1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wielrennen [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Tyrant, 25 mrt 2012.

  1. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.009
    Leuk Bevonden:
    9.574
    Gekkenwerk dit...
     
  2. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Leuke etappe gister, die hele berg van 19 kilometer met stukken van 22%!. En Purito, wat een stijl, gewoon doodgaan en blijven volgen. Echt respect.

    Gesink bewijst wel telkens weer dat hij niet een echte grote ronderenner is, er zijn gewoon zo veel renners beter. Nu doet niet eens de hele top mee en alsnog zijn er betere renners waar hij het wiel niet eens van kan volgen. Die keer dat hij top 5 was in de tour, was jammergenoeg een eendagsvlieg. En ten Dam, dat is gewoon een meesterknecht als hij een goede kopman zou hebben, wat is die man in vorm.
     
  3. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.009
    Leuk Bevonden:
    9.574
    Volgens mij willen Contador én Nibali LtD als knecht hebben. Benieuwd hoe lang hij blijft.
     
  4. FR-thaan

    FR-thaan Active Member

    Berichten:
    898
    Leuk Bevonden:
    2
    Een jaar geleden lag hij nog met een gebroken heup op het asfalt.
    Wordt nu keurig 6e (of misschien wel meer, Moreno binnen bereik en Froome kan zomaar nog een complete inzinking krijgen).
    Heeft zelf al aangegeven van de week dat hij hoopt met aankomende winter weer op zijn normale niveau te komen. Kortom, dit is niet zijn normale niveau.
    Werd begin 2011 nog niet in vorm 2e in de Tirreno en 3e in het baskenland.
    Of hij ooit het niveau van Rodriguez en Contador gaat halen, die kans is niet groot, maar hij laat juist deze ronde zien dat hij het echt nog wel kan.
    Maar hoe was Rodriguez op zijn 26e? Die is nu op zijn 32e pas voor het eerst echt in staat een grote ronde te winnen.
    Wint pas sinds zijn 30e echt veel mooie wedstrijden.
    Ik denk idd dat Gesink net niet goed genoeg gaat zijn om een grote ronde te winnen, maar om dat nu op basis van deze ronde van spanje uit te sluiten...
    Deze ronde zou juist weer een beetje vertrouwen moeten geven.
     
  5. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.009
    Leuk Bevonden:
    9.574
    Ik vind dit ook een beetje raar moment om Gesink af te kraken, rijdt een leuke ronde, maar een geweldige ronde gezien z'n voorbereiding.
     
  6. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Onzin, Gesink heeft het in een grote ronde nooit laten zien behalve de vijfde plek in de tour van 2010 wat ik zie als een gelukje, net zoals Boogerd dat een keer is gelukt. Elk jaar is er weer een ander excuus voor de Gesink lovers, maar elk jaar valt hij tegen in de grote rondes als hij meedoet. Mijn conclusie is gewoon simpel, hij is niet, en zal nooit een renner worden die een van de grote rondes kan winnen. Laten we eerlijk zijn, een podiumplek voor Gesink in een grote ronde is voor Gesink gewoon onmogelijk aangezien alle toppers daar mee doen. Gesink is een prima tweede garnituur renner, leuk voor de wat kleinere rondes, en een plaatst 5 tot en met 15, en misschien nog wel eens een Dauphiné oid, maar een tour, vualta of giro, nee.

    En dat je hem vergelijkt met Rodriguez zegt alles, Armstrong, 28 toen hij de tour won in 1999, Contador, 25 in 2007 met tourwinst, Schleck, 25 in 2010 met tourwinst, Menchov (wie ik niet eens als echte grote topper beschouw), 27 bij de vuelta in 2005. Ja misschien gaat Gesink ooit eens podium rijden, maar ik zie het niet gebeuren als de concurrentie eigenlijk altijd gewoon zoveel malen beter is. Gesink heeft altijd zoveel excuses, de voorbereiding van Contador was vele male desastreuzer dan Gesink, en die rijd toch nog even tweede op minuten van Gesink met 7 wedstrijden in de benen. Gesink is gewoon niet een topper ala Contador.

    Ik sluit Gesink dus ook echt niet af op alleen deze ronde, maar op zijn prestaties van de afgelopen jaren. Wanneer gaat Gesink wel eens voor de verandering een goede voorbereiding hebben trouwens, is dat überhaupt wel eens gebeurd voor een grote ronde bij Gesink? Het is niet het talent en de grote ronderenner die mensen soms in hem zien :)
     
  7. FR-thaan

    FR-thaan Active Member

    Berichten:
    898
    Leuk Bevonden:
    2
    Dit zegt al genoeg, dat je zegt dat die tour zijn enige goede ronde is, voor hetzelfde geld wordt hij hier nog 4e, maar is dat dan niet goed?
    Verder was hij in de vuelta van 2009 de beste klimmer, had hij zonder val op z'n minst 2e geworden... Werd hij uiteindelijk 6e. Dat was zijn beste grote ronde, niet die ronde van Frankrijk het jaar erna.
    2009, beste klimmer, met wat meer geluk podium vuelta.
    2010, 5e in tour
    2011, goed voorjaar met tirreno en baskenland, daarna heeeeel veel pech.
    2012, langzaam begin door beenbreuk, daarna pech in tour, vervolgens een redelijk tot misschien wel goede vuelta.
    Ik zeg ook dat ik niet zo snel verwacht dat hij een grote ronde gaat winnen, die kans acht ik zelfs vrij klein, maar om hem juist nu af te schrijven, op 26 jarige leeftijd, na een goede vuelta en met nasleep van een beenbreuk...
     
  8. Dragonmaster

    Dragonmaster Registered User

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    2
    Makkelijk gezegd, pech. Wat blijkt is dat Gesink zodra het belangrijk wordt van zijn fiets kukelt.
     
  9. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.009
    Leuk Bevonden:
    9.574
    Laat hem deze winter maar eens een goede voorbereiding draaien en dan zien we verder. Ik ben absoluut geen Gesink fan maar zijn talent is er absoluut. Ik heb die jongen zien wegrijden bij grote namen, niet normaal.
     
  10. FR-thaan

    FR-thaan Active Member

    Berichten:
    898
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik ben door de laatste 2 jaar ook wel wat sceptisch geworden..
    Ben er echt niet van overtuigd dat hij ooit podium gaat rijden, dat jullie me niet verkeerd begrijpen.
    Vind alleen deze prestatie juist weer perspectief bieden voor de toekomst.
    Als je ook zag hoe nuchter hij erin stond tijdens de Tour. Het lijkt wel alsof hij inmiddels alle shit wel kent en heeft gehad en hij z'n schouders ervoor ophaald.
     
  11. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    even for the record Contador heeft de tour van 2010 gewonnen*) Of nemen jullie de clebentural zaak echt serieus..
     
  12. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.009
    Leuk Bevonden:
    9.574
    Bizar ritje, niet verwacht dat het verschil zo groot zou zijn.

    Leuk om Valverde zo goed zien te koersen.
     
  13. SD23a

    SD23a Why so serious?

    Berichten:
    233
    Leuk Bevonden:
    19
    Het wordt een WK voor Spanje. Valverde en Rodriguez op de Cauberg...
     
  14. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Pfff, moest werken mis ik schijnbaar de etappe waarin alles is beslist :mad:

    Leuk voor Contador, maar ook jammer van de inzinking van Rodr. Maarja, kan niet klagen, bijna 3 weken spanning gehad. Zie purito niet wegrijden de laatste bergrit, maar hij heeft gevochten als een leeuw, vermakelijk :)
     
  15. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.009
    Leuk Bevonden:
    9.574
    Was vandaag vrij, effe gefietst:

    http://app.strava.com/rides/21148413

    Best zwaar, vooral omdat ik heenweg meewind had (dan denk je steeds, och ik ga wel ff verder) en dan terug moet je door die teringwind :lol:
     
  16. SD23a

    SD23a Why so serious?

    Berichten:
    233
    Leuk Bevonden:
    19
    Wat een prestatie van Gilbert :thumbs:
     
  17. SD23a

    SD23a Why so serious?

    Berichten:
    233
    Leuk Bevonden:
    19
    Mooie rit ook :b:
     
  18. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.009
    Leuk Bevonden:
    9.574
    Gilbert piekt misschien wel precies op tijd voor het WK.
     
  19. SD23a

    SD23a Why so serious?

    Berichten:
    233
    Leuk Bevonden:
    19
    Ja Gilbert zal er staan maar een Valverde en Rodriguez zijn ook dik in orde, al denk ik dat Rodriguez over zijn top zal zijn op het wk
     
  20. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.009
    Leuk Bevonden:
    9.574
    Fantastisch sfeertje zeg! Lijkt er helaas op dat ze gaan finishen in de tweede helft van Feyenoord.
     

Deel Deze Pagina