Leuk Bevonden:
    142
    ik heb zelf een specialized allez die niet echt heel goed is afgemonteerd. Maar ik red me ermee en tweedehands was geen optie omdat ik erg lange benen heb voor mijn lengte. Dus dan moet je eigenlijk bijna wel een fiets op maat laten maken wil je geen rugpijn etc. krijgen. Heb dit jaar iets meer dan 2000km op de teller staan.

6. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Met fietsen kun je anders aardig je knie of rug naar de klote helpen :p.
    Dus let er op: licht verzetje.

Fiets op maat laten maken? Elke fiets is compleet af te stellen, dus wat bedoel je hier precies mee? Fietsen worden geloof ik enkel voor mannen als Bradley Wiggins exact op maat gemaakt :p

Misschien komt het wel omdat je Specialized een sloping frame heeft, dat rijdt best sportief.

Oja fietsnieuws: Vanmarcke naar Rabo! Goede aankoop, Breschel is weg. Nieuw wapen voor de klassiekers.

Alleen kost die 800.000 per jaar :lol:

7. Obscure Thing

Leuk Bevonden:
    142
    Ja ik moest me laten opmeten bij die zaak waar ik m gekocht had. en een week later had ik een fiets op maat.

8. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Ik neem aan dat je met 'fiets op maat' bedoelt dat alles op jou is aangepast. Dit kun je ook gewoon met een tweedehands fiets hoor.

9. Obscure Thing

Leuk Bevonden:
    142
    Ik had wel een maat gemaakt frame. maar je kunt het natuurlijk ook allemaal aanpassen ja. dat moet sowieso nog ook al heb je een op maat gemaakt frame. het is dan alleen makkelijker.

10. noriCeramic

noriCeramic XBW Racing

Leuk Bevonden:
    55
    Op maat gemaakt frame? Wat heeft dat gekost dan?
    Ik weet dat je bij Duell op maat gemaakte frames kan kopen. Maar een Specialized Allez op maat gemaakt?

Heb even wat foto's gemaakt van m'n Cube.

11. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Sorry dat ik het zeg maar lijkt me vrij sterk dat Specialized speciaal voor jou een frame gaat maken... Alleen een Tom Boonen krijgt dat voor elkaar.
    Als je langere benen hebt zet je gewoon je zadelpen wat hoger en gooi je wat spacers op je stuurpen. Wat zou er dan moeten veranderen aan het frame?
    En dan nog, je zegt dat je er mindere groepen op hebt staan. Je gaat toch niet zeggen dat je speciaal een frame laat bouwen maar er vervolgens Tiagra op gooit toch? :p

@Nori: vet dat je kabels allemaal binnendoor gaan. Neem je er nog een extra bidonhouder bij?

Laatst bewerkt: 30 aug 2012
  12. noriCeramic

noriCeramic XBW Racing

Leuk Bevonden:
    55
    Ja die komt er nog. Had deze nog liggen dus heb ik erop gedaan. Moet alleen nog steeds een bidon vinden die er mooi in past en goed bij de fiets past qua kleur 8)

13. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Gewoon zelf een ontwerpje maken, op stickervel knallen en 2 witte bidons kopen.

Dat is pas soigné!

14. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    :lol:

15. Obscure Thing

Leuk Bevonden:
    142
    Dan weet ik het ook niet. zoveel verstand heb ik er ook niet van. ik heb me laten opmeten en kreeg een fiets op maat. thats it.

16. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Fiets op maat is dus heel wat anders dan een frame op maat ;)

17. Obscure Thing

Leuk Bevonden:
    142
    Ik heb altijd gedacht dat de fabriek van specialized mijn frame gemaakt had:+

18. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Weer zo'n etappe die je nooit in de Tour zou zien. Heerlijk!

19. Obscure Thing

Leuk Bevonden:
    142
    Ducrot vergelijkt even Hitler met Armstrong in de uitzending:lol: Ik kan me de hele middag vermaken met alleen maar zijn uitspraken!

20. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Haha ja hoorde het ook. Gelukkig gingen ze er niet al te lang over door maar we weten in ieder geval wat Ducrot van de zaak vindt :+

Was weer een zeer vermakelijke rit. Contador _O_

Deel Deze Pagina