1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wielrennen [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Tyrant, 25 mrt 2012.

1. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Geweldig!

Wat een ziekeling is die Froome zeg.

2. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Het mooie aan de periode Armstrong was, dat iedereen dezelfde middelen had. Jammer dat Sky overduidelijk een nieuw middeltje heeft wat de rest nog niet heeft. Ik heb liever een eerlijke tour waar iedereen dezelfde middelen heeft, dan een tour waar 1 ploeg zonder twijfel iets gebruikt wat de rest niet heeft. Die hele ploeg gaat in de wind de gehele dag kopwerk doen, houdt dat tot bijna het einde vol, waarna de kopman en zijn hulpje ook even iedereen lesgeven en simpelweg minuten pakken.

Wel mooi voor Mollema, als hij zo achter Froome en Porte derde kan blijven is hij over 3 jaar de officiële tourwinnaar.

3. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Dan hebben ze bij Belkin ook een prima nieuw middel :)

4. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Stop talking, je maakt jezelf belachelijk.

5. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik denk eerder dat jij jezelf belachelijk maakt. Jou opmerking doet me een beetje denken aan de Mart van 5 jaar geleden. Je kan je ogen wel sluiten en doen alsof dit normaal is zoals we graag wilden denken tijdens de periode Armstrong, maar als dit zo de gehele tour doorgaat (wat ik vermoed), kan je toch niet zo naïef zijn, Walsh anyone?

Laatst bewerkt: 6 jul 2013
  6. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Hoe kom je erbij dat men toen allemaal hetzelfde gebruikte en nu niet? De aannames die je maakt zijn lachwekkend en nergens op gebaseerd.

7. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Dat maakt niets uit, Walsh deed immers hetzelfde en is nu de koning in de tour de france :emo: :b: :+

Daarbij, de verschillende dopingbekentenissen van die tijd maken wel duidelijk dat men toen allemaal dezelfde soorten doping bezat. Althans, in elk geval de top, dus je opmerking is een beetje dubieus. Daarbij mensen, een beetje kritisch kijken mag wel hoor, lachwekkend dat ik meteen wordt aangevallen bij een sport die amper schone periodes heeft gekend, ja ik vind het heerlijk om te kijken, maar nee, als jullie echt geloven dat een ploeg zo goed kan zijn in verhouding met de rest ben je even naïef als in de Armstrong tijd.

Bij echte topsport worden onderlinge verschillen tussen concurrenten juist steeds kleiner, trainingsmethoden, techniek, voeding en dergelijke komen steeds dichter bij elkaar te liggen, zo werkt dat in topsport, bij wielrennen echter is er om de paar jaar wel iemand die het verleden doet vergeten door bovenmenselijke prestaties, terwijl dat bij topsport juist steeds moeilijker zou moeten zijn. Dat geeft nou eenmaal vraagtekens.

8. Obscure Thing

Obscure Thing Active Member

Leuk Bevonden:
    142
    Walsh is een mongool|:-
    En gelijk dat geschreeuw over doping, bah. Je moet ook bedenken dat de concurrentie hier zo hard aan het falen is he. Contador sinds zijn comeback sowieso niet zo goed meer en nu gewoon niet in topvorm, Evans nergens, Andy nergens, Rodriguez veel slechter dan in de Vuelta vorig jaar. De enige van de tegenstand die nog wel een hoog niveau haalt is Valverde en dat was nooit de beste man op dit soort lange klimmen. Dat fucking Ten Dam vijfde wordt zegt genoeg voor mij.

9. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Ik word een beetje moe van mensen als jij. Bij elke prestatie die in wielrennen nu wordt neergezet wordt er keihard DOPING geroepen.

Bespaar je argwaan lekker.

10. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Dat mensen het niet eens zijn met jouw premature aannames wil niet zeggen dat ze denken dat er geen dope wordt gebruikt of niet kritisch zijn. Daarop word je niet aangevallen. Niet door mij althans.

11. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Insgelijks, doorgaan zoals de voorgaande jaren alsof er niets is gebeurd. Ga lekker door met je naïeve instelling.

Maar, ner, welke doping gebruikte een Ulrich en Boogie niet tov Armstrong? Als ik de bekentenissen goed heb gelezen gebruikte de drie bovengenoemde renners precies hetzelfde. Niets geen aannames, alles staat gewoon in de verslagen, ze gebruikte allemaal ongeveer hetzelfde.

Olie op het vuur:

http://www.dopingzaak.nl/ (niet meest neutrale bron, maar de contacten die hij heeft/had met dopingcoureurs/doktoren is gewoon feit.

Anyway, ik moet wel eerlijk zeggen dat Froome, clean of niet, wel een stuk aanvallender is dan andere wielrenners in een lange tijd. Bij het begin van de berg al aanvallen ivp die laatste kilometer sprintjes ala Rodriques en wat Contador ook vaak deed. Jammer alleen dat als Sky enigszins zo blijft fietsen, de tour bijna is beslist. 2 minuten op Contador, en Valverde heeft geen perfecte vlakke tijdrit in zijn benen ivm Froome, en ik zie ook niemand zomaar Froome kloppen op de bergtijdrit.

12. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Het gaat om jouw conclusie dat men nu bij Sky een betere doping heeft dan de rest. Dat kun je niet concluderen puur en alleen omdat men vandaag oppermachtig is geweest. Sterker nog, Armstrong is ook oppermachtig geweest terwijl ze destijds dezelfde doping gebruikte, volgens jou.

Je kunt dit nergens op staven. Het is gewoon een simpele aanname en heeft niks met naïviteit of een gebrek aan kritiek van anderen te maken.

Het aanhalen van dopingconnecties rondom Froome is dan ook totáál irrelevant.

13. SD23a

SD23a Why so serious?

Leuk Bevonden:
    19
    Niemand komt hier een heel jaar, tot er 2 Nederlanders in de top 10 rijden :+

14. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Denk eerder dat mensen hier komen als de Tour is. ;)
    Enige ronde die ik kijk eigenlijk. :)

Laatst bewerkt: 7 jul 2013
  15. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Dit dus!

@Jordo: Doping zal vast altijd gebruikt worden door bepaalde renners al ben ik sterk van mening dat het tegenwoordig minder is als in de jaren van Armstrong waarbij 90% op de doping zat.

'''Anyway, ik moet wel eerlijk zeggen dat Froome, clean of niet, wel een stuk aanvallender is dan andere wielrenners in een lange tijd. Bij het begin van de berg al aanvallen ivp die laatste kilometer sprintjes ala Rodriques en wat Contador ook vaak deed. Jammer alleen dat als Sky enigszins zo blijft fietsen, de tour bijna is beslist. 2 minuten op Contador, en Valverde heeft geen perfecte vlakke tijdrit in zijn benen ivm Froome, en ik zie ook niemand zomaar Froome kloppen op de bergtijdrit.'''

Dit stuk van je klinkt al een stuk beter. Enige wat ik wil zeggen; ga niet meteen doping erbij halen als iemand even iets moois neerzet in een ronde als de tour. Zulk gezeur maakt een sport als dit kapot. Niemand weet of hij wel of niet doping gebruikt. Probeer positief te denken en mocht er over 5 jaar naar voren komen dat hij inderdaad heeft gebruikt nou ja jammer dan.

16. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Ik denk dat er binnen het peloton nog steeds erg veel renners doping gebruiken. Blijkbaar als je het goed aanpakt, word je nooit positief getest, zie Armstrong en Boogerd. Daarnaast zijn het ook allemaal beroepsleugenaars, dus als ze zeggen dat ze '100% clean' zijn, dan geloof ik daar niks van. Maar het probleem zit echt niet alleen bij het wielrennen, ik denk bij veel sporten waar het enkel op conditie aankomt.

17. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.637
    Hahaha gisteren was echt de meest trieste dag in het wielrennen sinds Landis....
    Ongelofelijk dit...

Jammer dat jordo wordt aangevallen door wat mensen die overduidelijk enkel de Tour kijken, maar hij heeft gewoon compleet gelijk. Sky heeft vast een soort AICAR of GW1516 combinatie wat inderdaad uniek is. Want als zoveel sporters zulke ongeloofwaardige prestaties neerzetten in 1 sportploeg is gewoon lachwekkend. Uran, Froome, Svitsov, Wiggins en Rogers zijn allemaal stuk voor stuk zeer verdachte renners, niemand kan dat ontkennen. Dit verhaal is nog vreemder dan Gewiss en US Postal bij elkaar.

De geruchten van Sky en doping spelen al sinds vorig jaar, en als je Porte en Froome in het voorjaar heb zien rijden is vandaag ook niets nieuws. Dus denk dat jordo dit niet enkel baseert op vandaag.

Laatst bewerkt: 7 jul 2013
  18. SD23a

SD23a Why so serious?

Leuk Bevonden:
    19
    Wat vooral opvalt bij Froome is zijn spectaculaire opgang van zijn carrière.
    Ik volg al heel mijn leven ongeveer elke koers, en nog nooit had ik van Froome gehoord toen hij in 2011 op de 2e plaats kwam te staan in de Vuelta.

Bekijk maar eventjes zijn resultaten van daarvoor:

2008: 84e TDF, 139e Gold race, 84e LBL
    2009: 36e Giro, 45e LBL
    2010: opgave in TDF, 76e Gold race, 138e LBL

Denk ervan wat je wilt ;)

19. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.637
    En nu de 3e tijd ooit op de Ax Domaines.. Sneller dan Ullrich! Knap hoor.

20. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Kijk je ook op die manier naar LeBron James? Als je zijn prestaties ziet kan het ook niet anders dan dat die kerel aan de doping is.

Zo kun je bij elke sport wel elke prestatie teniet doen door te zeggen dat ze op de doping zitten.

Deel Deze Pagina