1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wielrennen [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Tyrant, 25 mrt 2012.

  1. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Goed gedaan hoor, die Belgen waren vanaf het moment dat ik keek rond 2-3 uur gewoon oersterk, hun namen de hele tijd de leiding om groep terug te pakken met het risico zichzelf op te blazen wat echter niet gebeurde. Laatste keer op die hobbel zaten ze nog met 4 vooraan toen Gilbert ging, zo machtig. Had wel meer verwacht van de Spanjaarden, had Rodriguez wel verwacht maar kwam er niet aan te pas.
     
  2. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Ik was gisteren in Valkenburg en wat een sfeer_O_ Wielrennen>>>Voetbal. Nooit gezeik en gewoon alleen maar gezzeligheid:b:
     
  3. dakar

    dakar Juve Forever

    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    1
    Leo zegt even waar het op staat! Het verbaast me niet overigens.
     
  4. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Zegt alles. Van Vliet zal nu wel uitgezwaaid worden nu hij kritiek heeft op neerland- heilige ploeg met de grootste talenten uit de wielerwereld met de toekomstige tourwinnaars...
     
  5. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
  6. FunkXual

    FunkXual YT: Sean Specter

    Berichten:
    2.127
    Leuk Bevonden:
    24
    Heeft iemand een samenvatting? :+
     
  7. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Dit is de samenvatting he :+

    Origineel is duizenden pagina's lang :+
     
  8. FunkXual

    FunkXual YT: Sean Specter

    Berichten:
    2.127
    Leuk Bevonden:
    24
    Slotconclusie: iedereen gebruikt doping omdat ze anders niet competitief zijn. :+

    Rabobank heeft ook een dopingprogramma gehad, maar winnen niks meer sinds een jaar of 2, omdat ze van het dopingprogramma af zijn gestapt. :+

    Edit: na het nog wat uitvoeriger gelezen te hebben vind ik het op zijn zachtst gezegd allemaal wel erg gekleurd opgeschreven. Als je dan toch gaat beschuldigen doe dat dan op een neutralere manier. De formuleringen zijn in 99 vd 100 gevallen niet objectief.
     
    Laatst bewerkt: 11 okt 2012
  9. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Dat het gekleurd is geschreven maakt het lekker leesbaar :+

    Denk dat Boogie ook wel even zal moeten slikken. Zal hij bekennen?
     
  10. FunkXual

    FunkXual YT: Sean Specter

    Berichten:
    2.127
    Leuk Bevonden:
    24
    Het hele tourpeleton van 1999 tot en met de 7 jaren daarna zal moeten bekennen heb ik zo een gevoel. :+
     
  11. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Na Fuentes wordt er ook nog gebruikt hoor, maak je geen zorgen :+
     
  12. FunkXual

    FunkXual YT: Sean Specter

    Berichten:
    2.127
    Leuk Bevonden:
    24
    Nee, maar het gaat mij in relatie tot dit rapport even om die periode. ;)
     
  13. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Maar je hebt wel gelijk trouwens. Als ik een beetje redeneer is er ongeveer uit alle top 10's uit het Armstrong periode slechts 1 renner clean wat ik echt geloof..
    En dat is Francois Simon (2001). Die gast is puur hoog geëindigt omdat hij een halfuur kado kreeg in een ontsnapping toen _O_


    Als je naar de laatste schone Tour winnaar gaat (excl afgelopen jaren) kom je al in 1977. Serieus.



    Het is wel echt een fascinerend stuk. Moest werken dus kon niet lekker lui lezen, maar heb zo'n 30 pagina's gelezen, erg indrukwekkend. Ik las het ook echt met zo'n Ton Bierenbroodspot stem :lol:
     
  14. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    De fiets van Wiggo:

    [yt]7ZmJtYaUTa0[/yt]
     
  15. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558

    Wow kan niet wachten tot de volgende zaak begint :D
     
    Laatst bewerkt: 11 okt 2012
  16. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Maak ik uit dat laatste stuk nou op dat Contador genaaid is?
     
  17. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Pure speculaties van Ferrari, maar wie weet. Ferrari is wel de absolute expert als het gaat om bloedwaarden, doping etc. Deze man weet meer dan de UCI.

    Dat is wel begrijpelijk overigens, want de UCI kon niet eens de kanker detecteren van Armstrong...



    Trouwens de Rabo renner waar over wordt gesproken is Rasmussen.
     
    Laatst bewerkt: 11 okt 2012
  18. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    200 bladzijdes uitgelezen, wát een stuk _O_
    Nu de appendixes lezen :D.
     
  19. Jaspero

    Jaspero ajax

    Berichten:
    230
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben in het bezit van een oude Peugeot PH12, 30 jaar oud. Nu zit ik met het probleem dat mijn achter derailleur is afgebroken, hij is niet meer te gebruiken. Ik heb dus een nieuwe derailleur nodig, maar als ik op internet kijk weet ik niet wat op mijn fiets gaat functioneren. Ik heb twee bladen van voor en 6 bladen vanachter. De derailleur die erop zat was ook niet de originele maar het was een korte kooi. Deze oude fiets schakelt nog met van die hendeltjes op die onderste buis boven de bevestiging van de drinkbus.

    Met dit systeem kun je dus zelf regelen hoeveel kabel je aanspant, dus niet met bepaalde stapjes zoals dat nu werkt met die shifters. Dus volgensmij kan ik elke achterderailleur gebruiken die 6-speed of meer aan kan (meer kan geen kwaad denk ik)en die in te stellen is met behulp van die twee schroefjes. Om deze reden kan ik denk ik al die Shimano derailleurs niet gebruiken (shimano derailleurs kunnen enkel in combinatie met Shimano shifters gebruikt worden ofzoiets). Maar andere merken zoals SRAM en Comagnolo wel denk ik.

    Ik heb dus wel al wat rondgekeken, zou ik bijvoorbeeld deze kunnen gebruiken.
    http://hollandbikeshop.com/fietsond...ur/sram-apex-achterderailleur-korte-kooi-wit/

    Alvast bedankt allemaal
     
  20. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Geen budget om een complete fiets te kopen?
     

Deel Deze Pagina